به زودی رویای تولید شارژر مشترک برای تمام لپ‌تاپ‌ها محقق می‌شود!

یک گروه بین‌المللی به دنبال جایگزین شارژرهای مختلف لپ‌تاپ‌ها با یک شارژر واحد هستند، این شارژ می‌تواند تمامی لپ‌تاپ‌ها را شارژ کند.

0

فارنت: یک گروه بین‌المللی به دنبال جایگزین شارژرهای مختلف لپ‌تاپ‌ها با یک شارژر واحد هستند، این شارژ می‌تواند تمامی لپ‌تاپ‌ها را شارژ کند.

laptop-charger

درحالی‌که گوشی‌هایی که دارای سیستم‌عامل اپل نیستند می‌توانند به وسیله هر شارژر میکرو یو اس بی شارژ شوند، لپ‌تاپ‌ها هنوز دارای درگاهی واحد برای شارژ نمی‌باشند  و هر لپ‌تاپ تنها با شارژر خودش شارژ می‌شود. این هفته کمیسیون بین‌المللی علوم الکتروتکنیک (IEC) اولین شارژر واحد را برای شارژ تمامی لپ‌تاپ‌ها معرفی کرد.

این کمیسیون قبلاً نیز تجربه‌هایی در خصوص ساخت شارژر استاندارد موبایل که از درگاه میکرو یو اس بی استفاده می‌کند و این روزها به خوبی رواج یافته است، دارد.

این شارژر جدید لپ‌تاپ در اوایل سال ۲۰۱۴ میلادی به بازار عرضه خواهد شد. شارژر فوق در حال حاضر با نام “IEC Technical Specification 62700: DC Power supply for notebook computer,” شناخته می‌شود. در ساخت این شارژر جوانب مختلف شارژر‌های بیرونی لپ‌تاپ‌ها از قبیل درگاه اتصال آن‌ها، امنیت، سازگاری با تمامی لپ‌تاپ‌ها، کارایی شارژر و ملاحظات زیست محیطی در نظر گرفته شده است.

کمیسیون IEC امیدوار است ساخت یک شارژر استاندارد برای لپ‌تاپ‌ها میزان ضایعات الکترونیکی را کاهش دهد چرا که اگر شارژری خراب شد به راحتی می‌توان یک شارژر نو خریداری کرد. اگرچه ظاهراً شرکت اپل کماکان از شارژر مگ سیف (Magsafe) خود برای شارژ لپ‌تاپ‌های این شرکت استفاده خواهد کرد، اما امید می‌رود این شارژر استاندارد در ساخت لپ‌تاپ‌های شرکت‌هایی نظیر اچ پی، دل و ایسر مورد استفاده قرار گیرد.

استفاده از یک شارژر که تمامی دستگاه‌های الکترونیکی شما را شارژ کند یک خیال واهی بیش نیست اما IEC معتقد است که استفاده از شارژر ساخته شده توسط این شرکت برای لپ‌تاپ‌ها واقعی به نظر می‌رسد.

بر اساس صحبت‌های کمیسیون IEC، این گروه در تلاش است تا مزیت‌های یک شارژر واحد را برای دستگاه‌هایی که در حوزه فن‌ آوری ارتباطات و اطلاعات استفاده می‌شود مطرح کنند اما برای تحقق به این امر آن‌ها هنوز راه درازی را در پیش رو دارند. IEC می‌تواند با تکیه بر دانش متخصصین بین‌المللی خود یک راه حل واحد را برای این مشکل ارائه دهد.


پایان مطلب/

Source: ArsTechnica

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.