تلویزیون‌های خمیده 105 اینچی اولترا اچ‌دی ال‌جی و سامسونگ در راه نمایشگاه CES 2014

3

فارنت: همان‌طور که می‌دانید چیز زیادی به شروع نمایشگاه CES 2014 باقی نمانده است. خبرها حاکی از آن است که ال‌جی و سامسونگ قصد دارند جدیدترین تلویزیون‌های 105 اینچی خمیده خود را با وضوح اولترا اچ‌دی و پنل OLED به نمایش بگذارند.

LG-105-inch-curved-tv

پیش از این در مقاله‌ای تفاوت و مزایای پنل‌های OLED را نسبت به LCD و LED برایتان نوشتیم و گفتیم که این فناوری را در آینده نزدیک بیشتر خواهید دید. تلویزیون‌های جدید OLED ال‌جی و سامسونگ نسبت به مدل‌های قبلی 55 اینچی حالا بسیار بزرگ‌تر شده و به اندازه غول‌آسای 105 اینچی رسیده‌اند.

تلویزیون ال‌جی با شماره مدل 105UB9 با نسبت تصویر 21:9 و با وضوح 5120 در 2160 پیکسل یعنی حدود یازده میلیون پیکسل به نمایش گذاشته خواهد شد که می‌تواند اطلاعات مختلف را در کنار تصاویر بدون وقفه در نمایش، نشان دهد.

LG-curved-tv

سامسونگ هم بیکار ننشسته و تلویزیونی با همان اندازه و وضوح تصویر و همان نسبت تصویر معرفی خواهد کرد. این تلویزیون غول‌پیکر از فناوری Quadmatic Picture Engine برای نمایش تصاویر با وضوح اولترا اچ‌دی استفاده خواهد کرد حتی اگر تصاویر منبع چنین کیفیتی را نداشته باشند.

Samsung-Curved-UHD-TV

با وجود این‌که هنوز قیمت این تلویزیون‌ها مشخص نیست اما از آن‌جایی که مدل 55 اینچی آن‌ها گران است احتمالاً مدل‌های جدید قیمت‌هایی نجومی خواهند داشت. دلیل تولید چنین تلویزیون‌های بزرگی به صورت خمیده ثابت ماندن فاصله تمامی نقاط تصویر تا چشم انسان است به طوری که یک تجربه فراگیر و جذاب مانند سینماهای IMAX به انسان دست دهد.


پایان مطلب/

Source: Pocket-Lint

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. زضا می‌گوید

    بله فقط ال جی این محصول را اول ال جی تولید کرده و بعد سامسونگ کپی برداری کرده در واقع کیفیت سامسونگ خیلی پایین تر از ال جی هستش من اینو تجربه کردم چون تعمیر کارم و از هر دو دستگاه آشنایی کامل دارم…

  2. محمد می‌گوید

    سامسونگ نشان داده که همیشه در زمینه صوتی و تصویری و موبایل خیلی از ال جی جلوتر است و اینرا در کیفیت تلویزیونها و موبایلهای این دو برند میبینیم.

    1. به تو چه می‌گوید

      فقط LG
      این سامسونگه که تا الجی یه چیزی میسازه اونم سریع میره یکی مثل اون میسازه