کسپرسکی: سافاری تمام گذرواژه‌های شما را در یک فایل متنی ساده نگه می‌دارد!

شرکت امنیتی کسپرسکی، گزارشی درباره مشکل امنیتی در نرم افزار سافاری منتشر کرده که ممکن است به افشای نام کاربری و گذرواژه کاربران کمک کند. این مشکل که از تاریخچه موجود در این مرورگر سرچشمه می‌گیرد با استفاده کاربر از قابلیت بازکردن پنجره‌هایی که برای آخرین بار باز شده‌اند (Reopen All Windows From Last Session) فعال شده و گذرواژه‌ها و نام کاربری استفاده کننده از مرورگر را در یک فایل متنی ساده ذخیره می‌کند.

0

فارنت:  شرکت امنیتی کسپرسکی، گزارشی درباره مشکل امنیتی در نرم افزار سافاری منتشر کرده که ممکن است به افشای نام کاربری و گذرواژه کاربران کمک کند. این مشکل که از تاریخچه موجود در این مرورگر سرچشمه می‌گیرد با استفاده کاربر از قابلیت بازکردن پنجره‌هایی که برای آخرین بار باز شده‌اند (Reopen All Windows From Last Session) فعال شده و گذرواژه‌ها و نام کاربری استفاده کننده از مرورگر را در یک فایل متنی ساده ذخیره می‌کند.

 safari_loophole_03s

این شرکت اذعان داشته، این فایل متنی به صورت مخفی بوده اما دسترسی به آن سخت نیست. آنچه که در نتیجه دسترسی مجرمین سایبری یا بدافزارها به این فایل متنی ممکن است به وقوع بپیوندد قابل پیش بینی نیست، اما این فایل متنی می‌تواند حاوی گذرواژه‌های مورد استفاده کاربر و حتی مشخصات حساب بانکی وی باشد. کسپرسکی اعلام کرده در گزارشی این مشکل را به طور کامل به اپل اعلام کرده اما هنوز هیچ اظهار نظر رسمی از سوی اپل در این‌باره منتشر نشده است. این حفره امنیتی بر روی OSX 10.8.5 مجهز به سافاری نسخه 6.0.5 و OSX 10.7.5  با سافاری 6.0.5 می‌تواند کاربران را با مشکل مواجه کند.

Source: Theregister

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.