یک خبر بد برای بدخواب‌ها: دیگر فرمول شمردن گوسفند برای به خواب رفتن کار نمی‌کند!

در دنیای امروز، محصولات جدید از تخت‌خواب‌های آنچنانی تا داروهای مختلفی که با عوارض متعددی همراهند، همه و همه مدعی ایجاد خوابی راحت هستند. خواب راحتی که به علت مشغله‌های فکری و یا ناراحتی‌های ذهنی، مدت زیادی است از انسان شهرنشین فاصله گرفته است.

3

در دنیای امروز، محصولات جدید از تخت‌خواب‌های آنچنانی تا داروهای مختلفی که با عوارض متعددی همراهند، همه و همه مدعی ایجاد خوابی راحت هستند. خواب راحتی که به علت مشغله‌های فکری و یا ناراحتی‌های ذهنی، مدت زیادی است از انسان شهرنشین فاصله گرفته است. اما اگر شما از جمله افرادی هستید که هنوز معتقدند شمردن گوسفند می‌تواند به سرعت بخشیدن خواب رفتن شما کمک کند، بهتر است این مطلب را مطالعه کنید.

محققان دانشگاه آکسفورد، با دسته بندی یک گروه به سه قسمت مختلف، روش‌هایی را برای خواب بهتر به آن‌ها توصیه کردند. دسته اول به مناظر آرامش بخش مانند دریا و آبشار فکر کردند و دسته دوم روش شمردن گوسفندهایی که از فنس می‌پردند را به کار بردند. دسته سوم نیز بنا به صلاحدید خود، روش‌هایی را برای خواب بهتر برگزیدند.

افرادی که در دسته اول قرار داشتند، چیزی در حدود 20 دقیقه زودتر از حالت معمولی به خواب رفتند. نکته جالب اینکه زمان به خواب رفتن افرادی که در دسته دوم قرار داشتند نسبت به حالت عادی نه تنها شاهد بهبودی نبود، بلکه افزایش یافت. یکی از محققان در این زمینه می‌گوید: ” تصور صحنه‌های شلوغ به درگیرشدن بیشتر ذهن می‌انجامد و این دقیقا همان اتفاقی است که موقع شمردن گوسفندها شاهد آن هستیم.”  به نظر می‌رسد این روش، سال‌های سال به عنوان تکنیکی غلط توصیه و به کار گرفته می‌شده است و تاثیر مثبتی در سرعت بخشیدن به فرایند شروع خواب انسان نداشته است.

Source: Gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. عباس می‌گوید

    تکنیک گوسفند شمردن جواب میده اگر به صورت اصولی انجام بشه من خودم همیشه گوسفند میشمرم و خیلی سریع نتیجه میگیرم معمولا تا قبل از گوسفند بیستمی به خواب میرم. نکته کار در اینه که نباید پشت سر هم گوسفند از مانع رد کنید و بین پریدن هر گوسفند چهار تا پنج ثانیه زمان طول بکشه و بین هر 5 گوسفند سفید یه گوسفند سیاه شمرده بشه

  2. علی می‌گوید

    اگه کار کنی و فعالیت داشته باشی بیخوابی معنا نداره

  3. سمیه می‌گوید

    حیف اون همه گوسفند که شمردم