سامسونگ این بار در خاک کره نتوانست در دادگاه علیه اپل پیروز شود!

دادگاه‌های سرتاسر دنیا برای سالیان متمادی شاهد وکلای هر دو شرکت بوده‌اند که با دلایل و مدارک بر علیه دیگری طرح شکایت می‌کنند. گاهی اوقات اپل برنده دعوای حقوقی می‌شود و گاهی اوقات نیز این سامسونگ است که از دادگاه پیروز بیرون می‌آید، اما آخرین بار و در پنج‌شنبه گذشته، این اپل بود که در خاک رقیب برنده دادگاه شد.

0

فارنت: ظاهرا قرار نیست دعوای قانونی میان اپل و سامسونگ بر سر قوانین حق ثبت اختراع پایانی داشته باشد. دادگاه‌های سرتاسر دنیا برای سالیان متمادی شاهد وکلای هر دو شرکت بوده‌اند که با دلایل و مدارک بر علیه دیگری طرح شکایت می‌کنند. گاهی اوقات اپل برنده دعوای حقوقی می‌شود و گاهی اوقات نیز این سامسونگ است که از دادگاه پیروز بیرون می‌آید، اما آخرین بار و در پنج‌شنبه گذشته، این اپل بود که در خاک رقیب برنده دادگاه شد.

Apple-vs-Samsung

در آخرین دعوای حقوقی میان دو شرکت، یک دادگاه کره‌ای درخواست سامسونگ را مبنی بر ممنوع نمودن فروش آیفون و آی‌پد‌های قدیمی در کشور کره را رد کرد. قبل از صدور این رای، سازنده گوشی‌های آیفون حق استفاده از سه پتنت متعلق به غول کره‌ای تولیدکننده‌ گوشی‌های همراه هوشمند را نداشت.

بر اساس گزارش رویتر، این پتنت‌ها مربوط به نحوه نمایش پیام‌ها و امکانات گروه‌بندی آنها بوده است و سامسونگ امید داشت که بتواند از فروش آیفون اس ۴، آی‌فون ۵ و آی‌پد ۲ در کره جلوگیری کند. در مجموع این دو شرکت در این دعوای حقوقی ۱۰۰ میلیون دلار ضرر کردند و ۹۵.۱۰۰ دلار سودآوری برای دو شرکت داشته است و با توجه به این موضوع می‌توان گفت این دعوای حقوقی در پایان نتیجه‌ای در بر نداشت.

سخنگوی شرکت اپل آقای استیو پارک در سخنانی پیرو رای صادره دادگاه گفت: پیوستن دادگاه کره‌ای با سایر دادگاه‌ها در سرتاسر دنیا برای حمایت از نوآوری‌های واقعی و رد کردن ادعای مضحک سامسونگ باعث خرسندی ما شده است.

سامسونگ نیز در سخنانی متعاقبا اعلام کرد: همانطور که اپل به دنبال نقض حقوق ثبت اختراع ما است، ما نیز برای دفاع از دارایی‌های هوشمند خود اقدام خواهیم کرد. به معنای دیگر سامسونگ ممکن است به دنبال فرجام‌خواهی در رای صادره باشد.

غرامت ۹۵،۱۰۰ دلار اظهار شده توسط سامسونگ ممکن است بی‌ارزش به نظر برسد اما اگر سال گذشته به رای صادره توسط دادگاه آمریکایی که طبق آن سامسونگ محکوم به پرداخت ۱ میلیارد دلار برای نقض پنت‌های مربوط به شرکت اپل شده بود، نگاهی بیاندازید متوجه میزان ضرر سامسونگ خواهید شد.

سامسونگ آخرین بار در دادگاهی واقع در کالیفرنیا تلاش کرد تا میزان سهم خود را از ۴۰۰ میلیون دلاری که هیئت قضات در سال ۲۰۱۲ برای نقض قوانینی که اشتباها انجام داده بود، کمتر کند، اما علی‌رغم محکومیت سامسونگ به پرداخت ۲۹۰میلون دلار،  مبلغ ۶۰۰ میلیون دلار دیگر نیز به پرونده اضافه گردید.

این دو شرکت که نمی‌توانند مشکلات خود را خارج از فضای دادگاه حل نمایند، در ماه مارس آینده نیز پرونده‌های قضایی دیگری را به دادگاه در خصوص نقض قوانین ثبت اختراع به دادگاه ارائه خواهند داد و این درحالی است که تیم‌کوک، مدیر عامل شرکت اپل گفته بود که از دعوای حقوقی متنفر است!

Source: digitaltrends

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.