اینستاگرام دایرکت، سرویس جدید اینستاگرام برای ارسال پیام، تصویر و ویدئوی خصوصی

بالاخره پس از شایعات و انتظار فراوان حالا اینستاگرام برای نوعی رقابت با اسنپ‌چت سرویس Instagram Direct را برای ارسال پیام، تصویر و ویدئوی خصوصی یا گروهی معرفی و عرضه کرد.

433

از سیر تا پیاز؛ آموزش کامل استفاده از قابلیت دایرکت اینستاگرام

پیش از این کاربران اینستاگرام امکان به اشتراک‌گذاری تصاویر برای فرد یا افراد خاصی را نداشتند و تمامی دنبال‌کنندگان یا همان Followerها قادر بودند همه تصاویر شما را مشاهده کنند؛ همچنین کاربران این شبکه اجتماعی جذاب برای برقراری ارتباط و ارسال پیام از سرویس‌های جانبی مانند Kik و Snapchat استفاده می‌کردند. حالا اینستاگرام سعی کرده است تا وابستگی کاربرانش را به سرویس‌های دیگر کمتر کند و کاری کند تا کاربران بیشتر فعالیت‌های اجتماعی خود را درون اینستاگرام انجام دهند.

Instagram-Direct

کوین سیستروم مدیرعامل اینستاگرام می‌گوید: “ارتباط لزوماً درباره عکاسی نیست. اگر تنها هدف ما عکاسی بود اینستاگرام را در دوربین‌ها تعبیه می‌کردیم و نه در گوشی‌ها.” با قابلیت جدید اینستاگرام وقتی عکس یا فیلم می‌گیرید و افکت‌ها و تغییرات دلخواه را روی آن اعمال می‌کنید قادر خواهید بود تا به جای به اشتراک‌گذاری عمومی، آن را تنها برای فرد یا افراد خاصی (تا 15 نفر) ارسال کنید. همچنین می‌توانید با ایجاد گروه‌هایی مانند دوستان دانشگاه، نزدیکان، گروه عکاسی یا … انتخاب مخاطبان را ساده‌تر کنید.

همچنین چت کردن و دریافت لایک‌ها به صورت آنی و زنده یکی دیگر از قابلیت‌های جدیدی است که کاربران اینستاگرام مدت‌ها منتظر آن بودند. البته چت کردن و ارسال پیام چیز جدیدی نیست و اخیراً بسیاری سرویس‌های دیگر هم این قابلیت را اضافه کرده‌اند اما جامعه بزرگ اینستاگرام مطمئناً به چنین قابلیتی نیاز داشت. به هر حال احتمالاً اینستاگرام جا را برای سرویس‌هایی مانند اسنپ‌چت تنگ نخواهد کرد چرا که امکان از بین رفتن پیام‌ها و تصاویر پس از مدت مشخصی در اسنپ‌چت کماکان یک قابلیت ویژه و منحصر به فرد محسوی می‌شود.

از سیر تا پیاز؛ آموزش کامل استفاده از قابلیت دایرکت اینستاگرام

TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

433 نظر برای این مطلب
  1. محمدعلی محمدی می‌گوید

    باسلام باچندنفراز دوستان روی برخی پروژه های موسیقی کارمیکنیم ولی به نظر میرسه در اینستا نمیشه مثل واتس آپ صوت ارسال کرد اگر غیراز این هست راهنمایی فرمایید

    1. علی ارغوان می‌گوید

      بله فایل صوتی نمیشه ارسال کرد. دایرکت اینستاگرام اصلا پلتفرم مناسبی برای اینکار نیست

  2. افسانه می‌گوید

    سلام روز بخیر
    من اینستاگرام تحت وب استفاده میکنم، راحت میتون تو دایرکت عکس بفرستم ولی فیلم را تو دایرکت ارسال نمیکنه. دلیلش چیه؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      فعلا این امکان برای نسخه وب وجود نداره

      1. افسانه می‌گوید

        پس فقط میشه عکس فرستاد؟

  3. بهار می‌گوید

    سلام وقتتون بخیر.بعضی وقتا پایین متنی که تو دایرکت میفرستم یه لینک انگلیسی میاد.تاحالا روی لینکش نزدم که ببینم چیه.شما دلیلشو میدونین؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      اون متن چیه این مهمه. بدون دونستن اون متن نمیشه فهمید!

  4. علی می‌گوید

    سلام من گوشی شیائومی نوت ۸ پرو دارم اینستاگرام نصب کردم وقتی دایرکت پیام میاد برام صدا نداره نمیفهمم که پیام اومده

  5. وحید می‌گوید

    ببخشید توی ایران کسی هست بدونه چرا دایرکت ایستا غیر فعال شده و چطور باید فعالش کرد؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      دایرکت اینستاگرام غیرفعال نشده و همچنان فعاله. اگر براتون مشکلی وجود داره یا از طرف اینستاگرام محدودیتی ایجاد شده به احتمال فراوان به دلیل نوع استفاده شماست

  6. یگانه رحمانی می‌گوید

    سلام ایا امکان ذخیره ویس در ایستاگرام وجود داره

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      اگر منظورتون انتشار صدا به صورت تنها هست خیر. منظورتون رو دقیق تر بفرمائید

  7. فاطیما می‌گوید

    سلام گوشی من گلکسی اس تری ودرحال حاضرم امروز ریست فکتوریش کردم اینستا را نمیتونم نصب کنم .اوجی اینستا راهم که نصب کردم دایرکتش باز نمیشه .الان باید چیکارکنم ؟ ایا راهی وجودداره بتونم اینستا را نصب کنم مثل قبل .

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      با گفتن نمیشه، نمیشه کمکتون کرد! مشکل رو بگید دقیقا چیه!؟