چگونه فونت‌های فارسی را در iOS بر روی آیفون و آی‌پد نصب کنیم؟

در حالی که کاربران اندروید ناچارند با این محدودیت کنار بیایند یا دستگاه را از گارانتی خارج کرده و با روت کردن دستگاه خطرات امنیتی را برای دستگاه خود رقم بزنند، شرکت اپل امکان افزودن فونت‌های دلخواه فارسی را در نسخه جدید سیستم عامل خود برای دستگاه‌های همراه یعنی iOS نسخه ٧ فراهم کرده است.

93

از زمان ظهور گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، همواره یکی از دغدغه‌های کاربران استفاده از این دستگاه‌ها برای کارهای روزمره و دغدغه شرکت‌ها نیز چگونگی آوردن این دستگاه‌ها به عرصه کارهای اداری بوده است.

یکی از موارد دشوار روی این دستگاه‌ها چه در سیستم عامل اپل و چه در اندروید نصب فونت فارسی یا فونت‌های اختصاصی دیگر برای کار در واژه‌پرداز‌ها و ارائه‌های Keynote یا Powerpoint بوده که تقریبا غیر ممکن به نظر می‌رسد یا نیاز به انجام پروسه‌های پیچیده‌ای نظیر جیلبریک یا روت کردن بوده که از توان کاربر عادی خارج است و یا امنیت دستگاه‌ها را با خطر جدی مواجه می‌کند و دستگاه را از گارانتی خارج می‌کند.

اهمیت این موضوع برای زبان پارسی صد چندان می‌شود تا جایی که عملا این دستگاه‌های همراه برای کارهای اداری غیر قابل استفاده خواهد بود.

به عنوان یک کاربر طرفدار اپل خوشحالم به اطلاع برسانم که در حالی که کاربران اندروید ناچارند با این محدودیت کنار بیایند یا دستگاه را از گارانتی خارج کرده و با روت کردن دستگاه خطرات امنیتی را برای دستگاه خود رقم بزنند، شرکت اپل امکان نصب فونت فارسی در iOS و افزودن فونت‌های دلخواه فارسی را در نسخه جدید سیستم عامل خود برای دستگاه‌های همراه یعنی iOS نسخه 7 فراهم کرده است.

Install-Persian-Font-in-iOS-02

در این مطلب قصد دارم روش نصب این فونت‌ها را به شما یادآوری کنم و برای راحتی کار شما، فونت‌های فارسی برنا (سری B) و فونت ایران نستعلیق را در دو فایل قابل نصب روی دستگاه‌های اپل تهیه کرده و می‌توانید آن‌ها را در ادامه دریافت کنید.

آموزش نصب فونت فارسی در iOS

ابتدا برای دریافت فونت‌ها به آدرس زیر مراجعه کرده و  روی لینک‌های مربوط به فونت مورد نظرتان در مرورگر سافاری روی دستگاه آی‌دیوایس خود کلیک کنید و سپس چند دقیقه منتظر بمانید تا این فایل‌ها بارگزاری شوند که بسته به سرعت اینترنت شما متفاوت است:

دانلود فونت فارسی برای iOS

پس از دانلود فونت فارسی برای iOS، صفحه زیر روی دستگاه شما ظاهر خواهد شد و کافیست دکمه Install را برای ادامه کار فشار دهید. با توجه به اینکه این پروفایل‌ها توسط اپل مورد اعتبارسنجی قرار نگرفته، اخطاری مبتنی بر این موضوع داده می‌شود. در این مرحله دکمه Install Now را بفشارید.

آموزش نصب فونت فارسی در iOS

در صورتی که برای دستگاه رمز تعریف کرده باشید از شما رمز خواهد پرسید که آنرا نیز وارد کنید.

Install-Persian-Font-in-iOS-04

هم اکنون عملیات نصب به پایان رسیده و پیغام آنرا نیز دریافت می‌کنید. جهت اتمام عمیلیات دکمه Done  را بفشارید.

نصب فونت فارسی در iOS

حذف فونت فارسی از iOS

این فونت‌ها از سوی تیم فارنت مورد آزمایش قرار گرفته و حتی هرگاه خواستید می‌توانید از طریقه بخش Settings  و در قسمت General و از آیتم Profile اقدام به حذف فونت‌ها نمایید.

Install-Persian-Font-in-iOS-01

برای این کار کافیست روی پروفایل مورد نظر اشاره کرده و از برگهٔ باز شده دکمه Remove را بفشارید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

93 نظر برای این مطلب
  1. م می‌گوید

    با سلام. فونت های اصلاح شده B برای مک در سایت appletoolbox.ir قابل دانلود است.

  2. مریم می‌گوید

    سلام . خسته نباشید .
    میزنم لینک دانلود فونت فارسی اما صفحه ای برای دانلود دیگه وجود نداره.. لطفا راهنمایی کنید. ممنونم

  3. مبین می‌گوید

    مطالب خیلی خوبی داشتی عالی بود من هرروز به سایت شما سر میزنم که آخرین مطالب سایت شمارو بررسی کنم واقعا عالیه

  4. بيات می‌گوید

    سلام چطور میشه ازش استفاده کرد؟

  5. raha می‌گوید

    چطوری ازش استفاده بکنیم!؟

    1. فرسته می‌گوید

      شما جواب گرفتین مبنی بر اینکه چجوری از اون فونت استفاده کنید؟منم همین مشکلو دارم

  6. هستی می‌گوید

    نحوه استفاده ازش !؟!!!

  7. کوروش می‌گوید

    اسم فونتی که برای سایت استفاده کردید چیست؟

  8. Aasaaa می‌گوید

    من که دانلود گفتم الان چطوری به یه اپ انتقال بدمش؟

    1. melisa.fg می‌گوید

      میشه بگین منم لازم دارم