کوالکام و معرفی پردازنده استپ‌دراگون 410 با معماری 64 بیتی برای گوشی‌های ارزان‌قیمت!

در حالی که تصور می‌کردیم معماری 64 بیتی پردازنده‌ها برای پردازنده‌های رده‌بالا به کار می‌رود کوالکام به تازگی چیپست Snapdragon 410 را با این معماری و پشتیبانی از 4G LTE اما برای گوشی‌های ارزان‌قیمت معرفی کرده است.

0

فارنت: در حالی که تصور می‌کردیم معماری 64 بیتی پردازنده‌ها برای پردازنده‌های رده‌بالا به کار می‌رود کوالکام به تازگی چیپست Snapdragon 410 را با این معماری و پشتیبانی از 4G LTE اما برای گوشی‌های ارزان‌قیمت معرفی کرده است.

Snapdragon-800

در شرایطی که همه منتظر بودند یک چیپست 64 بیتی برای رقابت با A7 اپل از سوی کوالکام معرفی شود، این شرکت پردازنده اسنپ‌دراگون 805 را با همان معماری 32 بیتی رونمایی کرد و حالا پردازنده رده پایین خود را 64 بیتی تولید خواهد کرد. این پردازنده با فرایند 28 نانومتری تولید خواهد شد و از پردازنده گرافیکی Adreno 306 با پشتیبانی از پخش ویدئوی فول اچ‌دی و دوربین‌های با سنسور 13 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد.

این چیپست علاوه بر پشتیبانی از نسل چهارم شبکه‌های مخابراتی LTE از گوشی‌های دو یا سه سیم‌کارته پشتیبانی کرده و دیگر امکانات ارتباطی آن شامل وای‌فای، بلوتوث، NFC، رادیوی FM، GPS، GLONASS و استاندارد موقعیت‌یابی جدید BeiDou برای کشور چین خواهد بود.

این چیپست قرار است در گوشی‌های با قیمت حدودی 150 دلار و با سیستم عامل‌های مختلفی مانند اندروید، ویندوزفون و فایرفاکس به کار رود. به گفته کوالکام این چیپست از نیمه اول سال 2014 میلادی به تولیدکنندگان علاقمند عرضه خواهد شد و در نیمه دوم این سال شاهد گوشی‌ها و تبلت‌های با این پردازنده ارزان اما قدرتمند خواهیم بود.


پایان مطلب/

Source: GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.