استفاده ناسا از نکسوس اس در ماهواره فوق سبک 997 گرمی برای ارتباط از فضا با زمین!

ناسا توانست با ماهواره ارتباطی (PhoneSat) کوچک و فوق ارزان ماهواره‌ای جدید خود که با گوشی‌ اندرویدی نکسوس اس ساخته شده است، از فضا با زمین تماس تلفنی برقرار کند.

0

فارنت: ناسا توانست با ماهواره ارتباطی (PhoneSat) کوچک و فوق ارزان ماهواره‌ای جدید خود که با گوشی‌ اندرویدی نکسوس اس ساخته شده است، از فضا با زمین تماس تلفنی برقرار کند.

این ماهواره‌ ارتباطی از یک گوشی تقویت شده نکسوس اس سامسونگ ساخته شده و برای ارتباط از دو باند رادیویی  S‌بهره می‌گیرد تا مهندسان بتوانند از راه دور این ماهواره را کنترل کنند. ساخت این ماهواره ارتباطی فوق ارزان و فوق سبک بخشی از برنامه ناسا برای ساخت تجهیزات ارزان ماهواره‌ای به حساب می‌آید!

phonesat_Nexus-s

ساخت این ماهواره ارتباطی تنها ۷۵۰۰ دلار برای این آژانس فضایی هزینه برداشته است. ناسا در بیانیه مطبوعاتی خود در این زمینه اعلام کرده که: “این گوشی هوشمند بسیاری از امکاناتی که ماهواره‌ها برای اجرای عملیات خود به آن نیاز دارند را داراست و از جمله آنها می‌توان به: پردازش، حافظه،رابط کاربری برای ارتباط، امکان جهت‌یابی و انرژی لازم را دارد و تمام اینها پیش از مونتاژ در یک بسته جمع و جور آماده است.

پرتاب مینی ماهواره ارتباطی PhoneSat 2.4 به فضا دو هفته پیش و از طریق یک فضانورد کوچک صورت گرفته بود و همانطور که گفته شد تنها ۷۵۰۰ دلار برای ناسا هزینه‌ داشته است.

اولین ماهواره ارتباطی در فروردین ماه امسال به فضا پرتاب شد و پرتاب نسخه بعدی این ماهواره ارتباطی به فضا نیز برای ماه فوریه برنامه‌ریزی شده است.

Source: Engadget

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.