اف‌بی‌آی می‌تواند بدون متوجه شدن شما وب‌کم لپ‌تاپ‌تان را روشن کند!

اخیراً آژانس امنیت ملی آمریکا و اف‌بی‌آی نگرانی‌های امنیتی زیادی را در میان کاربران این کشور ایجاد کرده‌اند و حالا به گزارش واشنگتون FBI می‌توان بدون این‌که متوجه شوید وب‌کم لپ‌تاپتان را روشن کند!

0

بسیاری لپ‌تاپ‌ها مانند مک‌بوک‌ها در کنار وب‌کم چراغ کوچکی برای نمایش فعالیت دارند؛ به گزارش واشنگتون پست اف‌بی‌آی قادر است حتی بدون روشن شدن این چراغ وب‌کم لپ‌تاپ را روشن کرده و از فعالیت شما فیلم‌برداری کند! این کار اف‌بی‌آی بسیار ترسناک است و احتمالاً باعث ایجاد نگرانی‌های بیشتری نیز خواهد شد. مارکوس توماس مدیر سابق بخش فناوری اف‌بی‌آی در گفتگو با واشنگتون پست گفته است که چنین عملیاتی معمولاً تنها برای بررسی پرونده‌های مربوط به تروریسم و یا جدی‌ترین و مهم‌ترین تحقیقات انجام خواهد شد.

به هر حال حالا مشخص است که FBI می‌تواند در هر زمان دلخواه به اتاق کاربران به راحتی سرک بکشد و احتمالاً این توانایی این سازمان محدود به کاربران آمریکایی نشود. پس اگر به اف‌بی‌آی اعتماد ندارید شاید تنها چاره این باشد که تکه‌ای کاغذ روی وب‌کم لپ‌تاپ یا رایانه‌تان بچسبانید و فقط در مواقع لزوم آن را جدا کنید!


وSource: Gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.