به زودی جستجو در اینترنت را در قالبی سه بعدی تجربه خواهیم کرد

CO3DM نسل دوم موتورهای جستجوگر اینترنتی است. این موتور جستجو فضایی سه‌بعدی را برای تجسم نمودن ارتباط میان اطلاعات مورد جستجو در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

0

فارنت: CO3DM نسل دوم موتورهای جستجوگر اینترنتی است. این موتور جستجو فضایی سه‌بعدی را برای تجسم نمودن ارتباط میان اطلاعات مورد جستجو در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

CO3DM

ایده این موتور جستجو سه‌بعدی توسط ریموند ون آفوون (Raymond Van Ophoven) پایه‌گذار شرکت Rays-Concept-development مطرح شده است، تیم طراحان کارآمد وی که سال ۲۰۱۳ موفق به دریافت جایزه تجارت خلاقانه کشور هلند نیز شده‌اند به وی در ساخت این موتور جستجو کمک می‌کنند.

گروه وی به خاطر ارائه دادن مقدار زیادی از اطلاعات پیچیده به صورت انیمیشن، موفق به دریافت جایزه شده‌اند. ون آفوون در خصوص این موتور جستجو گفته است: بازدیدکنندگان می‌توانند مطالب مورد جستجو خود را ایجاد، انتخاب و حتی به اشتراک بگذارند و با اشتراک گذاری این نتایج از سلیقه‌های دیگران باخبر شده و امکان ارتباط با آن‌ها را داشته باشند.

فضای جستجوی اطلاعات در CO3DM به صورت زنده و پویا می‌باشد و اطلاعات شکل گرفته بر اساس فعالیت کاربر حالت خود را تغییر داده و گسترش می‌یابند. این موتور جستجو یقیناً شیوه جستجو اطلاعات آنلاین را متغیر خواهد کرد، در این شیوه دیگر خبری از چندین پنجره باز شده و لینک‌های مرتبط به آن نیست.

با استفاده از CO3DM به آسانی می‌توان فهمید که چطور اطلاعات به یکدیگر مرتبط می‌باشند و چه افرادی از این اطلاعات استفاده می‌کنند. طرح این افراد پیش‌رو در حال حاضر در مرحله آزمایشی به سر می‌برد و آن‌ها امیدوارند در نهایت بتوانند این اختراع را در اختیار موزه‌ها و مراکز پر بازدید کننده قرار دهند.

آن‌ها رویای یک شبکه بصری آسان و پویا را در سر می‌پرورانند که بتواند روابط خود را بسته به نوع جستجوی کاربر گسترش دهد. به هر حال اکنون ما در آغاز عصر ارائه اطلاعات هستیم.

Source: medium

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.