کوالکام مغزهای سیلیکونی را به تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند می‌آورد

Paul Jacobs، مدیرعامل شرکت کوالکام در اظهار نظری اعلام کرده این شرکت قصد دارد با افزودن مغزی سیلیکونی به دستگاه‌های الکترونیکی، ضریب هوشی آن‌ها را افزایش دهد. این شرکت قصد دارد با بهره گیری از پردازنده‌هایی با اسم رمز Zeroth که از مغز انسان تقلید می‌کنند، قابلیتی را به گوشی‌ها و دستگاه‌های هوشمند اینچنینی بیفزاید تا بتوانند الگوهای مغز انسان را فراگرفته و به پیش بینی عکس العمل‌های کاربر بپردازند.

0

این تراشه‌ها برپایه سیستم عصبی و الگوبرداری از رفتارهای مغز انسان ساخته شده اند و با توان مصرفی پایین، می‌توانند به طور همزمان در سیستم‌های مختلف به کار گرفته شوند. Paul Jacobs معتقد است، اندازه مغز، ارتباطی مستقیم با ظرفیت یادگیری دارد و به همین منظور این شرکت از مغزهای کوچک‌تر در دستگاه‌های کوچک و از مغزهای بزرگ‌تر در دستگاه‌های بزرگ بهره خواهد برد.

در حال حاضر، کوالکام که یکی از بزرگترین سازندگان تراشه‌ برای گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود، از این پردازنده در یک روبات بهره برده که می‌تواند با توجه به منابع اطلاعاتی مختلف و آنچه فراگرفته است، در شرایط مختلف، تصمیم‌های متفاوتی بگیرد.

در واقع این شرکت سعی دارد به جای استفاده از سیستم برنامه‌ نویسی رایانه‌ای، از اطلاعات ورودی برگرفته از محیط و همچنین کاربر، برای صدور عکس العمل توسط دستگاه‌های هوشمند استفاده کند.

لازم به ذکر است که این اولین تلاش برای استفاده از مهندسی معکوس درجهت استفاده از مکانیزم مغز در تراشه‌های سیلیکونی نبوده و شرکت IBM نیز در حال کار بر روی توسعه برنامه SyNAPSE برای نیل به هدفی مشابه است، برنامه‌ای که در تراشه‌ای نمونه در سال 2011 به کار گرفته شد. شرکت اینتل نیز پیش از این از تراشه‌های مجهز به الگوریتم سیستم عصبی رونمایی کرده بود.

Source: Computerworld

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.