آیا می‌دانید بیش از 60 درصد از ترافیک اینترنت ارتباطی با انسان‌ها ندارد!؟

0

فارنت: شاید شنیدن این خبر برای شما هم عجیب باشد که سهم بیشتر بازدید از وب‌سایت‌های اینترنتی توسط انسان‌ها انجام نمی‌شود! جدیدترین مطالعات و بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که 61.5 درصد بازدیدهای انجام شده در اینترنت توسط ربات‌های اینترنتی موسوم به bot انجام می‌گیرد.

در این بررسی‌ها که توسط شرکت Incapsula ارائه‌دهنده سرویس‌های ابری به وب‌سایت‌ها، در یک دوره 90 روزه و بر روی 20 هزار وب‌سایت صورت گرفته، آمده است که این درصد در خرداد ماه سال گذشته 51 درصد بوده و در سال جاری به 61 درصد افزایش پیدا کرده است.

bot-traffic-report-2013-incapsula

نتایج این بررسی نشان می‌دهد که، 31 درصد این ترافیک از موتورهای جستجو نظیر گوگل، بینگ و سایر “bot های خوب” اینترنتی بدست می‌آید و این در حالیست که 30.5 درصد باقیمانده توسط botهای حاوی بدافزار حاصل می‌شود  که به دنبال سرقت محتوا و مخصوصا آدرس‌های ایمیل معتبر هستند. از جمله botهای بد دیگر می‌توان به botهای هکرها اشاره کرده که به دنبال یافتن راهی برای آپلود کردن بدافزارها بر روی وب‌سایت‌ها هستند تا بتوانند راهی برای نفوذ و دیگر اقدامات خرابکارانه از جمله از کار انداختن آنها بیابند..

یکی از تغییرات جالب صورت گرفته نسبت به گزارش سال گذشته کاهش 75 درصدی سهم ترافیک bot های اسپم است که ایمیل‌های آزاردهنده آنها مطئنا تاکنون به اینباکس شما هم راه پیدا کرده است. این موتورهای کاربرآزار اکنون تنها نیم درصد از ترافیک اینترنتی جهان را به خود اختصاص داده‌اند که به نظر همین مقدار هم آزاردهنده است. Incapsula در گزارش خود آورده که بر این باور است که تلاش گوگل برای حذف لینک‌های اسپم با تغییر الگوریتم جستجو در این خصوص بسیار تاثیرگذار بوده است.

Source: Incapsula

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.