پنج جایی که اندروید هنوز فرصت نفوذ پیدا نکرده است!

در پنج سال گذشته اندروید با یک شروع ساده توانسته است به محبوب‌ترین سیستم‌عامل همراه دنیا تبدیل شود. سیستم‌عامل گوگل موفق شده در بیشتر مکان‌ها برای خود جایی پیدا کند. در اینجا ما به پنج مکان که اندروید احتمالاً در آینده به آن‌ها راه پیدا خواهد کرد اشاره می‌کنیم.

1

در پنج سال گذشته اندروید با یک شروع ساده توانسته است به محبوب‌ترین سیستم‌عامل همراه دنیا تبدیل شود. سیستم‌عامل گوگل موفق شده در بیشتر مکان‌ها برای خود جایی پیدا کند. در اینجا ما به پنج مکان که اندروید احتمالاً در آینده به آن‌ها راه پیدا خواهد کرد اشاره می‌کنیم.


زیر دوش حمام

در حال حاضر شما می‌توانید با استفاده از یک اسپیکر ضد آب بلوتوث در زیر دوش حمام موسیقی گوش دهید. چرا امکانات گوشی ضد آبی نظیر Xperia Z استفاده بیشتری نکنیم؟

Showerheadمطمئناً افراد سرمایی تمایل دارند که از اندروید برای حمام گرفتن نیز استفاده کنند. تصور کنید قبل از اینکه از زیر لحاف خود بیرون بیایید بتوانید درجه حرارت آب حمام را تنظیم و موسیقی دلخواه خود را در حمام پخش کنید. و این در حالی است که صفحه نمایش 10 اینچی داخل حمام نیز اخبار پخش می‌کند. حالا ارزش دارد که از زیر لحاف گرم و نرم خود بیرون آمده و دوش صبحگاهی بگیرید.


دستشویی های هوشمند

بیشتر سازندگان تمرکز خود را بر تجهیزات هوشمند آشپزخانه متمرکز کرده‌اند، اما شما چه میزان زمان را در دستشویی به سر میبرید؟ اینجاست که اندروید می‌تواند کارآمد باشد. ما در خصوص حمام اندرویدی صحبت کردیم، اما نظر شما در خصوص دستشویی اندرویدی چیست؟

Smart-Toiletاگر فکر ما خنده‌دار به نظر می‌رسد احتمالاً در خصوص نرم‌افزار My satis که به شما اجازه می‌دهد از طریق بلوتوث به تجهیزات دستشویی خود دسترسی داشته باشید، مطلبی نشنیده‌اید. شما می‌توانید فلش تانک را نیز از طریق تجهیزات هوشمند به کار اندازید. اکنون متوجه شدید منظور ما از دستشویی هوشمند چیست؟!


فضای مقابل شما

دستگاه دیتا پروژکتور سه بعدی ما کجاست؟ نظر شما در خصوص دیتا پروژکتور کوچک اندرویدی که می‌تواند به لباس و یا عینک و هر قسمت دیگر از لباس شما متصل شود چیست؟ از این طریق می‌توانید با تصاویر سه بعدی که در جلوی شما ایجاد می‌شود تعامل برقرار نمایید. فیلم‌ها، تماس‌های تلفنی، انجام کارها و تمام موارد بهتر است که به صورت سه بعدی اجرا شود، شما غیر از این فکر می‌کنید؟ مطمئناً روزی خواهد رسید که از محیط دو بعدی به سمت سه بعدی خواهیم رفت، دنیای اطراف ما سه بعدی است! شما در حال حاضر می‌توانید با دوربین‌هایی که حرکت شما را به صورت سه بعدی پیگیری می‌کنند ارتباط برقرار نمایید. این تکنولوژی ما را از ظلمی که صفحه نمایش‌های لمسی دو بعدی ایجاد کرده‌اند آزاد خواهد کرد.

3D-Desktop-TEDکاربری با منو های سه بعدی بسیار سریع تر خواهد بود. تصور کنید که در این صورت تمامی تعاملات آسان تر و لذت‌بخش تر خواهد بود. عینک هوشمند گوگل اولین قدم به سمت این ایده است. داشتن پروژکتوری که تصاویر را مستقیم به چشم شما هدایت می‌کنند به نسبت به نمایش تصاویر در جلوی شما بسیار مطمئن تر است. اما برای اجرای این ایده هنوز راه درازی در پیش است.


Google Now منزل شما را کنترل می‌کند

ایده هوشمند سازی منازل هنوز هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد، اما تا کنون فقط با اندروید می‌توانیم لامپ‌ها را روشن کرده و حرارت منزل را تنظیم کنیم. چیزی که ما به دنبال آن هستیم یک منزل کاملاً اندرویدی است. تصور کنید که نسخه آینده اندروید منزل شما را کنترل کند. زمان رسیدن شما با توجه به ابزار مسیریابی اندروید کاملاً مشخص است. سیستم گرمایی، لامپ‌ها و حتی فر آشپزخانه می‌تواند قبل از رسیدن شما به منزل روشن شود. در منزل شما به صورت خودکار با یک پیغام خوش‌آمد گویی باز می‌شود. به شما اطلاع داده می‌شود که برای شام چه غذایی دارید و شما به سمت پذیرایی هدایت می‌شوید در آنجا نیز تلویزیون برنامه مورد علاقه شما را پخش خواهد کرد.

Connected-Houseمنزل اندرویدی همه چیز را برای شما آماده خواهد کرد حتی بدون اینکه آن‌ها را خواسته باشید. اگر تلویزیون، یخچال، دستشویی و سایر تجهیزات منزل مجهز به اندروید باشند این رویا منطقی به نظر خواهد رسید. به جای اینکه غذای شما بسوزد، منزل اندرویدی غذا را گرم کرده و درجه حرارت منزل را کم و یا زیاد خواهد کرد. منزل اندرویدی می‌داند که شما همیشه بعد از ورزش کردن دوش می‌گیرید در نتیجه به صورت اتوماتیک حمام را گرم خواهد کرد.


اندروید و مغز

تا کنون موفق شدیم به راه‌هایی را برای کاستن فعالیت های فیزیکی به کمک اندروید اشاره کنیم. ابزارهای کنترل صدا، مسیریابی حرکات چشم و تکنولوژی های پوشیدنی، همگی در راه هستند، اما چرا در بدن خود از آنها استفاده نکنیم؟ همجواری با قابلیت‌های بی‌نظیر اندروید می‌تواند درهای منزل را باز کند، خودرو را روشن کرده و مشکلات امنیتی را در یک لحظه برطرف نماید. شما کافی است تنها به یک سؤال فکر کنید تا جواب آن داده شود و یا اینکه تصاویر را از طریق سیستم عصبی ضبط نمایید.

Connected-Body

 در حال حاضر مردم موفق به کاشتن چیپست‌های RFID درون بدن خود شده‌اند. دستگاه‌های کنترل ذهن برای کمک به افراد ناتوان و سالخوردگان قابل استفاده است. به نظر شما چه مدت زمان تا دنیای آدم‌های هوشمند مکانیکی فاصله داریم؟ تصور کنید ترکیب چیپست را در مغز به همراه بدنی از آهن!

شما دوست دارید اندروید تا کجا پیش برود؟


پایان مطلب/

Source: Digital Trends

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. maziar می‌گوید

    آیا پرکارترین سیستم عامل دنیا اندروئید است؟
    کاربرد سیستم عامل اندروئید در آموزش مجازی یا آموزش مجازی در سیستم عامل اندروئید چیست ؟
    لطفاًٌ دوستان نظر دهند.
    م.رضائیون

    http://www.behamooz.com