بررسی کامل جی 2 ال‌جی LG G2 در فارنت

جی 2 ال جی طراحی فوق‌العاده‌ای دارد و به معنای واقعی خوش‌دست است. دکمه‌های قرار گرفته در قاب پشتی یک فریب و یا بهانه برای فروش بیشتر در بازار نیست و بعد از مدت کوتاهی به وجود انها عادت خواهید کرد و تقریبا کار با باقی گوشی‌ها را برای شما سخت می‌کند. با بررسی جی 2 ال جی در فارنت همراه ما باشید.

9

این روزها با وجود پرچمدارانی مانند گلکسی اس 4 سامسونگ، اچ تی سی وان و اکسریا زد وان سونی رقابت در بازار گوشی‌های هوشمند اصلا آسان نیست و هر شرکتی که ادعای تولید بهترین گوشی هوشمند بازار را داشته باشد باید با چنین پرچمدارانی به رقابت بپردازد اما ظاهرا ال‌جی کار را راحت‌تر کرده و با عرضه گوشی هوشمند جی 2 هر شرکتی که چنین ادعایی را داشته باشد کافیست گوشی هوشمندی بهتر از این گوشی به بازار عرضه کند این شاید نتیجه گیری اولیه بررسی جی 2 ال جی در فارنت باشد.

بله! ال‌جی پس از عرضه گوشی موفق اپتیموس جی که با اپتیموس جی پرو ادامه پیدا کرد توانست جی 2 را به عنوان جانشین اپتیموس جی اما بدون پیشوند اپتیموس در نام خود روانه بازار کند.

بررسی جی 2 ال جی

بررسی جی 2 ال جی

این گوشی اگرچه در زمان عرضه خود به اندازه کافی با پردازنده اسنپ دراگون 800 خود از رقبایش جلوتر بود اما موضوع اصلی طراحی بدیع بکار گرفته شده در این گوشی بود که بیشتر از قدرت پردازنده و یا قابلیت‌های دیگر می‌توانست کاربران را نسبت به سایر رقبا به سمت خود جذب کند.

در این مطلب سعی خواهیم کرد معرفی کاملی از این گوشی به همراه بررسی قابلیت‌های ان را از نظر شما بگذرانیم تا اگر به فکر خرید جی 2 ال‌جی هستید با خیال آسوده‌تری انتخاب کنید. برای انجام این بررسی ما این گوشی را به طور کامل و برای انجام تمامی کارهای روزمره در اختیار داشتیم تا نهیات تجربه را در این مطلب در اختیار شما بگذاریم.

بررسی جی 2 ال جی ؛ طراحی

گوشی هوشمند جی 2 ال‌جی در ابعاد 138.5 در 70.9 میلیمتر و با ضخامت 7.9 میلیمتر عرضه شده است و 143 گرم وزن دارد. ابعاد گوشی با وجود صفحه نمایش 5.2 اینچی آن ایده‌آل و فوق‌العاده است که این موضوع ارتباط مهمی با حاشیه‌های کناری صفحه نمایش دارد. برجسته‌ترین موضوع در طراحی ال‌جی قرار گرفتن دکمه‌های پاور و ولوم دستگاه در قاب پشتی است که باعث شدن تا در قاب‌های کناری چیزی جز درگاه سیم کارت را شاهد نباشیم و تنها در قاب پائینی شاهد حضور بلندگوها، درگاه میکرو یو.اس.بی با قابلیت OTG  و درگاه ورودی هندزفری باشیم که ال‌جی می‌گوید با استفاده از تجربه کاربران این درگاه را به پائین دستگاه انتقال داده است و باعث می‌شود تا کاربران درگیری کمتری در هنگام استفاده از موسیقی داشته باشند!

Lg-G2-Review-02

همانطور که گفتیم شاید طراحی خاص بکار گرفته شده در جی 2 ال‌جی نقطه متمایزتری نسبت به سخت‌افزار و سایر موارد در جی2 باشد که حتی با آمدن گوشی‌های هوشمند جدید در آینده نیز به همین راحتی تحت تاثیر قرار نگیرد. ال‌جی در جی 2 نهایت دقت را بکار گرفته تا در قاب جلویی کمترین حاشیه کناری را در کنار صفحه نمایش شاهد باشید که از این نظر در نوع خود بی‌نظیر است.

این حاشیه به اندازه‌ای باریک است که شاید در نظر اول دیده نمی‌شود. این بدان معناست که شما صفحه نمایش بزرگتری به نسبت اندازه گوشی نسبت به گوشی‌های رایج بازار تجربه می‌کنید. ال‌جی می‌گوید ۷۵٫۹ درصد از قاب جلویی را صفحه نمایش اشغال کرده است. در مقام مقایسه کناره‌های صفحه نمایش در جی ۲ در کناره‌های چپ و راست تنها 2.65 میلیمتر فاصله دارد در حالی که به طور مثال در گلکسی اس ۴ این فاصله 3.45 میلیمتر است.

ال‌جی لبه‌های گردی را در کناره‌های قاب گوشی ایجاد کرده که حس خوبی را در زمان در دست گرفتن به همراه دارد. این موضوع حتی هنگامی که با یک دست گوشی را در دست گرفته‌اید و با انگشت شست خود کار می‌کنید و ان را از کناره‌های گوشی به داخل حرکت می‌دهید، بیشتر به نظر می‌رسد.

Lg-G2-Review-03

به قاب پشتی گوشی می‌رویم و به سراغ نقطه ایده‌آل و متفاوت طراحی جی 2 ال‌جی: دکمه پشت! ال‌جی در تبلیغات جی 2 ال‌جی از این گوشی به عنوان اولین گوشی با برخورداری از دکمه پشتی یا همان Rear Key  یاد می‌کند. شاید در نگاه اول استفاده از این دکمه‌ها که در قاب پشتی قرار گرفته‌اند عجیب به نظر برسد و هنگامی که یک نفر این گوشی را برای اولین بار در دست می‌گیرد پیدا کردن این دکمه کمی سخت باشد اما خب متفاوت بودن طراحی باید در برخی جاها دیده شود و این اولین جای ممکن است.

این دکمه‌ها دقیقا در جایی قرار گرفته‌اند که شما هنگامی که یک گوشی را در دست می‌گیرید انگشتان شما به طور طبیعی در این نقطه قرار می‌گیرند. این بدان معناست که هنگامی که گوشی را در دست دارید بدون نیاز به جابجا کردن گوشی در دستان خود با این دکمه‌ها عملیات مورد نظر خود را انجام می‌دهید. مثلا هنگامی که در حال مکالمه هستید می‌توانید براحتی صدای گوشی را کم و زیاد کنید.

این سه دکمه قرار گرفته در قاب پشتی علاوه بر نقش خود برای خاموش و روشن کردن گوشی، باز کردن قفل صفحه نمایش، بالا و پائین آوردن صدا می‌توانند برخی نقش‌ها در دوربین دستگاه و همچنین استفاده از قابلیت کوئیک ممو را بر عهده بگیرند. این یعنی اینکه با جی 2 گرفتن عکس از خود یا همان سلف پرتره هم آسان‌تر خواهد بود. در اطراف دکمه پاور یک چراغ LED قرار گرفته شده که نقش ناتیفیکشن را در هنگامی که گوشی به روی صفحه نمایش قرار گرفته، برعهده دارد تا از موضوعات و اتفاقاتی مانند پیام‌های دریافت شده و یا تماس‌هایی که از دست داده‌اید آگاهی پیدا کنید.

شاید تنها انتقاد در قرار گرفته دکمه پاور در قاب پشتی این باشد که هنگامی که گوشی شما بر روی میز قرار دارد به این دکمه دسترسی ندارید و به طور مثال می‌خواهید صفحه نمایش را قفل کنید و یا آن را از خواب بیدار کنید! ال‌جی برای این موضوع هم چاره‌ای اندیشیده و قابلیت Knock On را در جی 2 برای اولین بار عرضه کرده که برای استفاده از آن تنها کافیست دو ضربه آرام بر روی گوشی جی 2 بزنید تا گوشی از خواب بیدار شود یا دوباره به خواب فرو رود! استفاده از این قابلیت واقعا کاربردی و آسان است.

قابلیت‌های فیزیکی بکار گرفته شده در طراحی جی 2 به اندازه‌ای آسان و کاربردی است که باید بگویم واقعا اعتیاداور است. تجربه ما در استفاده از این گوشی نشان داد که استفاده از دکمه‌های فیزیکی قاب پشتی به اندازه‌ای راحت و کاربردی است که هنگامی که یک گوشی هوشمند دیگر در دست می‌گیرید به طور ناخودآگاه به دنبال کلید پاور و ولوم در پشت آن هستید و یا سعی خواهید کرد که با ضربه زدن بر روی صفحه نمایش آن را بیدار کنید و پس از متوجه شدن اشتباه خود واقعا ناامید می‌شوید!

Lg-G2-Review-04

ال‌جی با قرار دادن این دکمه‌ها در قاب پشتی سعی کرده تا ضخامت گوشی را نیز تا حد ممکن کاهش دهد که البته به دلیل قرارگیری بلندگوهای گوشی در قاب پائینی این موضوع ظاهرا نتوانسته تا آنجا که باید به این موضوع کمک کند و شاهد پیشرفت چشمگیری در این زمینه نیستیم و تنها نیم میلیمتر نسبت به اپتیموس جی باریکتر شده است.

موضوع دیگر اینکه قرار گرفتن این دکمه‌ها دقیقا زیر لنز دوربین باعث می‌شود تا در هنگام کار با این دکمه‌ها گاهی اوقات لنز دوربین را نیز به طور ناخودآگاه لمس کرده و باعث کثیف شدن لنز  آن شوید که این موضوع نیز با کمی دقت از سوی کاربر اصلی گوشی برطرف می‌شود. بدنه دستگاه پلاستیکی است که طراحی زیبای دستگاه این موضوع را کاملا پوشش داده است. نتیجه اینکه این گوشی در طراحی بی‌نظیر است!

بررسی جی 2 ال جی ؛ سخت‌افزار

جی 2 ال‌جی از پردازنده 4 هسته‌ای  Snapdragon 800(هسته Krait 400) و با فرکانس کاری 2.3 گیگاهرتز، 2 گیگابایت رم و گرافیک Adreno 330 بهره می‌برد. صفحه نمایش 5.2 اینچی جی 2 از رزولوشن 1080p از نوع IPS LCD به همراه شیشه محافظ گوریلا گلس 2 بهره می‌برد.

دوربین اصلی جی 2 همانند جی پرو 13 مگاپیکسلی است و البته از قابلیت لرزش‌گیر اپتیکال و فلاش LED بهره می‌برد. دوربین قاب جلویی برای تماس‌های ویدئویی نیز 2.1 مگاپیکسلی است. دو بلندگو در انتهای دستگاه صدای لازم را در هنگام پخش موسیقی و یا تماس در حالت اسپیکر ایجااد می‌کنند. گوشی جی 2 از صدای 24 بیت و 192 کیلوهرتز پشتیبانی می‌کند. بلوتوث 4، NFC، رادیو FM از جمله امکانات سخت‌افزاری جی 2 هستند و باتری با ظرفیت 3000 میلی‌آمپر در ساعت قرار است توان لازم برای این سخت‌افزار را تامین کند. این باطری غیرقابل دسترس توسط کاربر است.

Lg-G2-Review-05

ال‌جی گوشی هوشمند جی 2 را در دو نسخه 16 و 32 گیگابایتی به بازار عرضه کرده و متاسفانه از درگاه میکرو اس دی مانند بسیاری دیگر از گوشی‌های هوشمند خبری نیست و البته برای یک کاربر ساده حتی همان 16 گیگابایت نیز هیچگاه به پایان نخواهد رسید. در نسخه 16 گیگابایتی در حدود 10.6 گیگابایت از فضا در دسترس کابر قرار می‌گیرد و باقیمانده این فضا توسط سیستم عامل اندروید به اشغال در می‌آید.

بررسی جی 2 ال جی ؛ صفحه نمایش

گوشی هوشمند جی 2 ال‌جی از صفحه نمایش 5.2 اینچی فول اچی دی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ برخوردار است و از تکنولوژی True HD IPS Plus استفاده می‌کند. این صفحه نمایش که با شیشه محافظ گوریلا گلس 2 پوشیده شده است و تراکم پیکسلی 424 پیکسل در هر اینچ را در خود جای داده تا تصاویر با حداکثر دقت و کیفیت در آن نمایش داده شوند و تماشای تصاویر در خود را به امری لذت‌بخش تبدیل کند.

Lg-G2-Review-06

ال‌جی با برخورداری از فناوری‌های اختصاصی خود در ساخت صفحه نمایش به خوبی تفاوت خود با سایر رقبا را در صفحه نمایش جی ۲ نشان داده، صفحه نمایش جی ۲ رنگ‌هایی زنده، شفاف و واقعی را نمایش می‌دهد. بنابر اعلام ال‌جی این صفحه نمایش در بالاترین حد خود ۴۵۰ نیت روشنایی تولید می‌کند که در مقام مقایسه صفحه نمایش سوپر آمولد گلکسی اس ۴ سامسونگ عدد ۳۰۰ را ثبت کرده است.

استفاده از این صفحه نمایش کار با جی 2 در محیط‌های بسته را آسان کرده و تجربه ما در هنگام استفاده از گوشی در محیط‌های باز نیز نشان داد که کار آسانتری نسبت به سایر رقبا در هنگام استفاده از جی 2 داریم اما خب باید توجه داشته باشید که با همان میزان نور صفحه نمایش در محیط‌های بسته نمی‌توانید تجربه خوبی در محیط‌هیا باز داشته باشید که این امری طبیعی است. در این میان استفاده از تنظیم نور اتوماتیک صفحه نمایش گاهی اوقات دردسرساز است و ظاهرا این قابلیت آنچنان که باید کارآیی لازم را در جی 2 ندارد و گاهی اوقات شما را مجبور به تنظیم دستی نور صفحه نمایش می‌کند.

بررسی جی 2 ال جی ؛ نرم‌افزار و رابط کاربری

گوشی هوشمند جی 2 به سیستم عامل اندروید 4.2.2 به همراه نسخه جدید از رابط کاربری اختصاصی ال‌جی موسوم به LG UI مجهز است. در واقع ال‌جی پس از رونمایی از جی 2 نشان داد که کنایه‌ها و طعنه‌های رقبا در گوشی‌های هوشمند قبلی را به خوبی به خود گرفته و توانسته پیشرفت‌های خوبی در این زمینه داشته باشد. در جی 2 ال‌جی شاهد پیشرفت‌های خوب و امکانات و قابلیت‌های زیادی هستیم که گاهی اوقات این امکانات در رابط کاربری آنقدر زیاد می‌شود که می‌توان آن را گیج‌کننده خواند و مدت زیادی را صرف آشنایی با آنها کرد.

Lg-G2-Review-07

ال‌جی در جی 2 مانند یک سازنده گوشی تلفن همراه حرفه‌ای در بخش نرم‌افزار عمل کرده و امکانات و قابلیت‌های زیادی را در کنار امکانات رایج اندروید 4.2.2 به آن اضافه کرده است. برخی از این امکانات را در اپتیموس جی نیز شاهد بودیم اما حالا چندین امکان نرم‌افزاری جدید نیز به بخش نرم‌افزار و رابط کاربری چی 2 اضافه شده است. در ادامه به چندین امکان نرم‌افزاری مهم در جی 2 به طور مختصر اشاره خواهیم کرد.

Guest Mode در جی 2 ال جی 

شاید مهم‌ترین امکان جدید در جی 2 ال‌جی باشد. با استفاده از این امکان در واقع دیگر هنگامی که گوشی خود را در اختیار دوست و یا همکار خود برای برسی و آزمایش قرار می‌دهید دست و پایتان نمی‌لرزد.

در واقع کافیست تا حالت میهمان یا همان Guest Mode را فعال کرده و بخش‌های مهمی مانند نرم‌افزارها، فایل‌های موجود در گوشی و بخش‌های دیگری از رابط کاربری گوشی را مخفی کنید. این در حالیست که در این حالت گوشی به مانند حالت طبیعی عمل می‌کند و جای هیچ گلایه‌ای را باقی نمی‌گذارد! برای استفاده از این امکان به اقدام خاصی احتیاج ندارید. کافیست الگوی مخصوصی را برای این حالت تعریف کنید تا در زمان لازم و هنگامی که کسی چنین درخواستی از شما داشت گوشی را با این الگو از حالت قفل در بیاورید. تا حالت میهمان فعال ‌شود و با دوباره قفل کردن و باز کردن گوشی با استفاده از الگوی حالت عادی همه چیز به حالت اول بازگردد.

QSlide در جی 2 ال جی 

این امکان در واقع قابلیت جالبی است که ال‌جی برای اجرای همزمان چندین برنامه در کنار هم در نظر گرفته است. با فعال کردن این قابلیت می‌توانید نرم افزارهای متفاوتی را در کنار یکدیگر و بر روی صفحه نمایش در پنجره‌های کوچک باز کنید. این برنامه‌ها را می‌توانید از لیست Qslide انتخاب کنید که برای دسترسی به آن کافیست نوار اعلان را به پایین بکشید و برنامه‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید.

حتی می‌توانید میزان شفافیت این پنجره‌ها را کم و زیاد کنید تا مثلا در هنگام تماشای فیلم به حساب و کتاب خود نیز ادامه دهید! شما می‌توانید روی بالای پنجره ضربه بزنید و آن را به اطراف بکشید یا گوشه پایین را ضربه بزنید و بکشید تا اندازه را تغییر دهید. ظاهرا علاوه بر برنامه‌ای که در زمینه اصلی در حال استفاده از آن هستید دو برنامه دیگر را در پنجره‌های کوچک باز کنید.

QuickRemote در جی 2 ال جی 

ال‌جی گوشی هوشمند جی 2 را به اینفرارد مجهز کرده است. اینفرارد در گوشی‌های قدیمی گاها حتی به جای بلوتوث برای ارسال و دریافت فایل استفاده می‌شد اما در گوشی‌هیا هوشمند امروزی ظاهرا بزرگترین استفاده از آن به کنترل وسایل دیجیتال دور وبر اختصاص پیدا کرده است.

به هر حال گوشی‌های هوشمند دم دست‌ترین وسیله دیجیتال در اطراف ما هستند و چرا نباید از آنها برای کنترل سایر وسایل استفاده کنیم؟ کافیست نام و مدل دستگاه‌های دیجیتال دیگر مانند تلویزیون، کولر گازی، تهویه هوا و حتی پخش اتومبیل. را که لیست بلندبالایی از سازنده های مختلف در برنامه موجود است را به برنامه معرفی کنید و یکی دو مرحله برای اطمینان جلو بروید تا بتوانید نام آنها را در برنامه ذخیره کنید و به عنوان کنترل از گوشی خود استفاده کنید. . شما حتی می‌توانید دکمه‌های کنترل را بر اساس سلیقه و میل خود تغییر دهید.

Front Touch Buttons در جی 2 ال جی 

رابط کاربری جی 2 قابلیت‌های فراوانی برای سفارشی کردن گوشی فراهم کرده است و شما می‌توانید کلیدهای لمسی انتهای صفحه نمایش را نیز به سلیقه خود تغییر دهید.

برای این کار کافیست مسیر Settings > System settings > Front touch buttons  را دنبال کنید و چیدمانی مورد نظر خود را انتخاب کنید. این قابلیت در واقع مهاجرت شما به جی 2 از گوشی ساخت یک شرکت دیگر را راحت‌تر می‌کند چرا که اکثرا شرکت‌ها به سلیقه خود این کلیدها را می‌چینند و شاید برای عادت کردن به ترتیب کلید‌های جدید دچار دردسر شوید و حالا با این امکان می‌توانید دقیقا همان ترتیبی را که به آن عادت دارید در چیدمان قرار دهید و یا حتی کلید جدیدی را به لیست کلیدهای انتهای صفحه اضافه کرده و یا تعداد آنها را کمتر کنید.

بررسی جی 2 ال جی ؛ صفحه کلید

ال‌جی صفحه نمایش بزرگتری را با وجود اندازه یکسان با رقبا به لطف حاشیه‌های باریک صفحه نمایش در خود جای داده و ظاهرا از این موضوع در بخش صفجه کلید نهایت استفاده را برده است.

تغییر اصلی در صفحه کلید ال‌جی اضافه شدن اعداد به بالای کلیدهای حروف است و دیگر نیازی نیست برای تایپ اعداد به صفحه دیگری از کلیدها بروید. قابلیت One Hand Operation امکان دیگری است که همانطور که از نام آن برمی‌آید برای تایپ با یک دست تعبیه شده تا در این حالت صفحه کلید کمی کوچک‌تر شده و در سمت راست و یا چپ صفحه نمایش به انتخاب شما قرار بگیرد تا هنگامی که قصد استفاده از گوشی با یک دست دارید به راحتی قادر به فشردن کلیدها باشید.

Lg-G2-Review-09

تغییر آیکون برنامه‌ها در جی 2 ال جی

این یک قابلیت جدید در جی 2 ال‌جی است. شما می‌توانید آیکون‌های برنامه‌‎های منختلف را به میل خود و با تصاویر دلخواه عوض کنید و حتی اندازۀ آنها را تغییر دهید. کافیست روی آیکون ضربه بزنید و نگه دارید و سپس رها کنید تا ببینید گزینه‌ای در گوشۀ بالا در سمت راست نشان داده می‌شود که انتخاب‌هایی برای آیکون باز می‌کند.

شما می‌توانید آیکون متفاوتی را انتخاب کنید یا ابعاد آن را تغییر دهید. اگر بعد از اینکه ضربه زدید و نگه داشتید اطراف آن فضا وجود داشت، آن را رها کنید تا گوشه‌های آبی را ببینید. اکنون شما می‌توانید آیکون برنامه را بکشید و آن را به یک ابزارک یا ویجت تبدیل کنید.

امکانات ریز و درشت بسیاری در جی 2 وجود دارند که واقعا توضیح تمامی آنها به مطالب بیشتری نیاز دارد. قابلیت‌هایی مانند برقراری تماس دریافتی هنگامی که گوشی را به سمت گوش خود می‌برید، کم شدن و قطع شدن تدریجی صدای زنگ با برداشتن آن از روی سطح صاف مانند میز، برگرداندن گوشی برای سایلنت شدن آن در هنگام دریافت تماس یا در هنگام زنگ هشدار و یا مکث در هنگام پخش فیلم، از جمله امکانات و قابلیت‌های در نظر گرفته شده در جی 2 است.

بررسی جی 2 ال جی ؛ دوربین

لنز 13 مگاپیکسلی و فناوری ضد لرزش (optical image stabilization) جی 2 ال‌جی در نگاه اول به اندازه کافی راضی‌کننده است و خواهید توانست خود را قانع کنید که جی 2 ال‌جی می‌تواند انتظار شما را برای اینکه بتواند تصاویری شفاف و با کمترین نویز و  محو شدگی داشته باشید، برآورده کند. به هر حال پیکسل بیشتر به معنای این است که عکس‌های شما از جزئیات بیشتری برخوردار هستند.

Lg-G2-Review-11

دوربین جی 2 ال‌جی تقریبا شبیه آن چیزی است که قبلا در اپتیموس جی پرو تجربه کرده‌ایم (سنسور 13 مگاپیکسلی، دریچه لنز f/2.4  و فوکوس نه نقطه‌ای و فلش LED)، البته ال‌جی برخی تنظیمات دستی را به این دوربین اضافه کرده و شاهد تنظیمات دستی فوکوس برای بالابردن هر چه بیشتر دقت در تصاویر ماکرو و همچنین لمس صفحه نمایش برای فوکوس بر روی نقاط دلخواه و همچنین قابلیت تشخیص چهره هستیم.

در جی 2 ال‌جی شما می‌توانید از دکمه‌های ولوم قاب پشتی علاوه بر استفاده به عنوان دکمه شاتیر برای زوم کردن در هنگام عکسبرداری استفاده کنید البته با توجه به نزدیک بودن این دکمه‌ها به لنز دوربین احتمال کثیف شدن لنز دوربین وجود دارد که پیش از این در بخش طراحی به آن اشاره کردیم و به نظر استفاده از دکمه شاتر روی صفحه نمایش انتخاب بهتری است و استفاده از دکمه ولوم برای عکسبرداری به نظر در هنگام عکسبرداری از خود بیشتر به کار می‌آید.

کیفیت تصاویر گرفته شده با دوربین گوشی جی 2 ال‌جی به معنای واقعی خوب بود حتی در مقایسه با تلاش رقبا در بهتر کردن کیفیت تصاویر در نور کم باز هم ال‌جی در جی 2 به خوبی توانسته بود نمره قبولی بگیرد. مقایسه تصاویر گرفته شده توسط دوربین ال‌جی جی 2 در نور کم که می‌توانید در ادامه شاهد آنها باشید می‌تواند به خوبی این موضوع را تائید کند البته به طور طبیعی شاهد نویزهایی در تصاویر در محیط‌های تاریک هستیم که به میزان نور موجود در محیط بستگی دارد.

نکته قابل افتخار در دوبین جی 2 ال‌جی را می توان تصاویر HDR در دوربین این گوشی داسنت که به لطف پردازنده اسنپ دراگون 800 پردازش تصویری فوق‌العاده‌ای در هنگام ثبت تصاویر صورت می‌گیرد و شاهد توانایی و سرعت بالاتری در هنگام کار نسبت به سایر رقبای هوشمند هستیم که قبلا کار با آنها را تجربه کرده‌ایم.

Lg-G2-Review-10

کار با منوی تنظیمات جی 2 تقریبا آسان است و در میان Modeهای مختلف می‌توانید به راحتی شرایط مورد نظر خود را بیابید. یکی از جالب‌ترین حالت‌های عکسبرداری را می‌توان حالت Shoot and Clear دانست که می‌توانید با استفاده از آن، اشیاء متحرک در پس زمبنه عکس خود را حذف کنید. البته قابلیت‌های جالب دیگری نظیر تصاویر پانوراما، تصاویر پشت سر هم (burst shot) و خودکار هوشمند (intelligent auto) نیز در منوی حالت‌های دوربین این گوشی وجود دارد که به نظر بهترین حالت عکسبرداری در ظرایط عادی بدون دردسرهای رایج تنظیمات همان حالت intelligent auto است که نتیجه تصویر بهتری نسبت به حالت نرمال برای شما به ارمغان می‌آورد.

در بخش تصویربرداری ویدئویی نیز شاهد گزینه‌های خوبی هستیم اما متاسفانه نکته‌ای که به چشم می‌آمد نقص موجود در بخش فوکوس خودکار بود که ظاهرا هنگامی به وجود می‌آید که در هنگام ضبط تصاویر ویدئویی و با تکان خوردن‌های ناگهانی قابلیت optical image stabilization متوقف شده و دوربین سعی در فوکوس دوباره بر روی سوژه را دارد در حالی که سوژه تقریبا تغییر مکانی چندانی نداشته و این باعث می‌شود تا برای یک یا دو ثانیه تصاویر با محو شدگی روبرو شوند.

البته این موضوع مشکل همیشگی نیست وتنها در برخی مواقع در هنگام فیلمبرداری به وجود می‌امد و البته شاید مخصوص به دستگاهی باشد که در اختیار ما برای آزمایش قرار گرفته بود. در هر حال شما در هنگام تصویربرداری ویدئویی قادر به فوکوس دستی بر روی اشیاء و چهره افراد هستید که این امکان با لمس صفحه نمایش در نقطه دلخواه بدست می‌آید.

Lg-G2-Review-12

قابلیت دیگری که در بخش فیلمبرداری دوربین این گوشی لحاظ شده قابلیت زوم صوتی (Audio Zoom) است که از سه میکروفون استریو برای تقویت صدای دریافت از جهت‌های مخصوص مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی دیگر از قابلیت‌های دوست داشتنی در دوربین گوشی جی 2 ال‌جی امکان تصویربرداری ویدئویی 1080p با سرعت 60 فریم بر ثانیه بود که برای ایجاد تصاویر اسلوموشن فوق‌العاده به نظر می‌رسد.

بررسی جی 2 ال جی ؛ باطری و عملکرد

جی 2 همانطور که گفتیم از 2 گیگابایت رم، پردازنده 4 هسته‌ای 2.26 گیاهرتزی اسنپ دراگون 800 و 16 یا 32 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. با اطمینان می‌توان گفت که جی 2 در اجرای تمامی برنامه‌های مد نظر ما با قدرت کامل عمبکرد خوبی از خود نشان داد و بازی‌های مطرح و سنگین اندروید مانند Real Racing 3  و GT Racing 2‌ را بدون هیچ وقفه‌ای به راحتی اجرا کرد. این گوشی را با جدیدترین نسخه اپلیکیشن‌های بنچمارک مورد آزمایش قراردادیم که در ادامه می‌توانید نتایج آن را ببینید.

باطری جی 2 ال‌جی واقعا یکی از نقاط قوت این گوشی است.  در روزهای اول آزمایش این گوشی همواره منتظر کم شدن میزان شارژ باطری گوشی با توجه به سابقه چنین گوشی‌هایی با اندازه صفحه نمایش و پردازنده یکسان داشتیم اما جی 2 نشان داد که برنامه‌ریزی خاصی برای مدیریت انرژی دارد. گوشی جی 2 ال‌جی از گوشی‌های هوشمند مطرحی با ظرفیت باطری یکسان باریکتر است با این حال بخوبی توانسته باطری 3000 میلی‌امپری خود را در این بدنه جای دهد.

تجربه ما نشان داد با کار سنگین روی این گوشی شامل استفاده از وای‌فای، 3G و تماس صوتی و با صفحه نمایشی با روشنایی متوسط عمر شارژ باطری این گوشی تقریبا 20 تا 21 ساعت است اما با تماشای یک فیلم ویدئویی HD‌ با زمان استاندارد این مدت تقریبا 5 ساعت کاهش پیدا می‌کند. به نظر جی 2 ال‌جی بالاخره تواسنته رقیبی برای گوشی‌های مطرحی در زمینه عمر شارژ باطری باشد.

حرف آخر

گوشی جی 2 ال‌جی مدت زمان زیادی تحت بررسی فارنت قرار گرفت. این گوشی تنها گوشی بود که در میان گوشی‌هایی که در فارنت مورد بررسی قرار داده بودیم واقعا نمره کامل را در بیشتر آزمایش‌های ما دریافت کرد و به راحتی می‌توان گفت تا امروز بالاترین نمره را در میان گوشی‌هایی که مورد بررسی قرار داده‌ایم دریافت کرده است.

Lg-G2-Review-13

جی 2 ال‌جی طراحی فوق‌العاده‌ای دارد و به معنای واقعی خوش‌دست است. دکمه‌های قرار گرفته در قاب پشتی یک فریب و یا بهانه برای فروش بیشتر در بازار نیست و بعد از مدت کوتاهی به وجود انها عادت خواهید کرد و تقریبا کار با باقی گوشی‌ها را برای شما سخت می‌کند.  این روزها نسخه 32 گیگابایتی این گوشی نیز به بازار ایران راه پیدا کرده اگرچه در نسخه 16 گیگابایتی نیز مشکلی برای یک کاربر عادی وجود نخواهد داشت. این گوشی اکنون در میان پرچمداران موجود در بازار و با توجه به قیمت خود به نظر بهترین انتخاب می‌تواند باشد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

9 نظر برای این مطلب
  1. علیرضا می‌گوید

    سلام من بین G2 و Z1 بد جوری گیر کردم خواهشا به سوالام جواب بدین …

    1.حافظه 32 گیگ کارتونو راه میندازه ؟
    2.با توجه به این که شبکه اینترنت z1 از باند های بیشتری پشتیبانی میکنه G2 در این باره مشکلی داره یا نه ؟
    3.لگ اینا داره یا نه ؟
    به طور کلی شما کدومو پیشنهاد میکنین ؟؟

  2. سجاد می‌گوید

    جی 2 محشره من سفارش دادم دوروز دیگ به دستم میرسه واقعا فوق العادس دوستم داره

  3. فرهاد می‌گوید

    من 32گیگابایت سفیدشو دارم محشره مشکل پشتیبانی نکردن از sd کارت با یه رم و یه رم ریدر از طریق otg قابل حله
    درکل نیازی به حافظه بیشترم نیست با16 یا 32 گیگابایت حافظه

  4. حمید می‌گوید

    من این گوشی رو می خوام

  5. arian.r می‌گوید

    yani dameton garm in behtarin va kameltarin tahlil va barasi bod ke khobdam

  6. edriss می‌گوید

    سلام داداش های گل .عزیز فقط یکی ازشیارها بلندگوی دیگری میکروفن.به دفترچش نگاه بنداز.منم جی 2 دارم .ازش خیلی راضیم.روی بقیه برندهارو حسابی کم کرده خداییش.

  7. رضا می‌گوید

    از فوق العاده بالاترم باشه باید بهش گفت فقط من یکی از اسپیکر هام کار میکنه.بنظر شما گوشیم مشکل داره یا کلا این جوریه g2 جوووون

  8. امیرحامد خندان می‌گوید

    سلام
    من خودم یه جی 2 سفید 16 گیگ دارم.
    عالیه و فوق العاده است.
    ولی هر کاری می کنم امتیازم توی Antutu بیشتر از 34969 نمیشه!!! شما چجوری تا 36000 رفتید؟؟؟
    نسخه ی انتوتوی من 4.1.7 هستش.

  9. میعاد می‌گوید

    سلام
    گوشی فوق‌العاده‌ایه.. من تو همون صف تاریخی وایستادم و خریدمش! یادش بخیر..اگرچه تخفیف کامل شامل حالمون نشد ولی می ارزید کاش 32 گیگابایتیش نصیبمون می شد