لوگوی جدید فیلیپس؛ عقب‌گردی عجیب و جسورانه به دهه 1930

نماد سپر در تقریبا بیشتر لوگوهای شرکت فیلیپس از 120 سال پیش تاکنون وجود داشته اما در چند دهه گذشته ظاهرا مدیران این شرکت چندان تمایلی به استفاده از آن نداشتند و حالا مدیران این شرکت تاکید دارند که لوگوی جدید “برای استفاده در عصر دیجیتل مدرنیزه شده است”.

3

فارنت: شرکت فیلیپس 75 سال پیش یعنی در دهه 1930 برای اولین بار لوگویی با شکل کلی سپر را استفاده کرد که در آن ستاره‌های چشمک‌زن طلایی به چشم می‌آمدند حالا غول هلندی دنیای الکترونیک تنها با تک‌رنگ کردن همان لوگو دوباره به استفاده از آن روی آورده است.

Philips Logo History

با بررسی لوگوهای مورد استفاده در تاریخ 120 ساله این شرکت می‌توان این نکته را دریافت که شکل سپر در تقریبا بسیاری از لوگوها آن به چشم می‌خورد که در همین تصویر متحرک بالا می‌توانید به ترتیب آنها را ببینید اما ظاهرا این شکل خاص در چند دهه گذشته ظاهرا چندان مورد علاقه مدیران این شرکت نبوده است . حالا ظاهرا مدیران جدید فیلیپس بر این باورند که لوگوی جدید این شرکت برای استفاده در عصر دیجیتال مدرنیزه شده است.

Philips-Logo-History

در واقع لوگوی جدید فیلیپس مانند بسیاری از لوگوهای جدید شرکت‌ها فلت شده و برای استفاده در صفحه نمایش دستگاه‌های دیجیتال ساده‌سازی شده است. یک لوگوی ساده‌تر و برجسته‌تر برای دیده شدن واضح‌تر در دستگاه‌های موبایل که احساس بیشتری را بر می‌انگیزاند و حالا که فیلیپس تمایل خود را برای حضور در دنیای اپلیکیشن‌ها نشان داده مناسب‌تر به نظر می‌رسد. در تصویر بالا می‌توانید تاریخچه لوگوهای مورد استفاده فیلیپس در تاریخ 120 ساله این شرکت را ببینید.

Source: Gizmodo

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. رضا می‌گوید

    اره منم با جمالدین موافقم خیلی لوگو عوض کرده این شرکت فیلیپس

  2. جمال الدین می‌گوید

    به نظرم یک برند به این بزرگی و معتبر نباید اینقدر در “طراحی لوگو” این همه تنوع طلب باشد و از این پله به آن پله پرش کند(!) /// Samsung -LG- از جمله برندهای معتبری هستند که اصول گرا پیش رفتند و تنوع زیادی نداشتند!

    با تشکر از سایت فارنت بخاطر این پست+/1392/جمال الدین رمضانی

  3. سهیل قدری می‌گوید

    روزتون بخیر، دوستان به نظر میاد یک اشتباهی پیش آمده و آن هم این است که شرکت فیلیپس یک شرکت هلندی است و منظور از Dutch هم هلند است.
    http://www.imarketor.com