این نقاشی گران‌ترین اثر هنری به حراج رفته در جهان به ارزش 142 میلیون دلار است!

بعضی‌ها معقدند هیچ چیز مانند نقاشی قادر نیست تا یک مفهوم یا حس خاص را به انسان منتقل کند و به همین خاطر نقاشی‌های ارزشمند را با قیمت‌های بالا می‌خرند. اخیراً یک نقاشی منحصر به فرد توانسته رکورد شکنی کند.

0

بعضی‌ها معقدند هیچ چیز مانند نقاشی قادر نیست تا یک مفهوم یا حس خاص را به انسان منتقل کند و به همین خاطر نقاشی‌های ارزشمند را با قیمت‌های بالا می‌خرند. اخیراً یک نقاشی منحصر به فرد توانسته رکوردشکنی کند. با نقاشی‌های تشکیل شده از سه تابلو triptych یا سه‌لتی می‌گویند و این سه‌لتی که Three Studios of Lucien Freud نام دارد توانسته در مزایده‌ای رکوردشکنی کرده و 142.4 میلیون دلار به عنوان گران‌ترین اثر هنری فروخته شده در مزایده‌ها عنوان شود.

این نقاشی به عنوان گران‌ترین اثر هنری اثر فرانسیس بیکن توانست تا رکورددار قبلی یعنی نقاشی The Scream یا “جیغ” اثر ادوارد مانچ را با قیمت 119.9 میلیون دلار شکست داده و به عنوان گران‌ترین اثرهنری دنیا شناخته شود. نقاشی The Scream را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

The-Scream

این مزایده در حراجی هنرهای معاصر و پس از جنگ کریستی انجام گرفت و نقاشی مذکور با قیمت پایه 80 میلیون دلار با وجود این‌که انتظار می‌رفت نهایتاً 85 میلیون دلار به فروش برود تنها ظرف 6 دقیقه با قیمت 142.4 میلیون دلار فروخته شد. سوژه این نقاشی لوسین فروید یک نقاش دیگر است که سال‌ها با فرانسیس بیکن دوست بوده است. حراجی کریستی در این شب توانست رکورد تمامی حراجی‌های آثار هنری را نیز با 691583000 دلار بشکند.

گران‌ترین اثر هنری جهان

گقتنی است در این حراجی آثاری مانند نقاشی کوکا کولا از اندی وارهول به قیمت 57.2 میلیون دلار فروخته شده و سگ بادکنکی مشهور Jeff Koon نیز با قیمت 58.4 میلیون دلار باارزش‌ترین اثر هنری با هنرمند زنده اعلام شد.

Andy-Warhol-Coca-Cola

Balloon-Dog


Source: TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.