این پهپاد ایرانی می‌تواند جان انسان‌ها را نجات دهد!

شاید تاکنون فکر می‌کردید پهپادها تنها برای جاسوسی و گرفتن جان انسان‌ها ساخته می‌شوند. اما چند طراح مبتکر ایرانی اخیراً پهپادی برای نجات جان انسان‌ها طراحی کرده‌اند.

5

فارنت: شاید تاکنون فکر می‌کردید پهپادها تنها برای جاسوسی و گرفتن جان انسان‌ها ساخته می‌شوند. اما چند طراح مبتکر ایرانی اخیراً پهپادی برای نجات جان انسان‌ها طراحی کرده‌اند.

Iranian-Pars-Drone

به گزارش RTS Ideas یک گروه محقق ایرانی به سرپرستی امین ریگی اخیراً پهپاد یا همین Drone خلاقانه‌ای را با نام پارس طراحی کرده‌اند که می‌تواند به عنوان غریق نجات عمل کرده و در کنار دریاها جان انسان‌ها را نجات دهد.

پهپاد پارس که توسط یک گروه محقق تهرانی ساخته شده است می‌تواند چندین حلقه نجات غریق را با خود حمل کند و انسان‌ها را در دریا تشخیص داده و برای آن‌ها به پایین بیندازد. ایده و طرح‌های اولیه این پهپاد سال گذشته شکل گرفت اما طرح آزمایشی اولیه آن به تازگی در ساحل دریای خزر مورد آزمایش قرار گرفته است.

Pars-Drone-Team

می‌دانید دریای خزر که حدود 150 کیلومتر از تهران فاصله دارد علی‌رغم زیبایی و جذابیت هرساله چندین انسان بی‌احتیاط را به کام مرگ می‌کشد؛ مدتی پیش نیز در یک حادثه ناگوار شش دانش‌آموز در این دریا غرق شده بودند. از آن‌جایی که گروه‌های غریق نجات در همه جا و همه وقت حضور ندارند و نجات دادن چندین نفر به صورت همزمان کمی دشوار است این پهپاد می‌تواند بسیار کمک کننده و مفید باشد.

به این ترتیب پهپاد پارس قادر است بر فراز ساحل دریاها پرواز کند و هرگاه نیاز بود به صورت خودکار حلقه‌های نجات را به پایین بیندازد و غریق نجات را آگاه کند. این پهپاد که به موقعیت‌یاب GPS نیز مجهز است می‌تواند در ایستگاه‌هایی کنار نقاط خطرناک برای شنا و یا روی عرشه کشتی‌ها مستقر شود و به صورت خودکار پس از عملیات به جای خودش بازگردد.

در ویدئوی بالا آزمایش پهپاد پارس را برای فردی با فاصله 75 متری از ساحل را مشاهده می‌کنید که در آن پهپاد پارس تنها در مدت 22 ثانیه خودش را به فرد می‌رساند که این زمان حدود 50 ثانیه کمتر از سرعت یک غریق نجات است. جالب است بدانید این پهپاد توسط انرژی خورشیدی نیز شارژ می‌شود و قادر است توسط دوربین دید در شب و همچنین به کمک یک چراغ LED در شب نیز شناگران را یافته و به آن‌ها کمک کند.

Life-Saving-pars-drone

گفته می‌شود گروه مبتکر ایرانی در حال رفع تمامی مشکلات این پهپاد هستند و به زودی به صورت رسمی آن را در سطح بین‌المللی معرفی کرده و در صورت جذب اسپانسر تولید انبوه آن را آغاز خواهند کرد.


پایان مطلب/

Source: TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

5 نظر برای این مطلب
  1. فرشاد میرشکاری می‌گوید

    من دو سال پیش یه نمونه بهتر و کاملتر طراحی کردم که ابعادش نصف این پهپاد بود. و می تونه همزمان 10 نفر را نجات بده!
    ولی این پهپاد فقط میتونه 3نفر را نجات بده…

    ضمنا به خاطر مشکلات مالی و نداشتن امکانات کافی هنوز موفق به ساخت این پهپاد نشده ام. و حاظرم این طرح را به هر کسی که پول بیشتری بده بفروشم…
    در صورت تمایل به خرید این طرح با من تماس بگیرید.
    fmfarshad585@gmail.com

  2. علی اسلامی فرد می‌گوید

    واقعا عالی بود . سرعت فوق العاده و واقعا کارا

  3. میثم می‌گوید

    یک طرح پیشرفته تر و ترکیبی را سال قبل اینجانب و همکاران به مراجع مربوطه ارائه کردیم که متاسفانه حمایت نشد.
    به هر حال به این گروه تبریک می گویم که توانستند با هزینه شخصی کار ارزشمندی انجام دهند. البته مشابه این کار در خارج از کشور نیز انجام شده است و برخلاف آنچه اعلام شد برای اولین بار اتفاق نیفتاده است.

    1. اردلان می‌گوید

      تو که راست میگی
      کی میگه نمونه خارجی داره؟!
      اگه داشت چرا وقتی خبرش پخش شد، تو همه دنیا صدا کرد؟!
      میدونی چقدر این اختراع و این مخترعین از طرف کشورهای صنعتی
      از جمله آمریکا، فرانسه، ایتالیا، آلمان و چندتای دیگه خواهان داشتند؟!
      کی میخوایم دست از تخریب و حسادت برداریم؟!

  4. آترین می‌گوید

    بلاخره بچه های ایرانی یه اختراع غیر نظامی کردن. باید علم از نظام و حکومت جدا بشه تا بهترین رشد رو بکنه