با اکسپریا سی Xperia C هوشمند جدید دو سیم کارته سونی بیشتر آشنا شوید!

اکسپریا سی دو سیم کارته است و به همین دلیل برای وقتی که می‌خواهید کار را از سرگرمی جدا کرده و تماس‌هایتان را به روشی مقرون به صرفه مدیریت کنید، ایده‌آل است. می‌توانید با یک لمس ساده سیم کارت‌ها را تعویض کنید یا برای تعویض خودکار تنها کافیست تنظیم کنید که کدام سیم کارت در چه زمان‌های معینی از روز استفاده شود.

27

فارنت: شرکت سونی ابتدای آبان ماه از عرضه گوشی هوشمند اکسپریا سی در بازار خاورمیانه خبر داد و انتظار می‌رود به زودی شاهد عرضه رسمی این گوشی در بازار ایران باشیم. به همین مناسبت در این مطلب سعی کردیم شما را با این گوشی هوشمند بیشتر آشنا کنیم تا اگر قصد خرید آن را داشتید شناخت بیشتری از آن داشته باشید.

اکسپریا سی که در ابتدای تابستان به طور رسمی توسط سونی رونمایی شده بود اولین گوشی هوشمند سونی مجهز به پردازنده چهارهسته‌ای MediaTek به شمار می‌رود و در ابتدا برای بازار چین عرضه شده بود.

اکسپریا سی

این تلفن هوشمند دو سیم‌کارته با استفاده از صفحه نمایش بزرگ ۵ اینچی qHD با رزولوشن صفحهٔ ۵۴۰ x ۹۶۰ پیکسلی، تصاویری واضح، پر طراوت و روشن ارائه می‌کند. اکسپریا سی با استفاده از همان تخصص و اجزای مشابه با دوربین‌های پیشروی Sony ساخته شده و دوربین ۸ مگاپیکسلی آن همراه با Exmor R، به شما اجازه می‌دهد تا عکس‌هایی منحصر به فرد را حتی در شرایط چالش برانگیز نوری بگیرید.

اکسپریا سی همچنین به کلید اختصاصی دوربین که امکان تصویربرداری از صفحه قفل را فراهم می‌آورد و نیز عملکرد تصویربرداری سریع که در مدت زمان کمتر از یک ثانیه از حالت غیرفعال عکس می‌گیرد، مجهز است. گسترهٔ پویای بالا (HDR) برای عکس، رنگ‌های طبیعی را در هر شرایط نوری حتی در مقابل نور پس‌زمینهٔ شدید ثبت می‌کند.

Sony-xperia-c-rear

موتور «تصویربرداری از خود» با استفاده از دوربین اصلی دستگاه عکس گرفته و  کیفیت عالی و همیشگی عکس را تضمین می‌کند. عملکرد «تصویربرداری از خود» و راهنمای هوشمند صوتی به شما می‌گویند کجا بایستید تا صورتتان به خوبی در کادر قرار گرفته و فوکوس شود. رتوش چهره عکس‌هایی زیبا و حتی کم‌نقص‌تر ایجاد می‌کند.

اکسپریا سی دو سیم کارته است و به همین دلیل برای وقتی که می‌خواهید کار را از سرگرمی جدا کرده و تماس‌هایتان را به روشی مقرون به صرفه مدیریت کنید، ایده‌آل است. می‌توانید با یک لمس ساده سیم کارت‌ها را تعویض کنید یا برای تعویض خودکار تنها کافیست تنظیم کنید که کدام سیم کارت در چه زمان‌های معینی از روز استفاده شود.

xperia-c-always-look-your-best

دیگر امکانات راحتی شامل مکانیزم حسی مقیاس‌گذاری است که ویژهٔ Sony بوده و یافتن عکسی را که در آلبومتان جستجو می‌کنید، آسان می‌کند. همچنین می‌توانید در کرهٔ جغرافیایی شخصی شده‌تان جستجو کرده و عکس‌هایی را که در مکان‌های مشخصی گرفته و برچسب‌گذاری کرده‌اید بر روی آن مشاهده کنید.

با برنامهٔ «WALKMAN» از موسیقی به شیوه‌ای که می‌خواهید لذت ببرید. لیست‌های پخش را ایجاد کنید و با حالت Clear Audio که شامل فناوری‌های بی‌همتای بهبود صدای Sony است،  از کیفیت صدای واضح و پرطراوت لذت ببرید. این برنامه با سرویس‌های موسیقی مورد علاقه‌تان تلفیق شده و تجربهٔ موسیقی را به گونه‌ای که به حق سزاوار آن هستید، به شما ارائه می‌کند.

xperia-c-walkman

می‌خواهید خاطره‌هایتان را روی صفحهٔ بزرگ به اشتراک بگذارید؟ یا صدا را از هدفون به بلندگو منتقل کنید؟ عملکرد «Throw» به شما امکان می‌دهد تا محتوا را با استفاده از همسان‌ساز صفحه یا DLNA از تلفن هوشمند دارای Bluetooth خود به تلویزیون مجهز به Wi-Fi، انتقال دهید. با استفاده از «Throw» که برنامه‌ای یکپارچه شده در برنامه‌های Xperia شماست، تلفن هوشمندتان بهترین روش برای اتصال بی‌سیم با دستگاه‌های دیگر را پیدا می‌کند.

سونی جدیدترین نرم‌افزار خود را با پردازشگر قدرتمند چهار هسته‌ای تطبیق داده است. این پردازشگر پیشرفته حداکثر سرعت و عملکرد را در اختیار شما قرار می‌دهد. چند برنامه را به صورت هم‌زمان اجرا کنید، وب را با زمان بارگیری کمتری مرور کنید و ویدیوهایتان را بدون وقفه از روی وب پخش کنید.

تلفن‌های هوشمند به میزان زیادی از باتری استفاده می‌کنند حتی زمانی که از آنها به طور فعال استفاده نمی‌کنید. همهٔ برنامه‌هایی که بر روی تلفنتان دارید ممکن است هنوز در پس‌زمینه حال اجرا بوده و باتری دستگاهتان را خالی کنند. حالت Battery STAMINA در مصرف بی‌دلیل باتری صرفه‌جویی می‌کند. این حالت زمانی را که از صفحهٔ نمایشتان استفاده نمی‌کنید تشخیص داده و به طور خودکار عملکردهایی راکه به آن‌ها نیاز ندارید خاموش می‌کند و در عین حال اعلان‌هایی را که می‌خواهید روشن نگه می‌دارد. به محض اینکه کلید روشن/خاموش را برای فعال کردن صفحه فشار دهید، همه چیز دوباره روشن و فعال می‌شود.

Sony-xperia-c-dual-SIM

مشخصات کلیدی اکسپریا سی Xperia C
• صفحهٔ نمایش ۵ اینچی qHD با رزولوشن ۵۴۰  در ۹۶۰ پیکسل
• پردازشگر چهار هسته‌ای ۱٫۲ گیگاهرتزی MediaTek MT6589
• ۱ گیگابایت رم
• ۴ گیگابایت حافظه داخلی، قابل افزایش تا ۳۲ گیگابایت
• دوربین پشتی ۸ مگاپیکسل با فلاش LED، حسگر Exmor R
• دو سیم کارت نسل سوم نسل دوم (3G-2G) با حالت آماده به کار دوگانه
• اندروید 4.2  Jelly Bean

اکسپریا سی هم اکنون (آبان ماه 1392) در امارات عربی متحده به قیمت ۱٬۱۹۹ درهم به فروش می‌رسد و با تاوجه به نرخ فعلی ارز در بازار می‌توان انتظار قیمتی حول و حوش یک میلیون تومان را برای آن داشت اما در هر صورت باید منتظر عرضه رسمی آن در بازار ایران برای مشخص شدن قیمت نهایی آن ماند.

Source: Sony

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

27 نظر برای این مطلب
  1. حسین می‌گوید

    سلام دوستان نمیدونم چرا وقتی سیم کارت همراه اول میزارم فقط تماس اضطراری میاد ولی نوشته ام سی ای حتی اگر جابه جاش کنم باز فقط همراه اول کار نمیکنه

  2. عزیزی می‌گوید

    قابلیت لایو. اینستاگرام برای این گوشی قابل استفاده است؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      اگر آخرین نسخه اینستاگرام رو بشه روش نصب کرد نباید مشکلی داشته باشه

  3. sepideh می‌گوید

    سلام کسی میدونه دوربین دوم Sony c چنده؟از من خیلی تاریکه کیفیت نداره راهنمایی کنید ممنون

  4. سارا می‌گوید

    سلام
    من از سیم کارت رایتل به عنوان سیم کارت اول و از همراه اول به عنوان سیم کارت دوم استفاده میکنم و دیشب گوشی رو فرمت کردم ولی با توجه به تنظیماتی که انجام دادم نمیتونم به اینترنت وصل بشم لطفا راهنمایی کنید. ممنون

  5. حامد می‌گوید

    سلام
    من سه ماهه این گوشی روخریدم ولی هنوزموفق نشدم ازاینترنت 3gاون استفاده کنم هرچی هم توتنظیماتش میگردم اون گزینه که نوشته شده باشه فقط wcdma رو پیدانکردم توتنظیماتش اگه میشه کمکم کنید

    1. Sareh می‌گوید

      Setting>more>mobile network>select simcart>sim1

  6. ارژنگ می‌گوید

    سلام دیتای گوشی خود بخود فعال میشه برای غیر فعال کردنش باید چکار کنم؟ با تشکر

  7. مرضیه می‌گوید

    من حدودا 15 ماهه این گوشی رو خریدم خیلی خوبه راضیم ازش…تو این رنج قیمت واقعا عالیه هنگم نمیکنه.منوی راحتی داره…

  8. بهار می‌گوید

    سلام دوستان می خواستم نحوه فعال کردن آهنگ خاموش کردن گوشی چجوریه اول که خریدم فکر کردم آهنگ خاموش روشن نداره نمی دونم چیو دست زدم واسه خودش فعال شد پس از خاموش کردن صدا میداد ولی یکبار ریست کردم الان آهنگ خاموش کردنش قطع شده کسی می دونه لطفا راهنمایی کنه مرسی

  9. gol می‌گوید

    سلام.الان نزدیک یک ساله این گوشی رو خریدم.واقعا گوشی خوبیه..برخلاف تصور همه اصلا هنگ نمیکنه.فقط چند تا عیب داره :اول اینکه حافظه داخلی ش کمه.دوم رزولوشن تصویرش یکم پایینه..ولی در کل برای کسایی که میخوان یه گوشی خاص داشته باشن عالیه..فقط یه مشکلی هم که خیلی اذیتم میکنه اینه که دوربینش خیلی حساسه..یعنی تو این یک سال من هنوز نتونستم یه عکس خوب باهاش بندازم.اگه کسی اطلاعی داره لطفا راهنماییم کنه در مورد دوربین

  10. الهه می‌گوید

    من 9 ماه هست این پوشی رو خریدم
    تا حالا دو دفعه برا تعمیر دادم . صفحه گوشی میپره
    اصلا توصیه نمیکنم برا خریدش

    1. Hossein می‌گوید

      گوشى منم اینطورى شد
      باید دکمه صدا بلند کن با دکمه خاموش رو باهم فشار بدى
      گوشیت روشن میشه

  11. مهرانه می‌گوید

    من خریدم…..خیلی راضی ام

  12. sara می‌گوید

    من هم میخوام بخرم اما هنوز نمیدونم خوبه یا بد

  13. ابوالفضل عباسی می‌گوید

    سلام من نزدیک سه ماهه این گوشی رو خریدم خداییش خیلی گوشی خوبیه با این قیمت و بااین کیفیت دیگه چی می خوای بخری خلاصه ماهه ماهه اگرگوشی خوب میخوای معطل نکن برو بخر بخدا عالیه

  14. محمد می‌گوید

    سلام من حدود 20روزه خریدم خییییییییییلی هم راضیم

  15. حمید رضا حدیدی می‌گوید

    من این گوشیرو خیلی وقته خریدم کلی هم تحقیق کردم باید بگم از لحاظ کیفیت دوربین و فیلمبرداری حرف نداره کیفیت تاچ و سرعت هم حرف نداره هنگ اصلا نداره مصرف شارژشم خیلی عالیه حتی این گوشی از مدل های بالاترش هم بهتره از هر لحاظ . آنتن دهیشم با هر گوشی حتی اپل و سامسونگ و غیره هم مقایسه کنید خداییش جایی که اونا آنتن نمیدن این براحتی آنتن میده صفحشم 5 اینچه برید بخرید فقط دقت کنید تعمیری نباشه اصلا بهش شک نکنید هرکیم بد گفته چرت میگه اختمالا تعمیری کردن تو پاچش خداوکیلی عالیه

  16. مرادی می‌گوید

    گوشی فوق العاده خوبی هست هم نرم افزاری هم سخت افزاری ، پاسخگوی نیازهای کاربر هست . از بین گوشی های دو سیمکارت واقعا خوب جواب داده .
    اگر قصد خرید دارید جای شکی نیست ، از Xperia SP بهتر در اومده .
    از نظر زمان شارژ هم عالی ، اگر کار خاصی باهاش انجام ندید یا دو الی سه روز هم نیاز به شارژ نیست .

  17. رضا می‌گوید

    سلام من تازه این گوشی را خریدم، خیلی اعصابم خورده، خیلی هنگ میکنه، اصلا انتظارش را نداشتم

    1. ابوالفضل می‌گوید

      معلوم نیس با گوشیت چیکار کردی ک با CPU چهارهسته ای 1.2 گیگاهرتز و رم 1 هنگ کرده!!!!!!!!!!با گوشیت کشتی چیزی نمیگیری!؟! این گوشی امکان هنگ کردنش 1 در 1,000,000 هست!!!!

  18. محبوب می‌گوید

    من تازه 2روزه خریدم.تا الان که خوب بوده.نمیدونم چطور باشه؟بد نباشه؟چند خریدید شما؟من815

  19. بهزاد می‌گوید

    من نزدیکه 3ماهه که خریدم راضیم ازش.اگه میخواهید بخرید توصیه میکنم بخرید

  20. کمیل می‌گوید

    سلام دوستان همه این امکانات برای اکسپریا c دوسیم کارته بجدای خود، 99% ماها زمانی که یک گوشی اندرویدی خریداری میکنیم اصلا به این فکر نمیکنیم که نرم افزار ها در چه قسمتی از گوشی نصب میشوند درسته اصلا فکر نمیکنیم !!! بله دوستان در حافظه داخلی نصب میشوند!!! و زمانی که حافظه داخلی پر شد و سرعت گوشی پایین اومد اونوقت که میگیم چرا این گوشی رو خریدم. حافظه داخلی 4 گیگ اونوقت اگه در دسترس باشه!!! خیلی کمه!!! بعد میان میگن روت کنید که اونم عواقب خودش رو داره پس دوستان ازمن به یک نصیحت اول حافظه داخلی رو در نظر بگیرید ،در مورد روت کردن تحقیق کنید بعد دوربین و پردازنده رو در نظر بگیرید که پشیمون نشید. با تشکر

    1. ابراهیم می‌گوید

      سلام من این گوشی را بعد از تحقیق زیاد خریدم، بر خلاف نظر شما این گوشی برنامه ها رو روی مموری ذخیره میکنه

    2. ریحانه می‌گوید

      شما میتونی تو تنظیمات قسمت برنامه ها جای برنامت رو عوض کنی

    3. سایه می‌گوید

      دقیقا درست میفرمایید . نه میتونم عکس ذخیره کنم نه میتونم برنامه دانلود کنم . خیلی بده . الانم هنگ کرده