نسل آینده باتری‌ها با ویروس‌ها ساخته خواهند شد!

ویروس‌ها هزاران سال است که بشریت را گرفتار کرده‌اند اما اکنون به نظر می‌رسد این موجودات خبیث نیز کم و بیش به کنترل انسان درآمده‌اند و حتی از آن‌‌ها استفاده‌های مفید می‌شود. محققان توانسته‌اند از این ویروس‌ها در ساخت باتری‌هایی با امکان اسپری شدن بر روی لباس بهره ببرند.

0

فارنت:  ویروس‌ها هزاران سال است که بشریت را گرفتار کرده‌اند اما اکنون به نظر می‌رسد این موجودات خبیث نیز کم و بیش به کنترل انسان درآمده‌اند و حتی از آن‌‌ها استفاده‌های مفید می‌شود. محققان توانسته‌اند از این ویروس‌ها در ساخت باتری‌هایی با امکان اسپری شدن بر روی لباس بهره ببرند. این ویروس‌ها در واقع تشکیل دهنده آند و کاتد باتری‌های لیتیوم یونی هستند.

virusbattery-ed01

تیم‌هایی از محققان از MIT و دانشگاه مریلند توانسته‌اند از دو نوع متفاوت از ویروس‌ها برای ایجاد کاتد و آند این باتر‌ی‌ها بهره ببرند. از این باتری‌ها می‌توان برای تامین انرژی خودروها و حتی گوشی‌های هوشمند استفاده کرد. مارک آلن یکی از محققان MIT در این‌باره می‌گوید: “سربازان مجبورند تا باتری‌هایی با وزن بالا را با خود جابجا کنند. حال اگر بتوانیم لباس آن‌‌ها را به باتری تبدیل کنیم، آن‌ها وزن کمتری با خود حمل می‌کنند. این موضوع برای گردشگران نیز صادق است. “

virusbattery-ed02

برای قرن‌ها پزشکان هر چه در توان داشته‌اند را اجرا کرده تا بتوانند ویروس‌ها را متوقف یا حداقل کند کنند و اکنون موفق شده‌اند ساختارهایی از آن‌‌ها ایجاد کنند که به نفع انسان عمل کنند. محققان از دو ویروس که خطری برای انسان ندارند، یعنی M13 همان ویروسی که باکتری را آلوده می‌کند و ویروس موجود در تنباکو برای انجام آزمایشات خود بهره برده‌اند. فرایند ایجاد کاتد و آند به این روش از آنجایی‌که در دمای محیط و در داخل آب انجام می‌شود، هیچ ضرری برای محیط زیست نخواهد داشت.

Source: Discovery

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.