سی‌اُمین سوپر رایانه سریع دنیا را با 30472 هسته اجاره کنید!

سوپر رایانه‌ها یا ابر رایانه‌ها معمولاً از نظر قدرت پردازشی و ظرفیت اطلاعات با رایانه‌های خانگی قابل مقایسه نیستند و خرید آن‌ها هم کار هر کسی نیست. پس اگر به یک سوپر رایانه نیاز دارید می‌توانید چند روزی آن را اجاره کنید!

0

فارنت: سوپر رایانه‌ها یا ابر رایانه‌ها معمولاً از نظر قدرت پردازشی و ظرفیت اطلاعات با رایانه‌های خانگی قابل مقایسه نیستند و خرید آن‌ها هم کار هر کسی نیست. پس اگر به یک سوپر رایانه نیاز دارید می‌توانید چند روزی آن را اجاره کنید!

supercomputer

شرکت Cycle Computing تولیدکننده کامپیوترهای قدرتمند و ابر رایانه‌ها به تازگی 3809 کامپیوتر پرسرعت هشت هسته‌ای آمازون AWS Elastic Compute 2 را به یکدیگر متصل کرده و یک سوپر رایانه با 30472 هسته پدید آورده است که 27 ترابایت حافظه رم و 2 پتابایت ظرفیت ذخیره‌سازی اطلاعات دارد! این کامپیوتر احتمالاً می‌تواند تمامی اپلیکیشن‌هایی را که تاکنون در سیستم خانگی‌تان اجرا کرده‌اید یک‌جا اجرا کند و تمامی اطلاعاتی که رد و بدل کرده‌اید را در خودش ذخیره کند. این شرکت تصمیم گرفته تا این سوپر رایانه را به قیمت هر ساعت 1279 دلار اجاره دهد که تقریباً حدود تنها 4 سنت برای هر هسته خواهد بود.

این شرکت برای آزمایش سوپر رایانه خودش یک عملیات مدلسازی مولکولی را برای یک شرکت Big Pharma اجرا کرده است. این سوپر رایانه توانسته عملیات را در 7 ساعت انجام دهد در صورتی که همین عملیات در شبکه کامپیوترهای این شرکت یک هفته به طول می‌انجامد. به این ترتیب با پرداخت حدود 9000 دلار این شرکت توانسته تا در وقت خودش صرفه‌جویی بسیاری کند.

Nekomata

سوپر رایانه مذکور را Nekomata نامیده‌اند که در واقع نام یک حیوان اسطوره‌ای در فولکورهای ژاپنی است که دمی چنگالی شکل و ذاتی شیطانی دارد! گفتنی است Cycle Computing پیش از این هم ابر رایانه‌هایی با 10 هزار هسته را ساعتی 1060 دلار اجاره می‌داد اما Nekomata نسبتاً با قیمتی مناسب‌تر و با امنیت و پایداری بیشتری نسبت به مشکلات احتمالی در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.


پایان مطلب/

Source: Extremetech

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.