رونمایی تویوتا از خودرویی که رنگ آن بر اساس حالات راننده تغییر می‌کند!

شرکت تویوتا ایده‌های جالبی برای خودروهای آینده خود دارد. خودرویی که رنگ آن بر اساس حالات و وضعیت راننده تغییر می‌کند و بسته به آنچه بر روی صورت شما نقش بسته، مقاصد مختلفی را به شما پیشنهاد می‌کند و همچنین هشدار دادن خودروهایی که در نقاط کور جاده ایستاده‌اند از جمله برنامه‌های تویوتا موتور برای آینده به شمار می‌آید. خودرویی با رنگ قابل تغییر، از جمله طرح‌هایی است که تویوتا قصد دارد از آن در نمایشگاه ماه جاری رونمایی کند.

0

فارنت: شرکت تویوتا ایده‌های جالبی برای خودروهای آینده خود دارد. خودرویی که رنگ آن بر اساس حالات و وضعیت راننده تغییر می‌کند و بسته به آنچه بر روی صورت شما نقش بسته، مقاصد مختلفی را به شما پیشنهاد می‌کند و همچنین هشدار دادن خودروهایی که در نقاط کور جاده ایستاده‌اند از جمله برنامه‌های تویوتا موتور برای آینده به شمار می‌آید.

خودرویی با رنگ قابل تغییر، از جمله طرح‌هایی است که تویوتا قصد دارد از آن در نمایشگاه ماه جاری رونمایی کند. این خودرو که در حال حاضر با کد Toyota FV2 از آن نام‌برده می‌شود، دنیای خودروسازی را وارد فاز جدیدی می‌کند که ارتباطی تنگاتنگ با روبوت‌های انسانی و استفاده از حالات چهره و سیستم تشخیص صدا دارد.

fv2

Takeo moriai، یکی از مدیران تویوتا می‌گوید: ” این خودرو برای مشتریان نسل دیجیتال که از سال‌ها پیش از دستگاه‌هایی مانند آی‌پد یا گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کرده‌اند جذاب خواهد بود. البته این تکنولوژی همچنان در ابتدای راه خود قرار دارد، اما هدف ما ساخت خودرویی است که بتواند احساسات شما را کاملا درک کند. “

با عرضه این خودرو، تویوتا نیز به جنرال موتورزی خواهد پیوست که پیش از این تکنولوژی برپایه دریافت راهنمایی از سوی رایانه را معرفی کرده بود. این تکنولوژی باعث کاهش میزان تصادفات و همچنین اشتباهات انسانی در سطح جاده‌ها خواهد شد و سرانجام ما را به سمت ساخت خودروهای بدون راننده یعنی قابلیتی که گوگل به سختی در حال کار و توسعه آن است، سوق خواهد داد.

iUpclpDRuvHs

تویوتا همچنین در نمایشگاه توکیو، نسخه اولیه‌ از خودرویی هیدروژنی را معرفی خواهد کرد که قسمتی از برنامه این شرکت برای معرفی خودروهای سوخت سلولی در سال 2015 است. بنابر آنچه این شرکت اعلام کرده، طراحی بیرونی این خودرو همانند یک کلک شناور بر روی آب انجام شده است. این خودروی چهار سرنشینه می‌تواند مسافتی مانند 500 کیلومتر را با یک بار سوخت‌گیری بپیماید و زمان سوخت‌گیری نیز تنها سه دقیقه خواهد بود.

Source: Bloomberg

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.