کمی تا قسمتی احمقانه: احتمال اضافه‌شدن تبلیغات به شماره‌گیر اندروید کیت‌کت!

شاید حتی تصور این احتمال احمقانه به نظر برسد اما بررسی‌های انجام شده روی کدهای سورس اپلیکیشن شماره‌گیر جدید کیت‌کت نشان می‌دهد که گوگل امکان افزودن تبلیغات را در آن قرار داده است!

0

فارنت: شاید حتی تصور این احتمال احمقانه به نظر برسد اما بررسی‌های انجام شده روی کدهای سورس اپلیکیشن شماره‌گیر جدید کیت‌کت نشان می‌دهد که گوگل امکان افزودن تبلیغات را در آن قرار داده است!

Android-4.4-Dialer

همان‌طور که نوشتیم اندروید 4.4 کیت‌کت یک اپلیکیشن شماره‌گیر جدید دارد که می‌تواند متوجه شود بیشتر با چه کسانی تماس می‌گیرد، شماره‌های ناشناس را از گوگل مپ شناسایی کند و همچنین شماره‌های فروشگاه‌های اطراف را جستجو کند. با بررسی‌های وب‌سایت AndroidPolice مشخص شده است که کد‌های زیر در اپلیکیشن جدید شماره‌گیر وجود دارد که ممکن است نشان‌دهنده ورود تبلیغات به این قسمت اندروید باشد.

<string name=”enable_disable_advertisements”>Advertisements</string>

<string name=”advertisements_enable”>Advertisements enabled</string>

<string name=”advertisements_disable”>Advertisements disabled</string>

از آن‌جایی که شماره‌گیر اندروید قادر خواهد بود تا فروشگاه‌های اطراف را شناسایی کند شاید این قسمت مکان مناسبی برای تبلیغات باشد. البته با بررسی‌های بیشتر مشخص شده که خطوط کد بالا پیش از این هم در برخی نسخه‌های اندروید وجود داشته اما خبری از تبلیغات در آن‌ها نبوده است.

اما این تمام ماجرا نیست چرا که همین وب‌سایت کدهای جدید را در اپلیکیشن‌هایی مانند جیمیل، ویدئوها و Google Play Services نیز پیدا کرده که تاکنون وجود نداشته‌اند:

<attr name=”adSize” format=”string” />

<attr name=”adUnitId” format=”string” />

این کدها مربوط به سرویس AdMob گوگل است و امکان دارد در صورت فعال شدن تبلیغات را به اپلیکیشن‌های گوگلی نیز بیاورد هرچند همه کدهای موجود در اپلیکیشن‌ها همیشه مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

به هر حال گوگل در این رابطه گفته است که قصد آوردن تبلیغات به اپلیکیشن شماره‌گیر را ندارد اما در مورد کدهای AdMob هنوز اظهار نظری صورت نگرفته است.


پایان مطلب/

Source: AndroidPolice

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.