آیا سیستم عامل جدید OS X اپل همواره در حال تماشای شماست؟

شاید بدانید که مک‌بوک‌های با سیستم‌عامل OS X Mavericks تا زمانی که شما مشغول تماشای آن هستید صفحه را خاموش نمی‌کنند. اما آیا OS X همواره از طریق دوربین در حال تماشای شماست؟ خیر!

0

فارنت: شاید بدانید که مک‌بوک‌های با سیستم‌عامل OS X Mavericks تا زمانی که شما مشغول تماشای آن هستید صفحه را خاموش نمی‌کنند. اما آیا OS X همواره از طریق دوربین در حال تماشای شماست؟ خیر!

OS-X-Mavericks-watching

این قابلیت خوب OS X بدون شک ما را به یاد Smart Stay گوشی‌های گلکسی سامسونگ می‌اندازد که تا وقتی مشغول نگاه کردن به آن باشید صفحه خاموش نخواهد شد؛ سامسونگ این کار را از طریق دوربین جلو و بررسی چشمان شما انجام می‌دهد اما آیا مک‌بوک‌ها هم همین‌کار را انجام می‌دهند؟ خیر! اما اپل این‌بار چه ترفند ماهرانه‌ای را به کار گرفته است؟

در ابتدا همه فکر می‌کردند که اپل هم از روش سامسونگ برای تشخیص کاربر استفاده می‌کند اما چند کاربر توییتری کنجکاو کشف کردند که در واقع مک‌بوک‌ها از سنسورهای نورسنج برای این کار بهره می‌برند. به این ترتیب که نور رسیده به سنسور را به شکل حرکت تعبیر کرده و متوجه می‌شوند چه زمانی کاربر از جلوی مک‌بوک کنار می‌رود. وب‌سایت TheVerge هم با آزمایش روی وبکم و سنسور نورسنج این موضوع را تأیید کرده است. به این ترتیب نگرانی‌های امنیتی نیز از بین می‌رود در حالی که کماکان این ویژگی خوب در مک‌بوک‌ها وجود دارد.


پایان مطلب/

Source: TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.