چینی‌ها با استفاده از کتری‌ و لوازم آشپزخانه جاسوسی می‌کنند!

کارآگاهان روسی معتقدند تعدادی از لوازم آشپزخانه وارداتی از چین، حاوی میکروتراشه‌های مخفی برای ارسال بدافزارها به شبکه‌های وای‌فای هستند. این متخصصین در سنپترزبورگ، 20 تا 30 کتری که حاوی تراشه‌هایی برای ارسال اطلاعات ناخواسته به سرورها هستند را کشف کرده‌اند.

0

پیش از این نیز، ادعاهایی بر علیه مقامات روسی مطرح شده بود و ادعا شده بود، اطلاعات را از رایانه‌ها و تلفن‌ها سرقت می‌کنند.اما اکنون ادعا شده این تراشه‌های چینی به سرقت اطلاعات و ارسال آن به سرورهای چینی می‌پردازند.

بنابر مقاله منتشره در سایت The Register این امکان وجود دارد که تراشه‌هایی کوچک برای سرقت اطلاعات ساخت و آن‌ها را در لوازم آشپزخانه جاسازی کرد. این سایت همچنین مدعی شده، ترانس های زیادی وجود دارند که بتوانند برق 220 ولتی روسیه را برای استفاده در تراشه‌ها تبدیل کنند. اما این سایت عنوان نموده، پیداکردن این تراشه‌ها به علت وزن پایین آن‌ها کار بسیار سختی است.

بنابر گزارش منتشره در پایگاه اینترنتی روزنامه دیلی‌میل، اتحادیه اروپا نیز در حال بررسی و تحقیق درباره هدایایی است که هیئت دیدارکننده از روسیه یعنی سران 20 کشور برتر اقتصادی دنیا، ماه گذشته در سن پترزبورگ دریافت کردند.

g20پیش از این روزنامه‌های زیادی مدعی شده بودند روسیه سعی داشته نرم‌افزارهای جاسوسی را بر روی این هدایا نصب کند. سخنگوی کمیسیون اروپا، فدریک وینست پیش از این اعلام کرده بود، محققان با بررسی این هدایا که به قابلیتهای یواس‌بی نیز مجهزند هیچ مشکل امنیتی را نیافته‌اند. البته وی اذعان داشته این تحقیقات هنوز کامل نشده است.

وی همچنین اظهار داشته، اتحادیه اروپا آمادگی مقابله با هرگونه اقدام جاسوسی را دارد و قانونی وجود دارد که سران و مقامات سیاسی اروپایی را از استفاده از اینگونه تجهزات در طول سفرهای خارجی منع می‌کند.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.