فیس‌بوک به زودی حرکت موشواره شما را هم بر روی مانیتور دنبال می‌کند!

از زمان راه‌اندازی گوگل پلاس رقیب بزرگ فیس‌بوک، مارک زاکربرگ و همکارانش سعی کرده‌اند تا فیس‌بوک را به مکان بهتری تبدیل کنند. حالا در جدیدترین اقدام فیس‌بوک حرکت موشواره شما را هم برای نمایش محتوا و البته تبلیغات بهتر تحت نظر خواهد گرفت.

0

فارنت: از زمان راه‌اندازی گوگل پلاس رقیب بزرگ فیس‌بوک، مارک زاکربرگ و همکارانش سعی کرده‌اند تا فیس‌بوک را به مکان بهتری تبدیل کنند. حالا در جدیدترین اقدام فیس‌بوک حرکت موشواره شما را هم برای نمایش محتوا و البته تبلیغات بهتر تحت نظر خواهد گرفت.

Facebook-mouse-trackr

پیش از این فیس‌بوک سعی کرده بود تا مطالب مهم‌تر را بالاتر نشان دهد و همچنین با هوش مصنوعی از محتوای پست‌هایمان سر در بیاورد اما این اقدام جدید برای در نظر گرفتن حرکات موشواره کمی نگران کننده به نظر می‌رسد. به گفته کن رودین یکی از مدیران ارشد فیس‌بوک این شبکه اجتماعی به زودی حرکات کاربر را از همان آغاز به مرور تحت نظر خواهد گرفت. این حرکات و فعالیت‌ها شامل نگه‌داشتن موس روی قسمتی از وب‌سایت و یا اینکه آیا فید خبرها روی گوشی در حال نمایش است یا خیر می‌شود. آقای روبین می‌گوید اطلاعات به دست آمده از این روش می‌تواند برای بهینه کردن فیس‌بوک و خدمات آن و یا نمایش تبلیغات مورد علاقه و در زمینه کاری کاربر مورد استفده قرار بگیرد.

به طور کلی فیس‌بوک دو نوع اطلاعات را از کاربرانش جمع‌آوری خواهد کرد: رفتاری و دموگرافیک. اطلاعات دموگرافیک مانند مانند محل زندگی یا دانشگاه کاربر، زندگی او را در خارج از فیس‌بوک ثبت کرده و اطلاعات رفتاری سعی می‌کند حلقه دوستان و لایک‌های افراد را تحت نظر بگیرد. پس از اعمال این تغییرات فیس‌بوک قادر خواهد بود متوجه شود چند ثانیه نشانگر موس را روی تبلیغات نگه داشته‌اید! البته به گفته رودین این تصمیم جدید احتمالاً تا چندماه دیگر عملی نخواهد شد.

Facebook-spy

فیس‌بوک اولین شرکتی نیست که اقدام به تحت نظر گرفتن فعالیت کاربرانش می‌کند و Shutterstock هم پیش از این چنین اقدامی انجام داده بود. فیس‌بوک در حال حاضر با استفاده از فریم‌ورک Hadoop اطلاعات آماری کاربرانش را در پایگاه‌های داده عظیم خود نگه‌داری می‌کند که نسبت به 4 سال گذشته 4000 برابر وسیع‌تر شده و حالا حدود 300 پتابایت اطلاعات را شامل می‌شود!


پایان مطلب/

Source: WallStreetJournal

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.