گوگل اینترنت پرسرعت و ارزان بی‌سیم در جاکارتای اندونزی راه اندازی می‌کند

حتماً راجع به پروژه لون گوگل و عرضه اینترنت بی‌سیم توسط بالن‌های بالای سطح زمین شنیده‌اید. گوگل اخیراً در اقدام دیگری برای فراهم کردن اینترنت به کاربران دنیا به سراغ کاربران جاکارتای اندونزی رفته است.

0

فارنت: حتماً راجع به پروژه لون گوگل و عرضه اینترنت بی‌سیم توسط بالن‌های بالای سطح زمین شنیده‌اید. گوگل اخیراً در اقدام دیگری برای فراهم کردن اینترنت به کاربران دنیا به سراغ کاربران جاکارتای اندونزی رفته است.

Google-WiFi-Passport

هدف نهایی گوگل از پروژه لون ارائه اینترنت پرسرعت و با قیمت مناسب در تمام نقاط جهان است. در جاهایی که بستر مناسب وجود دارد گوگل از طریق پروژه گوگل فایبر یکی از سریع‌ترین و به صرفه‌ترین سرویس‌ها را ارائه می‌دهد و در نقاط دیگر جهان این وظیفه بالن‌هاست که از آسمان اینترنت را با فناوری WiFi برای کاربران فراهم کنند؛ اما در بعضی نقاط حتی بالن‌ها نیز هنوز از نظر اقتصادی به صرفه نیستند و این‌جاست که گوگل با همکاری شرکت‌هایی مانن MOGPlay اینترنت بی‌سیم پرسرعت را برای کاربران جاکارتا فراهم کرده است..

گوگل به تازگی با عرضه یک سرویس و اپلیکیشن جدید به نام Wi-Fi Passport که در حال حاضر به کاربران شهر جاکارتای اندونزی با اندروید 2.2 و بالاتر محدود است امکان دسترسی کاربران را به اینترنت سریع و ارزان فراهم کرده است. این اپلیکیشن به صورت خودکار پس از یک‌بار ثبت‌نام و وارد کردن رمز عبور در تمامی نقاط شهر به صورت خودکار به شبکه اینترنت متصل می‌شود.

این سرویس هر چند رایگان نیست اما قیمت آن بسیار پایین است. با همکاری MOGPlay سرویس جدید گوگل در دو بسته عرضه می‌شود: بسته اول بسته 20 روزه با قیمت حدودی 1.86 دلار و بسته دوم 50 روزه و با قیمت 4.65 دلار عرضه خواهد شد. البته با شروع هر کدام از این سرویس‌ها نیازی نیست که آن‌ها را در 20 یا 50 روز مصرف کنید بلکه دو ماه فرصت دارید تا در روزهای دلخواه از این سرویس استفاده کنید.

Google-Loon-project

امیدواریم گوگل هر چه سریع‌تر پروژه‌هایی مانند Wi-Fi Passport یا لون را در جهان گسترش دهد؛ شاید روزی با ارائه این سرویس در ایران و ایجاد رقابت، سرویس‌دهنده‌های اینترنت و همچنین اپراتورهای موبایل سرعت‌ها را بالاتر برده و کیفیت و قیمت سرویس‌ها را بهتر از وضعیت تأسف‌بار کنونی کنند.


پایان مطلب/

Source: AndroidAuthority

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.