هدفون شما می‌تواند برای اندازه‌گیری ضربان قلبتان استفاده شود

اخیراً محققان انیستیتو کایتکی موفق به ابداع فناوری شده‌اند که قادر است تنها توسط هدفون و گوشی هوشمندتان ضربان قلب شما را اندازه بگیرد.

0

فارنت: اخیراً محققان انیستیتو کایتکی موفق به ابداع فناوری شده‌اند که قادر است تنها توسط هدفون و گوشی هوشمندتان ضربان قلب شما را اندازه بگیرد.

Apple-Earpod

این فناوری در واقع فشار هوای داخل کانال گوشی شما را با بهره گیری از محبوس شدن هوا توسط هدفون‌ها اندازه می‌گیرد. وقتی قلب و شاهرگ‌ها خون را پمپاژ می‌کنند باعث جابجایی کوچکی در پرده گوش شما می‌شود که فرکانس این حرکت چیزی حدود یک هرتز است. با استفاده از اسپیکر هدفون به عنوان میکروفون اپلیکیشن می‌تواند حرکات پرده گوش را اندازه گیری کرده و آن را به ضربان قلبتان تعبیر کند.

pulse-measuring-earphone

البته هنوز برای تکمیل این فناوری چندین مشکل وجود دارد؛ به طور مثال در حال حاضر حتی حرفه‌ای‌ترین هدفون‌ها یا ایرفون‌ها نیز محیطی کاملاً بسته و مبحوس در گوشتان ایجاد نمی‌کنند و همچنین صدای اطراف نیز می‌توان باعث حرکت و لرزش پرده گوش و در نتیجه اخلال در اندازه‌گیری شوند پس این عملیات باید در یک محیط کاملاً  بی سروصدا انجام شود. البته تیم نرم‌افزاری ادعا می‌کنند که با فناوری‌های پردازش سیگنال پیشرفته حتی بدون یک محیط کاملاً ایزوله و با هدفون‌های معمولی نیز امکان اندازه‌گیری ضربان قلب با دقت خوبی فراهم است. هرچند که آزمایشات با استفاده از هدفون‌های خاصی انجام شده اما تیم محققان به زودی این فناوری را با انواع هدفون‌های عادی موجود در بازار نیز سازگار خواهند کرد.


پایان مطلب/

Source: TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.