این خودرو لکسوس بر اساس سبک رانندگی شما چهره شما را نقاشی می‌کند!

عاشقان خودرو، چه خودروهای لوکس و چه حتی پیکان‌های اسپرت سطح شهر، همواره به خودروهای خود می‌بالند و حتی چرخش چرخهای خودرو را نیز نوعی هنرنمایی از خودروی خود به حساب می‌آورند، اما والتر ون هارنت، شاید تنها راننده‌ای باشد که بتواند این ادعای خود را ثابت کند. یک دلیل ساده برای این ادعا وجود دارد. خودروی والتر، هر بار که وی در جاده رانندگی می‌کند، تصویری از وی نقاشی می‌کند.

0

فارنت: عاشقان خودرو، چه خودروهای لوکس و چه حتی پیکان‌های اسپرت سطح شهر، همواره به خودروهای خود می‌بالند و حتی چرخش چرخهای خودرو را نیز نوعی هنرنمایی از خودروی خود به حساب می‌آورند، اما والتر ون هارنت، شاید تنها راننده‌ای باشد که بتواند این ادعای خود را ثابت کند.

Lexus-IS-300h-hybrid

یک دلیل ساده برای این ادعا وجود دارد. خودروی والتر ونهائرنتز، هر بار که وی در جاده رانندگی می‌کند، تصویری از وی نقاشی می‌کند. این خودرو را می توان نمادی از مهندسی و هنر دانست. لکسوس IS 300h جدید وی، به مانیتوری بزرگ مجهز است که تصویر چهره وی را از طریق نرم‌افزاری خاص که به سبک هنرمند معروف سرجیو آبلیاک نقاشی می‌کند، چهره او را ترسیم کرده و به وی نمایش می‌دهد.

lexus-art-motion

نکته جالب اینکه، هرچقدر والتر آرامتر رانندگی می‌کند، نقاشی چهره وی کامل تر می‌شود و هنگامی که وی با سرعت می‌راند، تصویر وی نیز به همان اندازه خلاصه و بدون جزئیات می‌شود.

lexus-art-is-motion

رنگ نقاشی نیز توسط سبک رانندگی والتر تعیین می‌شود. به عنوان مثال وقتی که وی از انرژی الکتریکی به عنوان سوخت استفاده می‌کند، رنگ‌هایی آرام بخش مانند رنگ‌ آبی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و در هنگام استفاده از گازوئیل، رنگ‌ها گرم‌تر خواهند بود.

cover_image-Lexus

متاسفانه این ایده هنری، به عنوان قابلیتی در لکسوس‌های جدید ارائه نخواهند شد و اگرچه خودروی والتر خودرویی استثنایی در این امر به شمار می‌آید اما می‌توان امید داشت که با پیگیری این قابلیت از مجاری قانونی و ثبت آن، شاهد ترکیبی زیبا از صنعت و هنر در خودروهای جدید باشیم.

Source: Gizmodo

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.