برنامه راه‌اندازی اینترنت ملی آلمان با بالاگرفتن رسوایی جاسوسی آمریکا!

شرکت آلمانی تلکام، در بیانیه‌ای اعلام کرده قصد دارد اینترنت ملی را برای حفاظت آلمان از دخالت‌های آتی ایجاد کند. این کشور از دیگر شرکت‌های مخابراتی و ارتباطی آلمان نیز خواسته تا با ایجاد اینترنت ملی، ترافیک اینترنت را از سرویس‌های اطلاعاتی خارجی حفاظت کنند.

0

همان‌طور که حتما مطلع شده‌اید روابط بین آمریکا و اروپا به علت جاسوسی NSA از 35 رهبر کشور‌های  جهان، به تیرگی گراییده است. اما در نتیجه این بحران، شرکت آلمانی تلکام، در بیانیه‌ای اعلام کرده قصد دارد اینترنت ملی را برای حفاظت آلمان از دخالت‌های آتی ایجاد کند.

این شرکت از دیگر شرکت‌های مخابراتی و ارتباطی آلمان نیز خواسته تا با ایجاد اینترنت ملی، ترافیک اینترنت را از سرویس‌های اطلاعاتی خارجی حفاظت کنند. مشخصا، این هدف بلندپروازانه به نظر می‌رسد. کافی است اینترنت را بدون فیس بوک و گوگل تصویر کنید. از سوی دیگر با وجود این دو سرویس، نمی‌توان از وجود چتر حفاظتی، اطمینان کامل داشت.

نگرانی بزرگ‌تر آن است که ایجاد اینترنتی مجزا در یک کشور، دقیقا مسئله‌ای است که با هدف اصلی ایجاد اینترنت در تضاد به نظر می‌رسد. محدود کردن دسترسی کاربران آلمان به این شکل، واقعا نگران کننده است. البته باید منتظر ماند و دید این پیشنهاد تا چه حد جدی است، اما مطمئنا این مسئله به مذاق کاربران اینترنت در آلمان خوش نخواهد آمد.

شنود 1.73 میلیارد تماس برقرار شده از ایران!

در گزارش‌های جدید منتشر شده از جاسوسی از ۲۰۰ شماره تلفن خاص نام برده شده که در میان آنها شماره تلفن ۳۵ تن از رهبران جهان دیده می‌شود و بر طبق گزارش‌های جدید، آژانس امنیت ملی آمریکا، تنها در عرض یک ماه از حدود 125 میلیارد تماس در محدوده زمانی تقریبا یک ماهه ژانویه سال 2013 در کشورهای مختلف که مبدا بیشتر این تماس‌ها خاورمیانه بوده، جاسوسی کرده است.

در این میان وب‌سایت Cryptome که اسناد و اطلاعات دولتی را افشا می‌کند مدعی شده که از این تعداد حدود 22 میلیارد تماس مربوط به افغانستان، 12.76 میلیارد تماس مربوط به پاکستان، 7.8 میلیارد مربوط به عراق، همین تعداد از عربستان، 1.9 میلیارد تماس از مصر، 1.73 میلیارد تماس از ایران و 1.6 میلیارد تماس از اردن بوده است.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.