گوگل وب‌سایت php.net را آلوده به تروجان تشخیص می‌دهد!

تکنولوژی مرور امن که توسط گوگل پشتیبانی می‌شود، دسترسی به سایت PHP.net را به عنوان سایتی مظنون، محدود کرده است. این تصمیم پس از خطرناک تشخیص داده شدن برخی از صفحات این سایت که به بدافزارها لینک داده بودند اتخاذ شده است.

0

این محدودیت بر روی سایت PHP.net در حالی قرار گرفته که توسط بسیاری از توسعه دهندگان وب مورد استفاده قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که گوگل نوع تروجان‌های شناسایی شده بر روی PHP.net را اعلام نکرده اما به تشریح دامنه‌های آلوده پرداخته است.

گوگل در صفحه مرتبط با تکنولوژی مرور امن خود در این‌باره می‌نویسد:

از بین 1513 صفحه‌ای که در 90 روز گذشته بر روی این وب‌سایت مورد بررسی قرار دادیم، 4 صفحه به نرم‌افزارهای مخرب آلوده بودند که این نرم‌افزارها بدون اجازه کاربر نصب می‌شدند. آخرین باری که گوگل به مرور این سایت پرداخت در تاریخ 23 اکتبر 2013 بود و آخرین باری که محتویات مشکوک شناسایی شدند نیز در همین تاریخ بوده است. این محتویات شامل 4 تروجان هستند که بر روی چهار دامنه از جمله cobbcountybankruptcylawyer.com ، stephaniemari.com، northgaudi.com قرار گرفته‌اند.

3 مورد از این دامنه‌ها به عنوان واسطه‌هایی در توزیع بدافزارها برای بازدیدکنندگان به شمار می‌آیند که عبارتند از: stephaniemari.com، northgaudi.com، satnavreviewed.co.uk

PHP، زبان منبع بازی برای توسعه وب‌سایت‌ها است که بر روی میلیون‌ها وب‌سایت، از جمله وب‌سایتهای نوشته شده تحت وردپرس و جوملا مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربرانی که از مروگرهای گوگل کروم، موزیلا فایرفاکس و یا سافاری اپل برای مشاهده PHP.net استفاده می‌کنند با پیغامی مواجه می‌شوند که از آنها می‌خواهد مرور این سایت را بیش از این ادامه ندهند.

Source: Safebrowsing.clients.google.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.