جریمه 340 هزار دلاری سامسونگ به دلیل راه‌اندازی کمپین ضد اچ‌تی‌سی!

به تازگی یک رسوایی دیگر برای کمپانی موفق کره‌ای سامسونگ اتفاق افتاده و آن هم استخدام کاربران و راه‌اندازی کمپینی جهت درج نظرات غیرواقعی مخرب علیه محصولات اچ‌تی‌سی است که 360 هزار دلار جریمه به همراه داشته است.

0

فارنت: به تازگی یک رسوایی دیگر برای کمپانی موفق کره‌ای سامسونگ اتفاق افتاده و آن هم استخدام کاربران و راه‌اندازی کمپینی جهت درج نظرات غیرواقعی مخرب علیه محصولات اچ‌تی‌سی است که 360 هزار دلار جریمه به همراه داشته است.

Samsung-ssac-astroturfing

اگر به یاد داشته باشید در اواسط تابستان از جریانی مشابه و رسوایی دیگری برای سامسونگ در جذب برنامه‌نویسان خبر دادیم که Astroturfing نامیده می‌شود. اما به نظر می‌رسد سامسونگ از رسوایی‌هایش نیز دست بر نمی‌دارد و حالا خبر رسیده که به علت راه‌اندازی کمپین درج نظرات مخرب غیرواقعی علیه محصولات رقبا به خصوص اچ‌تی‌سی و همچنین نظرات مثبت حول محصولات خود این شرکت سامسونگ در تایوان به پرداخت جریمه‌ای 360 هزار دلاری محکوم شده است.

این جریان از شش ماه پیش در کمیسیون تجارت تایوان FTC مورد بررسی و تحقیقات قرار گرفت و حالا مشخص شده که جریان حقیقت داشته و سامسونگ کاربران و کارمندان بسیار زیادی را برای نوشتن نظرات مخرب در مورد محصولات اچ‌تی‌سی در فروم‌های تایوانی استخدام کرده است. این کمیسیون اعلام کرده که البته سامسونگ این کار را غیر مستقیم و از طریق شرکت‌های تبلیغاتی شخص ثالث انجام داده است، همان‌طور که سامسونگ از ابتدا ادعا کرده بود. به همین دلیل علاوه بر سامسونگ این دو شرکت نیز مجموعاً 100 هزار دلار به دلیل دست داشتن در این کار غیرقانونی جریمه شدند.

البته FTC به صورت دقیق از کمپانی اچ‌تی‌سی به عنوان قربانی این ماجرا نام نبرده و اعلام کرده که سامسونگ برای “بزرگنمایی عیب‌های محصولات رقبا” به کاربران پول داده است. ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود و لیست تخلفات سامسونگ همچنین شامل “خنثی کردن خبرهای منفی راجع به محصولات سامسونگ”، “بازاریابی متفارن و دوسویه محصولات سامسونگ” و “ارزیابی و بررسی مثبت مغرضانه نسبت به محصولات سامسونگ” نیز می‌شود.

سامسونگ در گفتگو با وب‌سایت TheVerge اعلام کرده که از این رویداد متأسف است و خود را موظف به شفافیت و صداقت در ارتباط با مشتریان می‌داند. البته همان‌طور که پیش از این گفتیم شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت نیز بارها این چنین کارهایی را انجام داده‌اند اما این موضوع چیزی از کار ناجوانمردانه سامسونگ کم نمی‌کند. شاید 360 هزار دلار در برابر فروش میلیونی محصولات سامسونگ رقمی به شمار نیاید اما دید مشتریان را نسبت به محصولات سامسونگ تغییر خواهد داد.


پایان مطلب/

Source: TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.