نوکیا به فیلم‌سازی که اپل کارش را دزدید لومیا 1020 رایگان هدیه داد

یک ماه پیش فیلم‌ساز خلاقی به نام Casey Neistat فیلمی را در زمان عرضه آیفون 5S از مشتاقان منتظر در صف ساخت و اپل این فیلم را بدون اجازه دزدید و با حذف نام او برای کارکنانش به نمایش گذاشت. حالا نوکیا یک لومیا 1020 رایگان به او هدیه داده است.

3

فارنت: یک ماه پیش فیلم‌ساز خلاقی به نام Casey Neistat فیلمی را در زمان عرضه آیفون 5S از مشتاقان منتظر در صف ساخت و اپل این فیلم را بدون اجازه دزدید و با حذف نام او برای کارکنانش به نمایش گذاشت. حالا نوکیا یک لومیا 1020 رایگان به او هدیه داده است.

iPhone-5S-Line

Casey Neistat که پیش از این در سال گذشته نیز فیلمی در رابطه با خطرات پیامک‌بازی هنگام راه‌رفتن ساخته بود این‌بار دست به ساخت فیلم مستند کوتاهی تحت عنوان The Dark Side of iPhone 5S Lines یا جنبه‌های منفی صف‌های آیفون 5S زد که در آن با چند نفر از افراد حاضر در صف یکی از اپل استورها درست در شب عرضه این محصوف گفتگو کرده و علت روزها منتظر ماندن آن‌ها را جویا شد. در این فیلم مستند جالب حتی بعضی مردم در کیسه‌های پلاستیکی خوابیده بودند و بیشتر آن‌ها هم خواهان رنگ طلایی آیفون جدید بودند. فیلم اصلی را می‌توانید از اینجا تماشا کنید:

به هر خبر رسید که هفته گذشته اپل این فیلم را دزدیده، آن را ویرایش کرده تا برخی سکانس‌ها آن را حذف کند و سپس با گذاشتن موزیک متن جدید و البته حذف نام Neistat از این ویدئو آن را برای تشکر و قدردانی از کارمندان سرویس مشتریان خود در جریان عرضه آیفون 5S برای آن‌ها پخش کرده است. جالب این‌جاست که این فیلم‌ساز نه تنها هیچ پولی بابت استفاده از کارش دریافت نکرده است بلکه حتی نامه‌ای از تیم کوک نیز برای قدردانی برای او ارسال نشد.

Nokia-Lumia-1020-Gift

از آن‌جایی که مایکروسافت و نوکیا همیشه منتظر لغزش رقبا برای سوءاستفاده از موقعیت‌ها هستند، نوکیا تصمیم گرفت تا برای خراب کردن چهره اپل یک گوشی لومیا 1020 رایگان به Neistat هدیه بدهد که با سنسور 41 مگاپیکسلی پیورویو بهترین گوشی برای یک فیلم‌ساز محسوب می شود. در بسته‌ای که نوکیا برای او ارسال کرده است این جملات نیز درج شده است:

“کیسی، ما می‌دانیم چقدر دردناک است وقتی ایده‌هایت دزدیده می‌شوند … کماکان ارجینال و منحصر به فرد باقی بمان. و ما امیدواریم لحظه‌های جدیدی را با این گوشی ثبت کنی. اگر اهش هستی با هم کاری انجام دهید. دوستان تو در نوکیا.”

کیسی نیستات به فن‌بوی بودن و طرفداری اپل اعتراف می‌کند اما همچنین می‌گوید: “تاکنون کار من به این صورت دزدیده نشده بود. آن‌ها نام مرا از آن حذف کرده و به طرز زننده و ناجوانمردانه‌ای نام خودشان را روی آن درج کردند.”


پایان مطلب/

Source: PhoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. حسن زمانی می‌گوید

    اپل هم همچین مالی نیست!
    حالا اینکه یک شرکت از فن بوی خودش طرحی رو برداره، صرفنظر از اینکه کار پستی هست، چیزی جز دزدی نیست!

  2. hasanhasanpoor می‌گوید

    اپل همیشه از ایده های دیگران استفاده کرده فقط اونا رو تکیمل کرده و وارد بازار کرده

    1. saman می‌گوید

      کی همچین حرفی زده؟
      موقعی که استیو جابز زنده بود تمام طرح ها بر اساس خلاقیت خودش وتیمش بود.میدونست مردم دنیا چیرو میپسندن.میدونست برای اروپا باید طرح های الهام گرفته شده از آسیای میانه رو وارد بازار کنه وبرای آسیای طرح های مدرن.مثلا 3gs نمونه ای بود که گوشه های گردی داشت که برای کسانی که در شهر های شلوغ ساکن هستنند بسیار دلپذیر بود و 4s که حالت مدرنیته ای جذابی داشت بر اساس سیلقه در آسیا فروش داشت و در اروپا بر اساس امکانات.
      اپل همیشه پیشرو در تولید فناوری بود که حتی گوگل جاهایی از طرح اندروید رو از اپل دزدید.که بعدا استیو جابز نامه ای به مدیر گوگل داد ازش خواست طرح رو اصلاح کنه و بعدا مشکل حل شد.اینا رو گفتم که فرق مدیریت رو احساس کنید.

      آخر کلام مدیریت اپل عوض شده.سیاست کلی این شرکت عوض شده.تا 2 سال دیگه شرکت ارزش سهمش رو از دست میده و سرنوشتی بسیار بدتر از نوکیا در انتظارشه.