هشدار به گیمرها: ویندوز ۸.۱ باعث لگ و کندی در بازی‌ها می‌شود!

همین چند روز پیش بود که خبر از عرضه آپدیت ویندوز 8.1 دادیم. این خبر خوشحال‌کننده‌ای مخصوصا برای دوستداران ویندوز 8 بود اما ظاهرا در این میان کاربرانی هم هستند که عرضه این آپدیت مشکلاتی را برای آنها به وجود آورده است: گیمرها!

13

فارنت: همین چند روز پیش بود که خبر از عرضه آپدیت ویندوز 8.1 دادیم. این خبر خوشحال‌کننده‌ای مخصوصا برای دوستداران ویندوز 8 بود اما ظاهرا در این میان کاربرانی هم هستند که عرضه این آپدیت مشکلاتی را برای آنها به وجود آورده است: گیمرها!

Update-to-windows-8.1

در چند روز اخیر گیمرهای بسیاری از مشکلات ویندوز 8.1 با بازی‌های اکشن معروفی همچونCall of Duty ،  Deus Ex: Human Revolution  ، Metro 2033 و  S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat خبر داده‌اند.

Call-OF-Duty-Modern-Warfare-3

بسیاری از گیمرهای در شبکه‌های اجتماعی مانند Reddit از مشکلاتی همچون موس‌لگ (mouse lag) پس از آپدیت به ویندوز 83.1 خبر داده‌اند. اگر چه برخی گیمرها یک راه‌حل در این زمینه را پیشنهاد داده‌اند اما این راه‌حل تنها یک راه‌حل موقتی بوده و هنوز راه‌حلی مشخص برای این مشکل پیدا نشده است. ظاهرا این مشکل به خاطر دی پی آی فریم‌ورک جدید بکار گرفته شده در ویندوز 8.1 است.

به نظر می‌رسد اگر چنین مشکلی در عناوین مختلف بازی ادامه‌دار باشد مایکروسافت بهتر باشد به فکر رائه یک راه‌حل دائمی برای برطرف کردن ماجرا باشد. به هر حال پیشنهاد ما این است که اگر گیمر هستید منتظر رفع این مشکل بمانید و بعد به ویندوز 8.1 آپدیت کنید اما اگر اکنون در ویندوز 8.1 به سر می‌بردی راه‌حل مطرح شده از سوی کاربران در ردیت را دنبال کنید.

در هر صورت با بروز این مشکل ظاهرا باید یک دلیل از میان 8.1 دلیل برای آپدیت و استفاده از ویندوز 8.1 کم کنیم!

Source: gsmarena

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

13 نظر برای این مطلب
  1. Reza می‌گوید

    خب اون وقتی سیستمو روشن میکنم روی ۱۰۰ درصد هست ولی وقتی اون نرم افزار ها و سرویس هایی ک باعث درگیر شدنش میشه رو قطع میکنم از تو تکس منجیر درصدش ب ۲تا ۱۰ درصد میرسه، بعد همونجوری هم میرم تو بازی،، اگه اینجوری ک گفتم باشه مشکل از هارد نیست ایا؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      نمیشه صددرصد گفت. به نظر من به یک متخصص نشون بدید. از راه دور نمیشه راهنمایی بیشتری کرد.

      1. Reza می‌گوید

        اقای ارغوان، سوال اخر، من الان رفتم تو بازی مورد نظر صحفه رو کویچک کردم تسک منیجر رو هم باز کردم و بازی کردم درصد هارد رو ۰ بود، بازم نمیشه مطمعن شد ک مشکل از هارد نیست؟

        1. علی ارغوان می‌گوید

          سخته متوجه شدنش. معمولا دقیقا وقتی یه لحظه گیر می کنه یه عامل محدود کننده داشته مثل هارد دیسک یا پردازنده. بعد و قبل از اون درصد استفاده عادیه. توی تسک منیجر بخش performance روی disk یا cpu‌یا … که کلیک کنید یه نمودار نشون داده میشه بلافاصله بعد از گیر کردن میتونین نمودارها رو چک کنید که ببینید کدوم بخش 100 درصد شده

  2. Reza می‌گوید

    با سلام من اخرین نسخه ویندوز ۸.۱ رو نصب کردم، تو بازیا خیلی خیلی روونه ولی بعضی جاها لگ ناهگهان ی میزنه گراف اپدیته، مشمل از ویندوز هست؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      احتمالا خیر

      1. Reza می‌گوید

        بیخشید شما نمیدونید مشکل از چیه؟ یا حداقل از لحاظ نرم افزاری چ نرم افزاری های برای گیم رو سیستمم نصب باشع؟ تروخدا تا جایی ک امکان داره راهنمایی کنید؟

        1. علی ارغوان می‌گوید

          هیچ نرم‌افزار خاصی نیاز نیست نصب باشه اگر بازی اجرا میشه یعنی پیش‌نیازها نصب هست. اگر لگ ناگهانی دارید همونطور که گفتم شاید مشکل از سرعت هارد دیسک باشه که با خرید SSD حل میشه.

          1. Reza می‌گوید

            از کجا بفهمم ک از سرعت هاردم یا هست یا نه؟ با نرم افزار خاصی نمیشه اینو فهمید؟

          2. علی ارغوان می‌گوید

            قبلا گفتم. توی تسک منیجر درصد استفاده از پهنای باند هارد دیسک رو میشه چک کرد

  3. javad.n می‌گوید

    سلام به دوستانی که میگن بازی ها لگ داره رو ویندوز 8.1 نگفتن سیستمشون چیه …

  4. مهدی می‌گوید

    لک شدیدی روی Splinter Cell: Black List دیدم. بازی های دیگه عموما نسبت به ویندوز 7 با لک بیشتری اجرا میشه

  5. Goldenstarc می‌گوید

    با نرم افزار MSI_Kombustor از گرافیکم توی 7 و 8.1 بنچ گرفتم
    7 با تقریبا 5 هزار تا (فکر کنم) از 8.1 سر تر بود
    میتونید روی سیستم خودتون امتحان کنید …