فبلت 6 اینچی نوکیا لومیا 1520 با دوربین 20 مگاپیکسلی بالاخره از راه رسید

بالاخره انتظارها به سرانجام رسید و دقایقی پیش نوکیا رسماً فبلت لومیا 1520 خود را با صفحه‌نمایش 6 اینچی فول اچ‌دی و دوربین 20 مگاپیکسلی معرفی کرد.

9

شکل ظاهری این فبلت یا گوشی غول‌آسا درست شبیه به دیگر گوشی‌های سری لومیاست: بدنه پلی‌کربنات رنگارنگ به ضخامت 8.6 میلی‌متر و وزن 209 گرم با دکمه‌های بازگشت، جستجو و ویندوز در پایین صفحه‌نمایش.

اما شاید جذاب‌ترین بخش لومیا 1520 صفحه‌نمایش غول‌آسای آن است. برای رقابت با فبلت‌هایی مانند گلکسی نوت 3، اکسپریا زد اولترا و اچ‌تی‌سی وان مکس نوکیا تصمیم گرفته تا صفحه‌نمایش بزرگ‌ 6 اینچی را با وضوح فول اچ‌دی 1080p برای اولین بار به ویندوزفونی‌ها بیاورد. این صفحه‌نمایش از نوع IPS بوده و زوایای دید و کنتراست بسیار خوبی دارد از آن‌جایی که صفحه‌نمایش لومیا 1520 نسبت به دیگر ویندوزفون‌ها بسیار بزرگتر است حالا شاهد ستون سوم کاشی‌های صفحه خانگی هستیم تا اطلاعات بیشتری را بتوان در یک نگاه از صفحه دریافت کرد.

Lumia-1520-red

حتماً می‌دانید ویندوزفونی‌های نسبت به پرچم‌داران اندروید همیشه از سخت‌افزار نسبتاً ضعیف‌تری استفاده می‌کردند هرچند که ویندوزفون نسبت به اندروید به منابع کمتری نیاز دارد. اما این‌بار نوکیا خودش را به غول‌های اندرویدی رسانده و در لومیا 1520 از پردازنده جدید کوالکام یعنی اسنپ‌دراگون 800 استفاده کرده است. این پردازنده دارای 4 هسته پردازشی Krait 400 با سرعت 2.26 گیگاهرتز به همراه پردازنده گرافیکی Adreno 330 است که نهایت سرعت و کارایی را برای اپلیکیشن‌ها و بازی‌های ویندوزفونی مهیا کند. Lumia 1520 همچنین دارای دو گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی است و با وجود شیار کارت حافظه هیچ‌گاه از نظر کمبود فضا نیز به مشکلی برخورد نخواهید کرد.

Lumia-1520-camera

حالا نگاهی بیندازیم به نقطه قوت همیشگی نوکیا یعنی دوربین. نوکیا در این گوشی از یک سنسور 20 مگاپیکسلی کارل زایس با فلش LED استفاده کرده است که از فناوری PureView استفاده می‌کند و قابلیت فیلم‌برداری فول اچ‌دی با سرعت 30 فریم بر ثانیه را نیز داراست. سنسور قدرتمند این گوشی قادر است به کمک لرزش‌گیر اپتیکال OIS و همچنین فناوری Oversampling تصاویری واضح و بدون نویز حتی در نور کم بگیرد و عملیات زوم کردن تا دو برابر را نیز بدون افت کیفیت انجام دهد. لومیا 1520 سه حالت مختلف دارد: Smart، Video و Camera. همچنین رابط کاربری Pro Camera هم برای عکاسی حرفه‌ای با تسلط کامل روی همه تنظیمات فراموش نشده است. اپلیکیشن جدید Storyteller یا داستان‌گو در لومیا 1520 تصاویر و ویدئوهای شما را به کمک موقعیتتان با اطلاعات سرویس HERE نوکیا تلفیق کرده و داستان‌های جذابی را می‌سازد.

با 4 میکروفون HAAC لومیا 1520 برای اولین بار قادر است تا صدای فراگیر را هنگام فیلم‌برداری ضبط کند تا هنگام تماشای آن‌ها واقعاً حس کنید که در آن محیط هستید. همچنین اپلیکیشن اشتراک ویدئوی Vine هم به ویندوزفون می‌آید تا بتوانید این لحظه‌ها را به اشتراک بگذارید.

Lumia-1520-yellow

از نظر نرم‌افزار لومیا 1520 با آخرین نسخه ویندوزفون 8 یعنی GDR3 عرضه خواهد شد و قابلیت Nokia Glance نیز برای آگاهی از اعلان‌ها با یک نگاه به صفحه در آن قرار داد. از نظر اپلیکیشن‌های جانبی نوکیا مجموعه موبایلی آفیس را در کنار 7 گیگابایت فضای رایگان ابری اسکای‌درایو مایکروسافت در اختیار کاربران لومیا 1520 قرار می‌دهد. همچنین اپلیکیشن جدید Nokia Beam امکان به اشتراک‌گذاری و مخابره صفحه این فبلت را با دستگاه‌های دیگر فراهم می‌کند.

Lumia-1520-flipclover

لومیا 1520 در رنگ‌های زرد، سفید، مشکی و قرمز همراه با باتری غول‌اسای 3400 میلی‌آمپری با قابلیت شارژ بی‌سیم قرار است با قیمت 749 دلار تا آخر سال 2013 میلادی در اروپا و آسیا عرضه شود. نوکیا همچنین فلیپ‌کاورهای زیبایی را به همین رنگ‌ها برای علاقمندان عرضه خواهد کرد.



شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

9 نظر برای این مطلب
  1. hasanhasanpoor می‌گوید

    سپید رنگشو گرفتم ^_^
    بی نظیره عاشقشم ♥

  2. kiavosh می‌گوید

    کاش که می شد قیمتش یه کو چو لو میا پا یین بود

  3. kiavosh می‌گوید

    می خوا هم عکس های مشکی لو میا را مشا هده کنم و جلو و عقب

  4. hasanhasanpoor می‌گوید

    مسلما لومیا 1520 انتخاب بهتریه خودمم منتظر ورودش به بازار ایران هم هستم

  5. farzad می‌گوید

    be nazare shoma bara kharid note 3 behtare khoobe ya lumia 1520 ???koodoomo bkhram pashimoon nemisham ??

  6. hasanhasanpoor می‌گوید

    قیمت کاورهاش چقدرند؟

  7. Hadi می‌گوید

    واقعا عالیه.از همه سرتره.نوکیا باقدرت برگشته.بیاد ایران حتما میخرم.ویندوز یه چیز دیگست.فقط نوکیا

  8. hasanhasanpoor می‌گوید

    من چه رنگیش رو بخرم؟

    1. kiavosh می‌گوید

      سیاه بخر سیاه رنگ عشقه