عرضه شارژر بی‌سیم سامسونگ با قابلیت شارژ از راه نزدیک در سال 2014!

توسعه فناوری شارژ بی‌سیم دستگاه‌های الکترونیکی علی‌ رغم صرف هزینه‌های سنگین، همچنان به عنوان تکنولوژی نابالغ به حساب می‌آید که با استانداردهای متعارف نیز در چالش است.

0

فارنت:  توسعه فناوری شارژ بی‌سیم دستگاه‌های الکترونیکی علی‌ رغم صرف هزینه‌های سنگین، همچنان به عنوان تکنولوژی نابالغ به حساب می‌آید که با استانداردهای متعارف نیز در چالش است. دو روش رایج در این تکنولوژی به کار گرفته شده اند که عبارتند از شارژ مغناطیسی اندوکتانسی و شارژ مغناطیسی اندوکتانسی رزونانسی، که البته تنها یکی از آنها توانسته جنبه عملی پیدا کند و در شکل استاندارد شارژ بی‌سیم Qi رواج پیداکند.

سامسونگ به عنوان بزرگترین تولید کننده گوشیهای هوشمند در جهان، در این مقوله نیز دستی بر آتش دارد و به نظر می‌رسد قصد دارد از تکنولوژی رزونانسی مغناطیسی بهره ببرد.این شرکت قصد دارد این شارژرها را تا اواسط سال 2014 تولید کند.به نقل از یکی از نزدیکان این شرکت، این شرکت قصد داشته که از این تکنولوژی در گلکسی اس‌4 نیز بهره ببرد اما به علت عدم حصول نتایج مثبت در آزمایشات، از این قابلیت صرفنظر کرد.البته سامسونگ در اظهار‌نظر خود اعلام کرده کارایی تراشه دریافت انرژی مغناطیسی رزونانسی به گونه ای بهبود یافته تا برای برنامه های سیستمی  قابل استفاده گردد.

samsung-wireless-charging

اما اگر شما هم به دنبال جواب این سوال هستید که چرا شارژ مغناطیسی رزونانسی تا این حد مهم است، دلیل آن را باید در مسافتی که شارژر، امکان شارژ شدن دستگاه الکترونیکی شما را می‌دهد جستجو کرد.در استاندارد Qi جاری، گوشی شما باید بسیار نزدیک به شارژر و در راستای آن باشد.در واقع شارژ رزونانسی مغناطیسی امکان شارژ شدن گوشی شما تا فاصله چند اینچی یا بیشتر را فراهم می‌آورد.

Source: Androidauthority

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.