این زن مادر 3 فرزند و البته اولین برنامه‌نویس کامپیوتر جهان بوده است!

آیا تاکنون نام Ada Lovelace را شنیده‌اید؟ اگر امروز می‍‌­توانید این متن را از طریق رایانه، تبلت و یا گوشی هوشمند­تان مطالعه کنید، بد­ نیست بدانید که این شخصیت که در سال 1815 متولد شده و مادر سه فرزند نیز به حساب می‌­‍­آید، به عنوان اولین برنامه نویس کامپیوتر جهان شناخته شده و استفاده از تکنولوژی یادشده مرهون تلاش‌های وی است.

2

اولین برنامه نویس کامپیوتر جهان که از دوستان نزدیک چارلز بابیج، مخترع موتور تفاضلی ( اولین رایانه تولید شده ) به حساب می­‌آید، ابتدا وظیفه ترجمه و تبدیل زبان ایتالیایی برای استفاده در ماشین بابیج که ماشینی تحلیلگر بود را به عهده داشت.

پس از آن Ada Lovelace راه پیشرفت را در پیش­ گرفت و از دانش خود برای بهبود این اطلاعات استفاده کرد و نهایتا توانست الگوریتمی برای مقایسه یک سری از اعداد مشخص را ابداع کند که اولین تلاش دانش برنامه نویسی رایانه محسوب می­شود.

اولین برنامه نویس کامپیوتر جهان مادر 3 فرزند بوده است

جدای از اهمیت کار Ada Lovelace در زمینه برنامه نویسی، به دلایل زیادی وی شخصیتی جالب داشت. تنها دختر لرد Byron زندگی پرفراز و نشیبی داشت که محصول تلاش‌ها و جاه­‌ طلبی‌های وی بود. وی تلاش زیادی برای ایجاد مدلی ریاضی برای افزایش شانس برد در شرط بندی‌ها کرد.

Ada Lovelace در سن 36 سالگی درگذشت. در سالگرد درگذشت وی همگان یاد می­‌کنند از زنی که می­‌تواند نمادی برای پیشرفت زنان در شاخه برنامه نویسی باشد، شاخه ای که امروزه توسط مردان احاطه شده است.

Source: Gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. سمیرا می‌گوید

    مطلب بسیار جالبی بود
    به امید اینکه زنان و دختران ایران هم خودشان را باور کنند و تفکر غلط ” زن نمی تواند” را از ذهن شان پاک کنند.
    ممنون

  2. امیر می‌گوید

    احتمالا زبان ADA هم به افتخار نام ایشون نامگذاری شده .