اعتراف مایکروسافت: نام‌گذاری سرفیس آر.تی موجب سردرگمی شد

مایکروسافت سال گذشته تبلت‌های ویندوزی سرفیس آر.تی و سرفیس پرو را معرفی کرد اما از آن‌جایی که کاربران تفاوت ویندوز 8 و آر.تی را نمی‌دانستند درک تفاوت این دو تبلت برای مشتریان دشوار شد.

0

فارنت: مایکروسافت سال گذشته تبلت‌های ویندوزی سرفیس آر.تی و سرفیس پرو را معرفی کرد اما از آن‌جایی که کاربران تفاوت ویندوز 8 و آر.تی را نمی‌دانستند درک تفاوت این دو تبلت برای مشتریان دشوار شد.

Surface-RT

در واقع سرفیس آر.تی با ویندوز آر.تی و پردازنده‌های با معماری ARM مانند بیشتر تبلت‌های بازار کار می‌کرد اما سرفیس پرو همان پردازنده‌های x86 اینتل مانند Core i5 را با ویندوز 8 اجرا می‌کرد. شرکت Dell پس از مدتی به مایکروسافت اصرار کرد تا نام RT را حذف کند و سامسونگ هم به دلیل تقاضای پایین کاربران اعلام کرد که تبلت‌های با این ویندوز را تولید نخواهد کرد. حالا مایکروسافت به اشتباهاش اعتراف کرده و سرفیس جدید خودش را با نام Surface 2 معرفی کرده است.

در مصاحبه‌ای با ARN یک خبرگزاری استرالیایی مدیر محصولات سرفیس مایکروسافت “جک کاوت” اعتراف کرد که نام آر.تی باعث سردرگمی مشتریان شد: “ما معتقدیم سال گذشته در بازار در مورد تفاوت میان سرفیس آر.تی و سرفیس پرو سردرگمی‌هایی وجود داشت. ما قصد داریم کار را برای مردم ساده‌تر کنیم و این دو، محصولات متفاوتی برای کاربران متفاوت هستند.” گفتنی است مایکروسافت در ابتدا سرفیس را با نام “مایکروسافت سرفیس با ویندوز آر.تی” معرفی کرد اما سریعاً نام آن را به سرفیس آر.تی تغییر داد.

Microsoft-Surface-2

این سردرگمی احتمالاً به دو دلیل رخ داد: اول این‌که نام ویندوز آر.تی برای مشتریان بی‌معنی و ناآشنا بود و دوم این‌که این ویندوز در واقع علیرغم شباهت زیاد با ویندوز 8 تنها آفیس و چند اپلیکیشن محدود دیگر را در خود داشت. با وجود این‌که تبلت جدید سرفیس 2 نام ویندوز آر.تی را ندارد اما کماکان با Windows RT 8.1 عرضه می‌شود که قابلیت اجرای اپلیکیشن‌های رایج ویندوزی و دسکتاپی را نخواهد دارد. به همین دلیل باز هم ممکن است کاربران گمراه شوند و به دلیل قیمت پایین‌تر و به خیال اجرای برنامه‌های ویندوزی اقدام به خرید سرفیس 2 کنند.

با جدا شدن Dell از قافله ویندوز آر.تی حالا مایکروسافت تنها مانده و سرفیس 2 تنها تبلت با ویندوز آر.تی خواهد بود. پیش از دل، لنوو، ایسوس و سامسونگ هم آر.تی را کنار گذاشته بودند و حالا این ویندوز آینده درخشانی ندارد مگر اینکه تبلت ویندوزی نوکیا لومیا 2520 هفته آینده با ویندوز آر.تی عرضه شود. به هر حال اگر مایکروسافت قصد دارد این پلتفرم جوان را گسترش دهد باید به هر روشی که شده توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان را به تولید اپ‌های بیشتر ترغیب و راضی کند.


پایان مطلب/

Source: TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.