با مزایای تلویزیون‌های خمیده ال‌جی آشنا شوید!

پنل‌های خمیده LG OLED، با کاستن از میزان ضخامت تلویزیون سبب افزایش زیبایی آن می‌شوند: این تلویزیون‌ها با ضخامتی چهار میلی‌متری تنها حاشیه‌ای یازده میلی‌متری در هر طرف پنل دارند. وزن تلویزیون‌های خمیده OLED LG نسبت به تمامی همتایان خود کمتر بوده و این محصول تعریفی نو از مفاهیم باریک بودن و سبک بودن عرضه می‌کند.

0

فارنت: با معرفی فناوری رویایی صفحه نمایش‌های LG که تجربه بی‌نظیری از سیستم‌های سینمای خانگی را تضمین می‌کند، امسال به نقطه ای مهم در تاریخچه صنعت تلویزیون تبدیل شد. این فناوری که توسط رسانه‌ها با عباراتی چون «رنگ‌های شگفت‌انگیز» و «نوآوری بی‌بدیل» توصیف شده است، یکی از دستاوردهای خلاقانه LG Display محسوب می‌شود که از زمان عرضه توجه های بسیاری را به خود جلب کرده است. نخستین تلویزیون خمیده‌ای که از فناوری OLED  بهره می‌گرفت، در کره جنوبی عرضه شده و چند ماه بعد در اروپا و ایالات متحده نیز در دسترس کاربران قرار گرفت. انتظار می‌رود این محصول به زودی در دیگر نقاط جهان نیز ارائه شود.

Curved-3d-OLED
LG Display برای تولید این تلویزیون‌ها از فناوری WRGB OLED که شامل برد اصلی Oxide TFT و معماری WRGB بوده و از نظر فنی راهکاری بهینه برای پنل های OLED بزرگ به شمار می‌رود، بهره می‌گیرد. با استفاده از طراحی انحناوار OLED ها، پنل‌های خارق‌العاده و شاهکاری تولید می‌شوند که نه تنها از نظر زیبایی خیره‌کننده بوده، بلکه تجربه‌ای بی‌نظیر از تماشای تلویزیون را برای کاربران به ارمغان می‌آورند.
پنل‌های خمیده LG OLED، با کاستن از میزان ضخامت تلویزیون سبب افزایش زیبایی آن می‌شوند: این تلویزیون‌ها با ضخامتی چهار میلی‌متری تنها حاشیه‌ای یازده میلی‌متری در هر طرف پنل دارند. وزن تلویزیون‌های خمیده OLED LG نسبت به تمامی همتایان خود کمتر بوده و این محصول تعریفی نو از مفاهیم باریک بودن و سبک بودن عرضه می‌کند.

lg-curved-oled

در همین حال، پنل‌های OLED خمیده LG تصاویری باکیفیت عرضه کرده و رنگ‌هایی طبیعی و زنده را با استفاده از ۸٫۳ میلیون ساب پیکسل (دو میلیون بیشتر از ساب پیکسل‌های پنل‌های رقبا در کنار ساب پیکسل‌های سفید رنگ) ، در اختیار کاربران قرار می‌دهد. زمان پاسخدهی پنل هم کمتر از ۰٫۰۰۱ میلی ثانیه بوده و بنابراین پنل ۵۰۰۰ بار نسبت به LCDها سریع‌تر عمل می‌کند.
علاوه بر این‌ها، تلویزیون‌های OLED خمیده LG با وجود توانایی فوق‌العاده خود در تولید رنگ‌های طیف مشکی قادر است به خوبی رنگ‌های مشکی تیره و عمیق را به نمایش در آورده و درخشندگی بی نهایت و بهینه ای را ارائه کند. در واقع، توانایی پنل در نمایش رنگ‌های طیف مشکی کیفیت تصویری بی‌رقیب را با ارائه تصاویری شفاف و واضح برای تلویزیون به ارمغان آورده و حتی مشاهده یک تار مو را نیز به سادگی امکان پذیر می‌سازد.

lg-curved-tv
علاوه بر تجربه تصویری با کیفیت و زنده، انحنای به کار گرفته شده در پنل های جدید، تماشای تلویزیون را برای بینندگان آسان‌تر می‌سازد. ساختار انحناوار پنل از خط دید معمول چشم انسان موسوم به خط افق تقلید کرده و همین امر آن را با چشم‌ها بسیار سازگارتر می‌سازد. این موضوع سبب می‌شود تا چشم‌های کاربر در تماشای طولانی مدت تلویزیون احساس خستگی نکنند.
جدا از این، به دلیل میدان دید روشن‌تر و عریض‌تر صفحه‌های خمیده، کاربران می‌توانند از تجربه بهتر سیستم‌های تئاتر خانگی لذت ببرند. انحنای IMAX-مانند صفحه نمایش، انحراف بصری و از دست رفتن جزئیات را به حداقل رسانده و اجازه تجربه تصویری با روشنایی و وضوح بیشتر را برای کاربران مهیا می‌کند. پنل های OLED خمیده LG از فناوری FPR 3D شرکت که فعالیت‌های ماهیچه های چشم و بدن را در هنگام تماشای تلویزیون به حداقل ممکن کاهش می‌دهد، برخوردارند. به کار گیری این فناوری بر روی تلویزیون‌های OLED ، عمقی بهتر و جلوه های سه بعدی واضح‌تر را ممکن می‌سازد.

LG_Curved_OLED_TV
بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط موسسه پژوهشی DisplaySearch ، پیش بینی می‌شود بازار تلویزیون‌های OLED تا سال ۲۰۱۵ به ارزشی معادل سه میلیارد دلار آمریکا افزایش پیدا کند. با شکوفا شدن این بازار، LG Display خود را به منظور پیشگامی این مسیر با استانداردهای بی‌نظیر و فناوری‌های نوین تلویزیون‌های خمیده  OLED، آماده کرده است.
پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.