کوالکام حرفش را پس گرفت؛ پردازنده‌های 64بیتی اپل حقه بازاریابی نیستند!

اخیراً یکی از مدیران کوالکام اعلام کرده بود که پردازنده 64 بیتی Apple A7 در آیفون 5S چیزی جز حقه بازاریابی نیست. اما به تازگی این شرکت حرفش را پس گرفته و می‌گوید 64 بیتی آینده پردازنده‌های موبایلی است.

0

فارنت: اخیراً یکی از مدیران کوالکام اعلام کرده بود که پردازنده 64 بیتی Apple A7 در آیفون 5S چیزی جز حقه بازاریابی نیست. اما به تازگی این شرکت حرفش را پس گرفته و می‌گوید 64 بیتی آینده پردازنده‌های موبایلی است.

apple_a7_chipset_hero

همان‌طور که چند روز پیش نوشتیم “آناند چاندراسخر” مدیر بازاریابی و معاون مدیرعامل کوالکام گفته بود “پردازنده 64 بیتی اپل هیچ سودی را نصیب کاربران آیفون و تجربه کاربری این گوشی نخواهد کرد؛ شما برای افزایش عملکرد در واقع نیازی به آن ندارید و برنامه‌های سازگار با فناوری ۶۴ بیتی اکثرا بسیار بزرگ بوده و در کلاس سرورها قرار می‌گیرند.” البته آناند گفته بود که کوالکام به هر حال چنین پردازنده‌ای را تولید خواهد کرد چرا که کاربران آن را می‌طلبند.

همان‌طور که در مقاله‌ای از مزایای پردازنده 64 بیتی گفتیم درست است که آیفون با رم یک گیگابایتی از تمام توان پردازنده جدیدش بهره نمی‌برد اما معماری 64 بیتی مزایای دیگری نیز دارد. به هر حال امروز کوالکام با انتشار بیانیه‌ای چنین نوشته است:

“سخت‌افزار موبایل و اکوسیستم نرم‌افزاری آن در حال حاضر به سمت معماری 64 بیتی پیش می‌رود. تحول به سیستم 64 بیتی قابلیت‌ها و تجربه کاربری را در کلاس دسکتاپ به موبایل‌ها خواهد آورد و پردازنده‌های موبایلی و نرم‌افزار را قادر می‌سازد تا کلاس جدیدی از دستگاه‌های پردازشی را اجرا کنند.” – کوالکام

پس به نظر می‌رسد که کوالکام حرفش را پس گرفته و یا مدیر بازاریابی این شرکت کمی بی‌دقتی به خرج داده است چرا که کوالکام هم بدون تردید در حال تولید پردازنده‌های 64 بیتی است.


پایان مطلب/

Source: PhoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.