اریک اشمیت: اندروید بسیار امن‌تر از آیفون است!

بر اساس بسیاری خبرها و گزارش‌ها سیستم‌عامل اندروید در حال حاضر به علت متن‌باز بودن مورد هدف بسیاری بدافزارها و ویروس‌های موبایلی است. اما به نظر می‌رسد اریک اشمیت مدیرعامل سابق گوگل نظر دیگری دارد.

4

فارنت: بر اساس بسیاری خبرها و گزارش‌ها سیستم‌عامل اندروید در حال حاضر به علت متن‌باز بودن مورد هدف بسیاری بدافزارها و ویروس‌های موبایلی است. اما به نظر می‌رسد اریک اشمیت مدیرعامل سابق گوگل نظر دیگری دارد.

Eric-Schmidt

اریک اشمیت که به ادعاها و حرف‌های حیرت‌انگیز و غیرمنتظره شهرت دارد در سمپوزیم گارتنر ادعا کرده که اندروید از نظر امنیتی از آیفون بهتر است. به گزارش ZDNet و در مصاحبه‌ای با “دیوید ویلس” خبرنگار این وبسایت چنین حرف‌هایی رد و بدل شده:

ویلیس: “اگر از بسیاری افراد حاضر در این جمع نظرسنجی کنید آن‌ها می‌گویند که اندروید گوگل پلتفرم اصلی آن‌ها نیست… وقتی می‌گویید اندروید، مردم می‌گویند یک لحظه صبر کن، اندروید که ایمن نیست.”

اشمیت: “ایمن نیست؟ اندروید از آیفون امن‌تر است.”

این پاسخ البته باعث خنده حضار شد اما اریک اشمیت توضیحات بیشتری ندارد و بحث را به فعال‌سازی بیش از یک میلیارد دستگاه اندرویدی و آزمایش‌های امنیتی دقیق تغییر داد. گوگل همچنین پیش از این در کنفرانس برلین ادعا کرده بود که تنها یک‌هزارم درصد از بدافزارهای اندرویدی از فیلتر‌های گوگل می‌گذرند.

در این مراسم همچنین چندپارگی یا Fragmentation اندروید با وجود نسخه‌های مختلف و تأخیرات عرضه آپدیت‌ها مورد انتقاد قرار گرفت و در پاسخ گفت: “در مورد اندروید ما با سازندگان توافق کره‌ایم که فروشگاه‌های اندروید را با سرویس‌ها و اپ‌های گوگل سازگار نگاه‌دارند و نکته کلیدی این است که وقتی یک گوشی اندرویدی می‌خرید اپلیکیشن‌ها با آن سازگارند.”

اشمیت همچنین در پایان مراسم دوباره تاکید کرد که اندروید بسیار ایمن است و با توجه به تغییرات آینده در سرویس‌های گوگل و احتمال ورود Google Now به عرصه تجاری گفت: “در آینده از جیمیل، کروم و اندروید بیش‌تر از آن‌چه تصورش را بکنید راضی خواهید بود.”


پایان مطلب/

Source: TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. پیمان می‌گوید

    من حرف اریک رو قبول دارم !!! ولی با دلیل منطقی !!! بیایید فرض کنیم ios متن باز بود و تا حد اندروید قابلیت ارتباط با هروسیله ای که برق وصل میشه رو داشته باشه … تصورش سخته ولی فکر نکنم ios بتونه زیاد سرپا واسته !!!
    ساده کنم حرفم رو کسی که تو clean room مریض نمیشه دلیل بر سیستم ایمنی قوی نیست !

  2. دوست اپل می‌گوید

    خنده دار تر از این جمله تاحالا ندیدم: ‘اندروید از آیفون امن‌تر است’

  3. علیرضا اسکندرپور شوفری می‌گوید

    ایشون نگفته «بسیار امن‌تر است» فقط گفته «امن‌تر است». واژه بسیار خب مشخصه خنده‌دار جلوه میده صحبتش رو. از نظر من حرفش تایید شده هست. فقط باید بفهمی منظورشو وگرنه عبارت کوتاه و خلاصه‌ای که گفته برای همه یجوری جا افتاده.

    1. محسن صحافی می‌گوید

      لطفا این جمله رو در گول جستجو کنید:
      eric schmidt claims android is more secure than the iphone