گلکسی اس 4 و نوت 3 قادر به استفاده هم‌زمان از 8 هسته نخواهند شد!

وقتی خبر رسید که مدیاتک در حال کار روی پردازنده‌های 8 هسته‌ای واقعی است سامسونگ اعلام کرد که پردازنده فعلی اگزینوس اکتا را طوری تغییر خواهد داد که هر 8 هسته آن هم‌زمان فعال باشند. امروز مشخص شد سامسونگ قصد ارائه آپدیتی برای این تغییر را در گوشی‌های فعلی دارای این پردازنده ندارد.

0

فارنت: وقتی خبر رسید که مدیاتک در حال کار روی پردازنده‌های 8 هسته‌ای واقعی است سامسونگ اعلام کرد که پردازنده فعلی اگزینوس اکتا را طوری تغییر خواهد داد که هر 8 هسته آن هم‌زمان فعال باشند. امروز مشخص شد سامسونگ قصد ارائه آپدیتی برای این تغییر را در گوشی‌های فعلی دارای این پردازنده ندارد.

Exynos-5-Octa

پردازنده‌های Exynos 5410 در گلکسی اس 4 و Exynos 5420 در گلکسی نوت 3 در حال حاضر با بهره از فناوری big.LITTLE شرکت ARM در آن واحد تنها از 4 هسته خود استفاده می‌کنند و انتظار می‌رفت سامسونگ با ارائه آپدیتی استفاده از هر هشت هسته را به صورت همزمان فعال کند اما امروز “اولگ آرتامونف” از متخصصان ارشد سامسونگ اعلام کرد که گلکسی اس 4 و گلکسی نوت 3 چنین آپدیتی را دریافت نخواهند کرد. آرتامونف دلیل این تصمیم را ایجاد حرارت بسیار زیاد 8 هسته به صورت هم‌زمان و همچنین مصرف بالا اعلام کرده و می‌گوید سامسونگ نسخه جدیدی از این پردازنده را با رفع این مشکلات برای دستگاه‌های جدید عرضه خواهد کرد.

در این میان نامی از تبلت گلکسی نوت 10.1 نسخه 2014 برده نشده اما احتمالاً این تبلت هم چنین آپدیتی را دریافت نخواهد کرد. آرتامونف البته خبر خوشی هم دارد و آن هم عرضه آپدیت اندروید 4.3 برای مدل‌های قدیمی در پاییز امسال است.


پایان مطلب/

Source: GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.