کوآلکام: پردازنده 64 بیتی A7 اپل یک حقه بازاریابی است!

آیا می‌دانید: پردازنده 64 بیتی شرکت اپل زمانی می‌تواند به قدرت واقعی خود دست پیدا کند که از یک رم 4 گیگابایتی در کنار خود بهره ببرد اما آیفون 5S تنها از یک گیگابایت رم بهره می‌برد.

4

فارنت: پس از رونمایی اپل از آیفون 5S سر و صدای فراوانی در مورد ایده استفاده از پردازنده 64 بیتی A7 برپا شد. آن طور که در گزارش‌ها آمده به خاطر سایر مشخصات فنی آیفون جدید، عملا کاربران نفع خاصی از این پردازنده 64 بیتی نخواهند دید اما حالا کوآلکام هم وارد بازی شده و تاکید کرده که پردازنده 64 بیتی شرکت اپل در واقع هیچ سودی را نصیب کاربران نمی‌کند!

بنابر گزارش‌های منتشر شده، پردازنده 64 بیتی شرکت اپل زمانی می‌تواند به قدرت واقعی خود دست پیدا کند که از یک رم 4 گیگابایتی در کنار خود بهره ببرد اما آیفون 5S تنها از یک گیگابایت رم بهره می‌برد. حالا Anand Chandrasekher  معاون مدیرعامل و مدیر بازاریابی کوآلکام اعلام کرده است: شما برای افزایش عملکرد در واقع نیازی به آن ندارید و برنامه‌های سازگار با فناوری 64 بیتی اکثرا بسیار بزرگ بوده و در کلاس سرورها قرار می‌گیرند.

وی در ادامه در این خصوص افزود: من می‌دانم که اپل هیاهوی بسیاری را به خاطر استفاده از آن (64 بیت) در ]پردازنده[ A7 خودش به راه انداخته است. من فکر می‌کنم که آنها تنها یک حقه بازاریابی را بکار برده‌اند و هیچ سودی نصیب مشتری از آن نخواهد شد.

البته ظاهرا هیاهوی اپل در پردازنده 64 بیتی این شرکت حداقل رقبای این شرکت را به تلاش بیشتر واداشته است تا آنجا که سامسونگ علاوه بر وعده عرضه گوشی هوشمند با پردازنده 64 بیتی، در طراحی پردازنده 64 بیتی Exynos هم در حال طی کردن مراحل آخر است. اگر چه اندروید به خاطر کرنل لینوکسی خود همین حالا هم می‌تواند از پردازنده 64 بیتی پشتیبانی کند اما مطمئنا سامسونگ هم با مشکل مشابهی روبرو خواهد شد که اپلیکیشن‌های خود را نمی‌تواند با این پردازنده هماهنگ کند و این شرکت هم در واقع هیچ نفعی را از این پردازنده‌های خود نصیب کاربران نخواهد کرد مگر اینکه بخواهد به ترفندهایی مانند افزایش مصنوعی نتایج بنچمارک در گلکسی اس 4 و گلکسی نوت 3 روی بیاورد!

Source: PhoneArena

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. ضد اپل بی ... می‌گوید

    خوشم میاد این اپل اپلی ها چقدر از سامسونگ میترسن و هر جا سخن از اپل هست صد درصد صحبت سامسونگم هست این نشان ازقدرت این ابر شرکت اسیایی در مقابل شرکت دزد و پلشت اپله با اون طرفدارهای زامبیش که داره. یکیشم ادمین این سایت!!!گرچند نظرم را نمیزاری اما خودتم بخونی بسوزی کافیه یه مشت ادم …. که هر چی اپل بهتون بیشتر بندازه بیشتر لذت میبرید و فقطم در مقابل سامسونگ …..در میاد چون فقط اونه که زده تو پوزتان و …..!!

    1. علي می‌گوید

      عزیز دلم کلا سامسونگ تمام أیده های أصلیش رو از اپل میگیره به قول خودت میدزده ، مثل همین ۶۴ بیت که میخواد بزنه ، چرا رآه دور میریم اصلا گوشی هوشمند ، آخه الهی بمیرم بودجت نمیرسه اپل بخری ؟؟؟ سامسونگم خوبه ولی الآن دیگه ال جی و اچ تی سی و سونی گوشی های بهتری میزنن ، من s4 رو دستم گرفتم قابش فاجعه اس

  2. امیررضا می‌گوید

    من خودم آندروید دارم و خیلی هم راضی هستم(xperia t)، اما در این مورد خاص این بقیه شرکت ها هستن که دارن
    به صوت خیلی مسخره ایی علیه اپل جبهه میگیرن.

    اینکه یه پردازنده 64 بیتی فقط با رم بالاتر از 4 گیگ میتونه خودش رو نشون بده مسخره ترین حرفی هست
    که میتونه از طرف کسی زده بشه و نشون میده اون فرد یا آشنایی زیادی با پردازنده ها نداره، و یا اینکه از عمد داره
    تبلیغات منفی میکنه، حالا هرکی میخواد باشه.

    64 بیتی بودن به طول رجیستر های پردازنده برمیگرده که باعث میشه داده های int‌و float طول عریض تری داشته باشن
    و پردازش های عددی (مثل فشرده سازی، کدینگ ها، انکریپت سازی، پردازش صوت، …) با سرعت بالاتری انجام بشن.

    یکی از «تاثیرات جانبی» 64 بیتی بودن بالاتر رفتن توان آدرس دهی حافظه هست، اما لزومی نیست حتما حافظه بالاتر
    از 4‌ گیگ باشه. شما اگه حافظه 512 مگابایتی هم داشته باشی فرقی برای پردازنده های 64 بیتی نداره. هرچند که اصولا
    کنار پردازنده های 64 بیتی از حافظه های بالاتر از 4 گیگ استفاده میشه اما تاثیری روی کارکرد پردازنده نداره.

    البته اونهایی هم که فکر میکنن با 64 بیتی بودن پردازنده باید سرعت برنامه ها دو برابر پردازنده های 32 بیتی بشه هم در
    اشتباه هستن. الگوریتم برنامه و اینکه چقدر پردازش های داخلی اون از نظر محاسبات عددی سنگین هستن کاملا در
    این قضیه دخیل هست. ممکنه هیچ تفاوت سرعتی برای خیلی از برنامه ها حس نشه.

    1. ali می‌گوید

      به نظرم برو در مورد پردازنده های 64 بیتی اطلاعاتت بالا ببر.که همینطوری نیای حرف بزنی.مسئول بازاریابی کوالکوم کاملا درست گفته.