با خداحافظی Dell از ویندوز آرتی مایکروسافت با ویندوز محبوبش تنها ماند

وقتی مایکروسافت سال گذشته تبلت سرفیس را معرفی کرد نسخه جدیدی از ویندوز به نام Windows RT را هم بر اساس معماری پردازشی ARM معرفی کرد تا در تبلت‌ها استفاده شود. اما نه تنها استقبال از این نسخه خوب نبود بلکه حالا دل هم به عنوان آخرین شریک با آن خداحافظی کرد.

0

فارنت: وقتی مایکروسافت سال گذشته تبلت سرفیس را معرفی کرد نسخه جدیدی از ویندوز به نام Windows RT را هم بر اساس معماری پردازشی ARM معرفی کرد تا در تبلت‌ها استفاده شود. اما نه تنها استقبال از این نسخه خوب نبود بلکه حالا دل هم به عنوان آخرین شریک با آن خداحافظی کرد.

Dell-XPS-10

عرضه تبلت Dell XPS 10 پس از کاهش قیمت در چند ماه گذشته حالا رسماً متوقف شده و دیگر تبلتی با ویندوز آر.تی از این شرکت نخواهیم دید. تبلت جدید 8 اینچی دل نیز قرار است در همین ماه با پردازنده Bay Trail اینتل و با ویندوز 8.1 معرفی شود.

به این ترتیب دل هم پس از ایسوس، لنوو و سامسونگ ویندوز آر.تی را کنار گذاشت و مایکروسافت با سرفیس 2 تنها مانده است. همچنین اچ‌تی‌سی و نوکیا هم برنامه‌های خود برای عرضه تبلت ویندوز آر.تی را لغو کردند تا اوضاع برای ویندوز آر.تی بدتر از گذشته شود. این نسخه از ویندوز به دلیل پایه متفاوت نسبت به نسخه پرو با برنامه‌های فعلی ویندوزی ناسازگار بود و به دلیل عدم حمایت مناسب برنامه‌نویسان فروشگاه اپلیکیشن‌های آن کمبودهای زیادی نسبت به رقبایی مثل iOS و اندروید دارد.

Microsoft-Surface-2

به هر حال باید منتظر ماند و دید که سرفیس 2 با پردازنده تگرا 4 و صفحه‌نمایش فول اچ‌دی قادر خواهد بود تا علاقمندان ویندوزی را به خودش جذب کند و یا ویندوز آر.تی محکوم به شکست و مرگ است.


پایان مطلب/

Source: TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.