سرویس نقشه اپل این بار رانندگان را به وسط فرودگاه هدایت کرد!

مقامات فرودگاه بین المللی Fairbanks در آلاسکا اظهار داشته‌اند که در طول سه هفته گذشته، رانندگانی که در حال طی کردن مسیرهای برون شهری هستند، به اشتباه توسط برنامه نقشه اپل، مسیری که دقیقا از وسط فرودگاه عبور می‌کند برای گذر به آنها پیشنهاد می‌شود.

0

فارنت: فرودگاه بین المللی Fairbanks در آلاسکا در شکواییه‌ای غیر رسمی اظهار داشته برنامه نقشه اپل در چند هفته گذشته برای آنها مشکلاتی ایجاد کرده است. اما ماجرا از زبان یک روزنامه محلی بدین شرح بیان شده که مقامات این فرودگاه اظهار داشته اند که در طول سه هفته گذشته، رانندگانی که در حال طی کردن مسیرهای برون شهری هستند، به اشتباه توسط برنامه نقشه اپل، مسیری که دقیقا از وسط فرودگاه عبور می‌کند برای گذر به آنها پیشنهاد می‌شود.

مدیر بازاریابی این فرودگاه، Angie Spear با سرزنش رانندگان می‌گوید: “برخی رانندگان به تابلوهای نصب شده در طول جاده توجه نمی‌کنند و تنها به مسیری که توسط آیفون به آنها پیشنهاد می‌شود اعتماد می‌کنند.”

در هر دو مورد مشاهده شده، رانندگان از دستورالعمل دقیقی که قرار بود آنها را به پارکینگ فرودگاه هدایت کند، اطاعت کرده و در نهایت به جاده ای که توسط هواپیماها استفاده می‌شود رهنمون شدند.

اولین راننده با طی کردن مسیر پیشنهادی، با تابلوی محل عبور مسافران روبرو شد و از مسیر یاشده نیز عبور کرد که بلافاصله توسط پلیس و نیروهای امنیتی فرودگاه متوقف شد اما بعد از اطمینان از صحت صحبت راننده مبنی بر پیروی از دستورالعمل نقشه اپل، پلیس قانع شده و با شرکت اپل تماس گرفت.

fairbanks-international-air

Melissa Osborn، مسئول تیم عملیاتی فرودگاه می‌گوید: ” ما از شرکت اپل درخواست کردیم تا درصورت امکان، نقشه های فرودگاه ما را تا زمان برطرف شدن مشکل، غیرفعال کنند زیرا از نظر ما، نداشتن نقشه بهتر از تکرار حادثه یادشده است.”

اما نقشه ها به قوت خود باقی مانده تا اینکه دومین راننده نیز مسیر اشتباه را با کمک نقشه اپل برگزید.Osborn در این باره می‌گوید: ” این افراد چند تابلوی نشان دهنده موقعیت جاده فرودگاه و حتی چند درب منتهی به مسیرهای فرودگاه را پشت سر گذاشتند اما هیچکدام از اینها، این شائبه را در ذهن آنها بوجود نیاورد که ممکن است برنامه نقشه اپل اشتباه کند.”

بعد از این مورد نیز اپل مجددا اعلام کرد این مشکل را مرتفع خواهد کرد، اما همچنان این مشکل به قوت خود باقی است تا اینکه این فرودگاه تصمیم گرفت رمپ دسترسی به مسیر یادشده را مسدود کند.

این اولین باری نیست که سرویس نقشه اپل دردسرساز می‌شود و پیش از این پلیس استرالیا رسما اعلام کرده بود که سرویس نقشه‌ اپل جان انسان‌ها را به خطر می‌اندازد! مشکلات موجود در سرویس نقشه اپل به یکی از نقاط ضعف این شرکت در رقابت با سایر شرکت‌ها از جمله گوگل تبدیل شده است.

Source: Independent.co.uk

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.