آی‌پد ایر؛ معرفی رسمی نسل پنجم آی‌پد اپل

شکی نیست که آیپد اپل محبوب‌ترین تبلت دنیا محسوب می‌شود و تلاش تبلت‌های اندرویدی برای غلبه بر آن هنوز به جایی نرسیده است. دقایقی پیش اپل رسماً نسل پنجم آیپد را با نام جدید iPad Air معرفی کرد.

0

فارنت: شکی نیست که آیپد اپل محبوب‌ترین تبلت دنیا محسوب می‌شود و تلاش تبلت‌های اندرویدی برای غلبه بر آن هنوز به جایی نرسیده است. دقایقی پیش اپل رسماً نسل پنجم آیپد را با نام جدید iPad Air معرفی کرد.

iPad-Air

همان‌طور که انتظار داشتیم شاید بزرگترین تغییر در آیپد ایر تغییر شکل ظاهری آن باشد. اپل با استفاده از زبان طراحی آیپادتاچ و آیپد مینی طراحی آیپد 5 را طوری تغییر داده که حالا شاهد تبلتی 20 درصد باریک‌تر یعنی به ضخامت 7.5 میلی‌متر و با وزن تنها 453 گرم هستیم.

iPad-Air-weight-and-thickness-pic

حتماً با نگاهی به دکمه Home در آیپد جدید متوجه شده‌اید که اپل حسگر اثر انگشت Touch ID را مخصوص آیفون نگاه‌داشته و در آیپد ایر خبری از آن نیست. حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش نیز 43 درصد کوچک‌تر شده است.

iPad-Air-gray-pic

تغییر مهم دیگر مربوط به پردازنده است. آیپد 5 از پردازنده جدید اپل A7 با معماری 64 بیتی استفاده می‌کند که به ادعای اپل نسبت به آیپد اولیه از نظر پردازشی 8 برابر و از نظر گرافیکی 72 برابر بهتر عمل می‌کند. نسبت به آیپد قبل، آیپد ایر همچنین فایل‌های گرافیکی سنگین را تا دوبرابر سریع‌تر باز خواهد کرد.

Apple-A7-iPad-air

سیستم عامل آیپد جدید iOS 7 است که به خوبی هم برای آیپد بهینه شده و قابلیت‌های جدید آن فاصله این سیستم‌عامل را از نظر کارایی و امکانات با اندروید کمتر کرده است. نقطه قوت بزرگ اپل هم در واقع اکوسیستم غنی iOS برای آیپد و 475 هزار اپلیکیشن طراحی شده مخصوص آیپد بوده که نسبت به اپلیکیشن‌های بهینه شده تبلت‌های اندرویدی بسیار جلوتر است و همین امر باعث شده تا 81 درصد استفاده کاربران از تبلت‌ها مربوط به آیپد باشد.

iPad-Air-camera-pic

دوربین 5 مگاپیکسلی iSight و صفحه‌نمایش 9.7 اینچی IPS رتینای آیپد بدون تغییر مانده و کماکان با 10 ساعت عمر شارژ باتری مواجهیم. دوربین دوم فول اچ‌دی بوده و دو میکروفون مجزا آن را برای مکالمات تصویری ایده‌آل می‌کند.

آیپد ایر در دو رنگ سفید و نقره‌ای، و مشکی و خاکستری در دهم آبان عرضه خواهد شد و قیمت آن برای مدل پایه 16 گیگابایتی وای‌فای 499 دلار و مدل 16 گیگابایتی WiFi+4G هم 629 دلار خواهد بود. اپل تولید آیپد 3 و 4 را متوقف کرده و آیپد 2 کماکان با قیمت پایه 399 دلار عرضه خواهد شد!

iPad-Air-white


پایان مطلب/

Source: TheVerge, Apple

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.