گوگل از نام و عکس شما برای تبلیغات و کسب درآمد استفاده خواهد کرد!

اگر از کاربران سرویس‌های گوگل باشید شاید متوجه شده باشید که گوگل اخیراً در مورد تغییر “شرایط استفاده از سرویس” هشدار می‌دهد. اما این شرایط جدید چیست و گوگل چه قصدی دارد؟

0

فارنت: اگر از کاربران سرویس‌های گوگل باشید شاید متوجه شده باشید که گوگل اخیراً در مورد تغییر “شرایط استفاده از سرویس” هشدار می‌دهد. اما این شرایط جدید چیست و گوگل چه قصدی دارد؟

Google-Logo

Terms of Service که همان توافقنامه یا شرایط سرویس در همه سرویس‌های اینترنتی وجود دارد و ما معمولاً بدون خواندن آن‌ها شرایط را قبول می‌کنیم تا بتوانیم از سرویس‌ها استفاده کنیم. این شرایط حتی بعدها می‌تواند تغییر کند، اتفاقی که برای چندمین بار به تازگی در سرویس‌های محبوب گوگل رخ داده است. به گزارش New York Times شرایط جدید، کامنت‌ها، +1ها و دنبال‌کردن‌های کاربر از برای استفاده در تبلیغات در پلتفرم‌های گوگل به کار گرفته خواهد شد و گوگل اجازه خواهد داشت تا نام و عکس پروفایل کاربری گوگل شما را در این تبلیغات استفاده کند.

Google-ads-tos

این تغییرات که از 11 نوامبر یا 20 آبان عملی خواهد شد البته تنها مربوط به کاربران بالای 18 سال است و گوگل فعلاً کاری به کاربران جوان‌تر ندارد. البته گوگل نام و عکس شما را روی تبلیغاتی مانند مک‌دونالد یا چنین چیزهایی چاپ نمی‌کند بلکه در اقدامی شبیه به Sponsored Stories فیس‌بوک اگر شما در مورد محصول یا سرویسی چیزی بنویسید گوگل می‌تواند در تبلیغاتش برای دوستانتان مشخص کند که شما به این محصول علاقه داشته‌اید؛ و البته نام و تصویر شما قرار نیست برای غریبه‌ها نمایش داده شود.

گوگل در این باره می‌گوید: “فیدبک و نظر از طرف افرادی که می‌شناسید می‌تواند در وقت شما صرفه‌جویی کند و نتایج بهتری را برای شما و دوستانتان در کلیه سرویس‌های گوگل مانند جستجو، نقشه‌ه، گوگل پلی و تبلیغات به ارمغان بیاورد. به عنوان مثال دوستتان می‌فهمد که شما به آلبومی را در گوگل پلی 4 ستاره امتیاز داده‌اید و وقتی به نانوایی محله‌تان +1 می‌دهید از مشخصات شما در تبلیغ این نانوایی در گوگل استفاده می‌شود.

گفتنی است کاربرانی که پیش از این در تنظیمات گوگل پلاس به اشتراک‌گذاری +1هایشان را برای دوستان غیرفعال کرده‌اند نیز شامل این برنامه جدید گوگل نخواهند شد. همچنین اگر فکر می‌کنید این اقدام گوگل نقض حریم شخصی شماست می‌توانید با مراجعه به این صفحه و غیرفعال کردن تیک پایین صفحه و فشردن Save از این اقدام گوگل جان سالم به در ببرید!


پایان مطلب/

Sources: TheVerge, Consumerist

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.