آمازون و معرفی سه تبلت قدرتمند اما ارزان قیمت Kindle Fire HDX و Kindle Fire HD

همان‌طور که پیش از این هم شایعاتی شنیده بودیم امروز آمازون سه تبلت کیندل فایر جدید را با سخت‌افزاری بسیار قدرتمند و قیمتی مناسب معرفی کرد. Kindle Fire HDX در دو نسخه 8.9 و 7 اینچی و همچنین Kindle Fire Hd هفت اینچی.

2

فارنت: همان‌طور که پیش از این هم شایعاتی شنیده بودیم امروز آمازون سه تبلت کیندل فایر جدید را با سخت‌افزاری بسیار قدرتمند و قیمتی مناسب معرفی کرد.

Kindle-Fire-HD-2013

این تبلت‌ها شامل یک تبلت 8.9 اینچی و دو تبلت 7 اینچی می‌شود.


Kindle Fire HDX 8.9”

تبلت قوی‌تر و پرچم‌دار Kindle Fire HDX نام دارد و 8.9 اینچی است. این تبلت که رقیب آیپد و نکسوس 10 محسوب می‌شود وضوحی برابر با 2560 در 1600 پیکسل مانند نکسوس 10 و گلکسی نوت 10.1 جدید دارد و با چیدمان پیکسل sRGB و تراکم پیکسلی 339 پیکسل بر اینچ واضح‌ترین صفحه‌نمایش را میان تبلت‌ها خواهد داشت.

Kindle-Fire-HDX-8.9

آمازون برای این تبلت از پردازنده قدرتمند اسنپ‌دراگون 800 از شرکت کوالکام با چهارهسته پردازشی Krait 400 پردازنده گرافیکی Adreno 330 استفاده کرده است و با این وجود این تبلت تنها 7.9 میلی‌متر ضخامت و 383 گرم وزن دارد. Fire HDX 8.9” در دو نسخه وای‌فای تنها با قیمت 380 دلار و وای‌فای و 4G با قیمت 480 دلار عرضه خواهد شد. البته این قیمت‌ها مربوط به مدل دارای تبلیغات است و اگر علاقه‌ای به دیدن تبلیغات ندارید می‌توانید نسخه بدون تبلیغات را با 15 دلار پول بیشتر خریداری کنید.

لازم به ذکر است قیمت بالا شده برای مدل‌ها 16 گیگابایتی است که البته تنها 8.8 گیگابایت فضای قابل دسترس کابرب داشته و از مموری کارت پشتیبانی نمی‌کنند. اما خوشبختانه آمازون از اپل دست و دلبازتر است و به ازای نسخه‌های 32 و 64 گیگابایتی به ترتیب 50 و 100 دلار به قیمت 16 گیگابایتی اضافه می‌کند.

دوربین پشتی HDX 8.9” هشت مگاپیکسلی با لنز F/2.2 به همراه فلش LED و قابلیت فیلم‌برداری فول اچ‌دی و عکسبرداری HDR است. دوربین جلویی هم وضوحی برابر با 720p برای مکالمات تصویری دارد. جی‌پی‌اس تنها در مدل 4G موجود است و سیستم‌عامل این تبلت اندروید جلی‌بین با پوسته Fire OS 3.0 ملقب به “موهیتو” Mojito است. دسترسی به گوگل پلی روی این تبلت‌ها وجود ندارد و باید از فروشگاه آمازون اپ‌ها و محتوای خود را دانلود کنید.


Kindle Fire HDX 7”

حالا نوبت به مدل 7 اینچی می‌رسد؛ این مدل درست مانند نکسوس 7 جدید گوگل و ایسوس دارای وضوح 1920 در 1200 پیکسل و تراکم پیکسلی 323 پیکسل بر اینچ است و در نسخه 16 گیگابایتی همراه تبلیغات با همان قیمت 230 دلار عرضه خواهد شد. مدل 4G آن 20 دلار از نکسوس 7 ارزان‌تر بوده و 330 دلاری است و همچنین با تنها 40 دلار بیشتر می‌توانید نسخه 32 گیگابایتی را خریداری کنید.

Kindle-Fire-HDX-7

پردازنده این مدل هم مانند برادر 8.9 اینچیش Snapdragon 800 بوده و یک سر و گردن بالاتر از پردازنده نکسوس 7 قرار می‌گیرد. البته این مدل دوربین پشتی ندارد و باید به دوربین جلویی آن برای مکالمات قناعت کنید. کیندل فایر اچ‌دی‌ایکس هفت اینچی 311 گرم وزن و 9 میلی‌متر ضخامت دارد و نسخه وای‌فای تنهای آن 26 مهر و نسخه 4G آن یک‌ماه بعد عرضه خواهد شد.


Kindle Fire HD 7”

Kindle-Fire-HD-7

حالا نوبت به ارزان‌ترین مدل می‌رسد. این مدل که در ظرفیت‌های 8 و 16 گیگابایتی با قیمت‌های به ترتیب 140 و 170 دلار همراه تبلیغات عرضه می‌شود وضوح 1280 در 800 پیکسل، تراکم پیکسلی 216 پیکسل در اینچ و پرادازنده دوهسته‌ای 1.5 گیگاهرتزی با یک گیگابایت رم دارد. ین تبلت که تنها نسخه وای‌فای دارد 10.6 میلی‌متر ضخامت داشته و 345 گرمی است. تاریخ عرضه این تبلت خوش قیمت دهم مهرماه اعلام شده است.


کاورهای اریگامی

آمازون کاورهایی با نام Origami Cover عرضه می‌کند که تا شده و به عنوان پایه ایفای نقش می‌کند. در نسخه 8.9 اینچی با باز کردن پوشش جلوی دوربین اپلیکیشن عکاسی به صورت خودکار اجرا می‌شود و برای خرید آن باید 70 دلار بپردازید. قیمت این کاورهای زیبا برای نسخه‌های 7 اینچی هم 45 تا 50 دلار است.

Origami-Covers-Kindle


پایان مطلب/

Source: GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. حسین می‌گوید

    سلام
    آیا تبلتهای آمازون برای مطالعه مناسب هستند ؟ خاصیت کتابخوانی را حفظ کردن؟ لطفا به ایمیلم جواب بدید.

  2. محمد می‌گوید

    با عرض سلام سئوالی داشتم ممنون می شم جوابی سریع بهم بدهید حیاتی هست اینکه از نظر شما کدام تبلت امسال(2013 ) برای خرید بهتر هست نوت 10.1 جدید یا نکسوس 10 این تبلت..
    دوم اینکه این تبلیغات که برای تبلت آمازون زدید یعنی چی تا الان چیزی به عنوان تبلیغ دار یا بدون آن نشنیده بودم
    و در آخر اینکه سایت شما بسیار سایت خوب و پر محتوایی هست واقعا جای تقدیر داره ولی حیف برای مطالب لینک ذخیره یا چاپ نگذاشتید تا هر مطلبی که خوب بود و بشه بار های بعدی بدون وصل شدن به اینترنت مطاله کرد اگه امکانش هست این مورد را هم اضافه کنید با تشکر.