هکرها بالاخره سیستم تشخیص اثر انگشت آیفون 5S را دور زدند!

بنابر اخبار منتشره، هکرهای گروه Chaos مدعی شده‌اند با روشی ساده و استفاده از ابزارهایی که به طور روزمره از آنها بهره می‌گیریم، توانسته‌اند سیستم تشخیص اثر انگشت آیفون 5 اس را دور بزنند.

16

اگر خبرهای مرتبط با تلاش‌های انجام گرفته برای هک کردن سیستم تشخیص اثرانگشت به کارگرفته شده در آیفون 5 اس را دنبال کرده باشید، مطمئنا درباره جوایز و رقابت هکرها برای نفوذ به این سیستم خوانده یا شنیده‌اید.

در حالی‌که اپل همواره بر روی مشخصه‌های امنیتی این سیستم تاکید وافری داشته است اما خبرهایی از گوشه و کنار دنیای مجازی به گوش می‌رسد که در صورت صحت داشتن می‌تواند معادله‌های اپل را تا حدود زیادی برهم بزند.

بنابر خبر منتشره، هکرهای گروه رایانه ای Chaos در اظهارنظری مدعی شده‌اند با روش‌هایی ساده و استفاده از ابزارهایی که به طور روزمره از آنها بهره‌گیری می‌کنیم توانسته‌اند سیستم تشخیص اثرانگشت آیفون 5 اس را دوربزنند.

یک هکر با نام مستعار Starbug می‌گوید: ” تنها برتری اپل به دیگر سیستم‌های تشخیص اثرانگشت، بهره‌گیری از رزولوشن بالاتر است، بنابراین ما نیز به دنبال راهی برای افزایش میزان رزولوشن نمونه تقلبی خود بودیم.”

درحالی که هکرها این روش را “آسان” توصیف می‌کنند اما به نظر نمی‌رسد این روش به قدری ساده باشد تا سارقین بتوانند به راحتی به هر آیفون 5 اسی که در دسترس آنها قرار گیرد نفوذ کنند. زیرا تهیه یک اثر انگشت تقلبی و افزایش رزولوشن آن، فرآیندی وقت‌گیر است و در عین حال گرفتن عکس از اثرانگشت شخص و افزایش رزولوشن آن و سپس چسباندن آن بر روی یک انگشت، می‌تواند هوشمند بودن این سیستم تشخیص اثرانگشت را زیر سوال ببرد.

پیش از این نیز متخصصین امنیتی از قابل نفوذ بودن تمامی سیستم‌های تشخیص اثرانگشت و احتمال خطای آنها در صورت مواجهه با کپی بسیار دقیق خبرداده بودند. از سوی دیگر سناتورAl Franken نیز در نامه‌ای به تیم کوک خواستار توضیحات بیشتر درباره این سیستم هوشمند اپل شده است.

به عقیده منتقدین، اثرانگشت افرادی که از آیفون 5 اس استفاده می‌کنند می‌تواند مورد سوءاستفاده هکرها قرار گیرد، امری که اپل اظهار داشته به علت نگهداری نمونه محاسباتی اثرانگشت کاربر، غیر ممکن است.

Source: Theverge

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

16 نظر برای این مطلب
  1. عارف می‌گوید

    این که هک کردن نیست. وقتی میشد بگیم هک کردن که طرف بدون وارد کردن اثر انگشت راهی در سیستم پیدا کنه که بتونه سنسور رو دور بزنه یعنی گوشی بدون اینکه تقاضای اثر انگشت کنه به شخص اجازه ورود بده. اون وقت میشد بگیم که هک شده ولی اینجا طرف از کپی اثر انگشت استفاده کرده. در هر صورت باز گوشی بدون اثر انگشت اجازه ورود نداده و طرف هم از یه کپی استفاده کرده. همین.

  2. داوود جعفری می‌گوید

    در ابتدا بگم که من طرفدار اپل نیستم و علاقه چندانی به دیوایس های اپل ندارم …
    اما در مورد این مطلب حق با بابک هستش …

    هر قفلی یه کلیدی داره و باید با کلیدش باز بشه حالا اگه از کلید کپی بشه و با 2 تا کلید باز بشه یعنی قفل مشکل داره ؟

    اون دوستمون که گفته گوشی هوشمند باید بفهمه که این کپی هست یا واقعی، فکر کردی که میشه یا نه ؟ انگشت نه شماره سریال داره و نه چیزی که بشه فهمید اصله یا غیر اصل ! البته اگه داشت شک نکنید که اونم شبیه سازی می شد !

    بیاییم به دور از احساس واقع بیننانه قضاوت کنیم

  3. رامین می‌گوید

    آقا بابک عزیز…دوست من این شاید به نظر شما باگ نباشه…یه مثال….فرض کن شما میخوای بری جایی که باید کارت ملی اصل داشته باشی…ولی تو با کپیش میری..و مسیول میفهمه و بت اجازه نمیده که کارت رو بکنی….قبول کن که اپل وقتی این همه تاکید میکنه که سیستمش قویه باید همه جوره بتونه جواب گو باشه…باید گوشی هوشمندش بفهمه…تشخیص بده که این اثر انگشت اصل نیست…ولی خوب از لونجا که علم اونقدر پیشرفت نکرده این چیزا طبیعی هست

  4. lll_invisible_ll می‌گوید

    بابک جان اینجا نه کسی گفته چطور وارد بشید و نه کسی گفته میتونید چطوری این کارو انجام بدید . 1نفر اومده فقط گفته این گوشی با یک اثر انگشت جعلی که کپی برداری شده میتونه وارد بشه . ..
    انگار با دستگاه های هوشمند اثر انگشت کار نکردید ؟؟؟؟؟
    همیچن امکان کپی برداری وجود نداره به چند دلیل 1- باید تمام سطح شیار ها اندازه گیری میشه . فاصلی هر شیار اندازه گیری میشه مقدار طول و عرض انکشت و همچنین شیارها مقایسه میشه و همچنین میزان مرکزیت دست .
    حالا این گوشی هیچ کدوم از این استانداردها رو نداشته و فقط تونسته با یک کپی مجور ورود بده پس این نقص و هک محسوب میشه .

  5. بابک می‌گوید

    دوست عزیز اگه شما رمز ایمیلتونو به من بدید و من وارد صندوق شما بشم تونستم شما رو هک کنم و این دلیلی بر ضعف سرویس دهنده ایمیل شما نیست اینو بفهم !

  6. ll_invisible_ll می‌گوید

    به نظر استفاده از کوچکترین روش و یا حتی زیرکانه روشی که بشه یک تارگت مشخص و یا یک سیستم عامل رو مورد نفوذ قرار داد هک به حساب میاد . و واقعا هم دوستان باید بگم قبول کنید که این روش هم با استفاده از امکاناتی که در دست داشته تونسته حسگر رو دور بزنه پس هک شده .

  7. محمدرضا می‌گوید

    بعضی فقط منتظرن یه خبر ضد اپل بشنون بیان شلوغ کنن!!!
    آخه به این میگین باگ یا هک؟!؟!
    این عین اینه که طرف دوباره انگشت روش گذاشته بشه… کدوم دزد یا هکری گوشیو پیدا کنه یا برداره اثر انگشت طرف رو داره ؟!؟
    فقط الکی دنبال سوِژه اند بعضیا که بگن اپل فلانه…!!!
    بابا سامسونگ بهترین ، سونی هیولا… همه خوب ، اپل بد!!! بیخیال شین بابا…!!!

  8. علی می‌گوید

    چون اثرات انگشت اشاره رو سنسور مونده بود-طرف با زدن ماده نرمی ، باعث شد تا خطوط انگشن وسطی پنهان بشن و در واقع سطح انگشتش تقریبا صاف و بون خط بشه – بعدش انگشت وسط رو روی سنسور میزاره تا خطوطی که از اول رو سنسور بودن به ماده نرم بچسبند و مانند انگشت اشاره عمل کنن

  9. بابک می‌گوید

    دوستان یکم منطقی فکر کنید . شما برای عبور از یک دروازه نیاز به یک کارت عبور دارید و بدون اون کارت عبور غیر ممکن میباشد و حالا یه نفر رفته و از کارت شخصی یک کپی تهیه کرده است و عبور کرده از دروازه ، حال آیا منطقی است که ما بگیم دروازه فوق دچار اشکال و فلان و فلان است ؟ اگر کسی توانست بدون داشتن اثر انگشت ثبت شده از آن عبور کند بله میگیم باگ و در غیر اینصورت این باگ نیست ، من اگر تونستم از کلید گاوصندوق دوستم کپی کنم و وارد گاوصندوقش شوم که نمیتونم بگم گاوصندوق دچار مشکل امنیتی است .

  10. کاربر می‌گوید

    سلام
    از افراد محترمی که نظر دادند می خوام لطفا یک بار نظرات خودشون رو بخونند.
    واقعا مسخره نیست؟
    چند نفر موفق اپل و چند نفر دیگر هم مخالف.
    شما فقط دعوا می کنید نه بحث علمی .

  11. Trs می‌گوید

    اخه کجای این هک بش میگن! انگار 2باره همون انگشتشو گذاشته! بهصی ها دیگخ واقعا خیلی…

    اون آقا که میگه باگ سیستم عامل حاجی بیخیال نطیفه نگو!

  12. amir می‌گوید

    بله بابک درست میگه مثل برای سیستم لیزر جشم چشم طرف رو بکنی بزاری جلو اسکنر اومده با پور اثر انگشتش رو کپی کرده به این که هک نمیگن
    تو که فقط کساییی که بهشون زدیگی که هک نمیکنی؟

    1. م می‌گوید

      شما تا از انواع هک مطلع نشدی زبانتو واسه خودش ول نکن

      جهت دفاع از کاربرای خاطی محق

  13. تیام می‌گوید

    هیچ چیزی نیست که نشه هکش کرد ..خیلی ها هم اگه هک کنن چیزی رو به شرکت اطلاع میدن و ازشون پول میگیرین و صداش رو در نمیارن ..ولی بعضی ها هک میکنن و جار میزنن و آموزش رایگانش رو میزارن ..
    این سیستم هم از روز های اولی که وارد بازار شد هکش کردند ..این آیفون هم هنوز ۱ ماه نشده هکش کردند ..تازه اولشه

  14. Hadi می‌گوید

    باگ به چی میگن پس؟ این از باگم بدتره.باگ یعنی عیبی که درسیستم عامل گوشی ویا نرم افزارهای مهم گوشی باشه که اثرانگشت هم جزو سیستم عامل

  15. بابک می‌گوید

    این روش بسیار ناشیانه میباشد ، در واقع باگ اپل نیست بلکه فقط کپی از اثر انگشت میباشد ، من که به این باگ نمیگم .