بیست‌ و‌ پنجم مهر: تاریخ عرضه اولین نسخه سیستم‌عامل همراه «اوبونتو تاچ»

دی‌ماه سال گذشته کمپانی کنونیکال از سیستم‌عامل اوبونتوی لمسی برای گوشی‌های هوشمند پرده برداشت. از آن موقع تا به حال این سیستم‌عامل در حالت آزمایشی قرار داشت تا این‌که بالاخره 25 مهرماه به عنوان تاریخ عرضه رسمی آن اعلام شده است.

2

فارنت: دی‌ماه سال گذشته کمپانی کنونیکال از سیستم‌عامل اوبونتوی لمسی برای گوشی‌های هوشمند پرده برداشت. از آن موقع تا به حال این سیستم‌عامل در حالت آزمایشی قرار داشت تا این‌که بالاخره 25 مهرماه به عنوان تاریخ عرضه رسمی آن اعلام شده است.

Ubuntu-Mobile-OS

طبق اعلام کمپانی کنونیکال اولین نسخه از Ubuntu Touch برای گوشی‌ها از 17 اکتبر یعنی 25 مهرماه به صورت رسمی عرضه خواهد شد. نسخه 1.0 این سیستم‌عامل فعلاً تنها برای گوشی‌ها و تبلت‌های نکسوسی عرضه خواهد شد و اگر یک گلکسی نکسوس، نکسوس 4، نکسوس 7 و یا نکسوس 10 دارید می‌توانید مهرماه طعم اوبونتو را روی گوشی خود بچشید. کنونیکال فعلاً مشغول نهایی‌سازی و رفع همه اشکالات باقی مانده است.

Ubuntu-Edge

برخلاف Jolla با سیستم‌عامل Sailfish و یا سیستم‌عامل موبایلی فایرفاکس، اوبونتو در ابتدای ورود همراه با گوشی خاصی به بازار عرضه نخواهد شد. در واقع کمپانی کنونیکال پروژه‌ای را با نام Ubuntu Edge در Kickstarter کلید زد که یک گوشی هوشمند فوق‌العاده قدرتمند با قابلیت اجرای نسخه دسکتاپ اوبونتو بود اما از آن‌جایی که هدفش را بسیار بالا تعیین کرده بود هیچگاه بودجه لازم برای شروع پروژه جمع‌آوری نشد.

به هر حال اگر یک گوشی یا تبلت نکسوسی ندارید بهتر است تا شروع سال 2014 میلادی منتظر بمانید چرا که احتمالاً اولین گوشی‌های اوبونتویی از آن زمان به بازار عرضه خواهد شد. برای آگاهی از ویژگی‌های اوبونتوی لمسی می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.


پایان مطلب/

Source: DigitalTrends

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. علی می‌گوید

    بسم الله الرحمن الرحیم
    اوبونتو یک نسخه لینوکس است با اندروید فرق داره.
    البته خود اندروید هم هستش لینوکسه.

  2. ar30 می‌گوید

    این اوبونتو مثل اندرویده؟ یعنی با برنامه های اندروید سازگاری داره؟ یا یه سیستم عاملیه که از صفر شروع کرده؟